Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

åh jag kände nyss en tydlig spark med handen utanpå magen! Det är nästan lite läskigt, hade nästan glömt hur det var! Tänk att det faktiskt är en liten plutt där inne! :D

• laila88

Kunde inte motstå! Trots att ja ännu inte gjort RUL och att jag bara är i v18.
    Hittade denna på blocket. Liggdel,sittdel,babyskydd som går att sätta fast på vagnen tillhörande skötväska och regnskydd för 3000:- Riktigt bra kap kände jag å kunde inte missa det! Allt är super fräscht och ser inte ens använt ut typ! :D Orange är en rätt galen färg men tycker det kan passa både om det blir flicka eller pojke. Snyggt ihop med det bruna och skinnet också! På internet kostade denna 5500-6000.

Är super nöjd! Slog till med två gravidjeans på hm också! Nu börjar nämligen jeansen va för små i midjan och gummiband metoden håller inte alltid ;) linnet halkade upp lite under shoppingen igår vilket inte är allt för snyggt för ofrivilliga åskådare kan jag tänka mig ;D
  • laila88
    Lejonhierta skrev 2014-10-23 08:09:26 följande:

Fin, vi köper samma vagn fast blå, precis som du skriver så stämmer priset här i Sverige, men vi beställer den från Polen och då kostar den 3500:-, vi kommer dock beställa dubbla isofixbaser till bilen för babyskyddet så blir en slant till. Har en god vän som precis flyttat hem från Spanien och där är de väldigt populära

Ja va smart! Det var ju verkligen billigt jämfört med i Sverige! Tycker den känns jätte härlig å köra :)
  • laila88

Fin, vi köper samma vagn fast blå, precis som du skriver så stämmer priset här i Sverige, men vi beställer den från Polen och då kostar den 3500:-, vi kommer dock beställa dubbla isofixbaser till bilen för babyskyddet så blir en slant till. Har en god vän som precis flyttat hem från Spanien och där är de väldigt populära

Ja va smart! Det var ju verkligen billigt jämfört med i Sverige! Tycker den känns jätte härlig å köra :)
  • laila88

Känner dock att lyckan över mitt kap sjönk lite då jag hörde den går beställa ny för bara 500 till ;D
  • laila88
    Lejonhierta skrev 2014-10-23 17:09:13 följande:
    Det var inte min mening förstås, du får tänka att vi kanske får det krångligare med garanti om det är något... Har googlat mig halvt fördärvad, men eftersom vi har polsktalande godavänner så känns det helt ok att beställa något man inte ens kan stava till på dess språk ;)

Intressant är att vi såg en sådan vagn på barnmorskemottagningen förra veckan och hon hade köpt den i Sverige, ny för 5500:- men det tog tre månade för leverans -inte så kul. Det jag lyckas googla på dom som beställt från polen så har de valt leverans dörr till dörr och då kostar det 500:- utöver vagnen men den har i regel levererats inom 2 veckor. Så vi chansar på Polen.
    Ja jag hade nog inte klarat beställa från ett land med så pass annorlunda språk. Min guddotters mamma är polsk och det hon lägger ut på Facebook är ju totalt omöjligt att förstå :) Dessutom bor dom i Norge så hade inte orkar involvera dom i ett vagnköp. hehe.

Nä jag känner att huvudsaken man har en vagn man är nöjd med så är allt frid och fröjd. Den verkar jätte bra så tror vi båda har satsat rätt :) och skönt att ni får den levererad rakt hem till dörren! :)
  • laila88
    pink76 skrev 2014-10-26 22:16:36 följande:

Känner ni bebben något?

Jag är ivecka 20+0 med mitt andra barn menjag känner fortfarande inga rörelser. Vi har varit på rul o sett honom röra påsig, han dansade runt rejält, men jag känner fortfarande ingenting.

Har du kanske moderkakan i framvägg eller något då man inte brukar känna så väl?

Jag började väldigt tidigt känna första rörelserna. ca v15, utanpå magen svagt i v17 och tydligt utanpå och även blivande storebror fick känna i v18 :)

Nu känns det då och då hela dagarna och ja tror det är en vilding i min mage v19.

Har inte fått göra RUL än dock så känns skönt att kunna förlita sig på känslan då man inte har sett bebisen sedan vecka 8 :)
  • laila88

Efter att ha gått å kollat mina egna anteckningar var det visst i v13 jag kände första tecknen på rörelser.

Men räknar ner nu, tre dagar till RUL.. Som att vänta på julafton ^^

• laila88

Här kommer min magbild från idag :) vecka 19. Inte någon jätte mage än men den har krypit upp en bit :)
  • laila88

Inatt drömde jag om vaccination och bebisen och massor kring det. Var helt kallsvettig då jag vaknade.
    Socialstyrelsen rekommenderar gravida att vaccinera sig men min barnmorska säger att hon inte vill säga varken bu eller bä utan det ska man ta ställning till själv.

Jag känner att jag nog inte gör det. För jag aldrig brukar göra det. Min enda gång var nog inför svininfluensan. Men känns ändå osäkert!

Hur gör ni?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?