Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nu är vi hemma från ultraljudet! Det var över på en kvart och blev flyttad tre dagar bak men är i v 19 fortfarande :)
    Det verkar som det är en liten tjej som huserar där inne :D

• laila88

30/3 blev det :) Men så kanske jag ska göra kejsarsnitt så kanske blir lite tidigare ändå. Men det får tiden utvisa :D

• laila88

Urs är så less å besviken på min familj. Jag hade helt naivt förväntat mig grattis och positiv respons på ultraljudbilden och att jag ska få barn.

Men får bara ett ironiskt grattis av min mor efterföljt av "Ska man säga grattis till något som man vet bara kommer bli skitjobbigt?" Och efter allt dåligt jag får höra börjar ja gråta och bli sårad såklart. Då skrattar en annan i min familj åt mig.

Så inget grattis för min del eftersom att jag blev lämnad av sambon i vecka 9 så ska jag helt enkelt inte förvänta mig stöd och positiv respons från familj och omgivningen tydligen.

• laila88

Hade i min fantasi sett att jag skulle få grattis och glada miner så hade med mig gott fika då jag skulle visa bilden och berätta.

Slutade med att jag fick fara därifrån och inse att jag helt naivt trodde att i en familj så stöttar man och visar omtanke och lycka inför andras glädje.

• laila88

Jaa det känns så tråkigt bara för delad glädje är dubbel glädje. Att dom gör sådär tar udden av min lycka.

Jag vill inget hellre än att få vara lycklig och stolt denna gång. Då min förra graviditet bara bestod av att dölja och skämmas, då min släkt är kristen och jag bara var 16 och omgiven av negativitet.

Trodde det var min tur att va lycklig nu. Tur min f.d sambo är bra och säger att jag har hans familj och honom. Mitt barn har en underbar pappa och familj på den sidan iaf som är glad inför det här kommande barnet :)

Men man vill ju bara få sprudla och va glad nu och att ens nära ska glädjas med en. Men nu är verkligheten inte så i mitt fall. Så får blicka åt annat håll..

• laila88

Låter dumt att säga men det är skönt på nåt konstigt vis att höra fler som har konstiga folk/reaktioner omkring sig. För det känns onekligen som man är ensam ibland med en sådan negativ familj.

Jag har berättat för mina tre närmsta vänner som alla blivit glada och positiva. Dock har alla dom flyttat så den som bor närmast bor ändå 13 mil bort och de andra 140+. Dessutom då min sambo lämnade mig flyttade han hem till sin hemby som är 22 mil härifrån, så ibland är alla som finns där för långt bort. Men det kanske ändras med tiden :)

• laila88

Angående olja! Jag började plötsligt tänka på sådant i går kväll då jag lagt mig också. Men det blev handkräm jag smorde in med då:) 

Jag har Bio oil som jag köpte inför graviditeten förra året. Funderar på börja med den, men tycker den luktar så mycket bara :/

• laila88
    Skumbollen skrev 2014-11-02 13:25:48 följande:

Men att smörja mot bristningar i huden är väl bara en myt, eller? :)

Med sonen fick jag lite bristningar i vecka 39... Det var surt... Jag hade liksom ropat hej då :)

Jag fick också mina i slutet då jag var gravid med sonen :/

Det går nog aldrig smörja bort eller så. Men man kan ju ge huden all chans den har att va mjuk och återfuktad då den stretchas ut och blir ganska tuktad :)
  • laila88
    Kpax skrev 2014-11-02 15:23:14 följande:
    Ja, jag har hört att det inte hjälper att smörja. Bristningar sitter djupare än oljor kan nå.

Meeen, man lever på hoppet! ;P

En annan teori jag har är att man skulle kunna minska risken genom att under en längre tid gå upp i vikt före en graviditet, för att sedan gå ner i fettmassa samtidigt som magen växer av graviditeten.

Ja, sånt här ligger jag och tänker på...
    Haha ja det var ju också en metod, Kanske jag kör på den nu då ;D

Det sägs ju också att bristningar och sådant som hur svår en graviditet är ligger i generna. Men skulle det gå i arv borde jag haft det väldigt lätt då mamma hade en jätte lätt förlossning och inga bristningar och min mormor kunde bland annat gå ner i brygga i 9:onde månaden Skrattande

Gick och smorde in mig med bio oljan tidigare idag.
    Har redan fått nån ny bristning på ena bröstet :/ Hade hoppats till gudarna att mina bröst skulle bli skonade denna gång men verkar redan som jag fått ge upp den önskedrömmen!
  • laila88

Någon fler som känt av sammandragningar? Jag tycker jag haft någon tidigare men nu ikväll kände jag en tydligare. Magen blev som en sten. Minns inte hur fort de ska komma eller när ja börja känna dom då jag var gravid med sonen.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?