• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-02-25 08:37:34 följande:

Det låter ju också helt galet. Jag gissar att det är svårt att resonera men någon som vill fakturera din dotter utan att se sin egen förtjänst. Synd också, för man vill ju kunna be nära och kära om tjänster och ge gentjänster när det kniper utan att det ska vara en stor sak.

Precis. Lyckligtvis är sambons föräldrar världens bästa i alla avseenden! :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-02-25 08:48:26 följande:

Morrn'! Trodde nästan det drog igång igår kväll/natt! 10 min emellan trots vila/ryggläge. Med ansträngning oftare... Ont men "fel" ont, började liksom i underlivet... Men när jag tillslut, efter 3 timmar, tog alvedon så blev det glesare för att sedan avta. Nu på morgonen är det bara sporadiska sammandragningar (dock med smärta fortfarande) när jag typ böjer mig eller går itrappor. Blir spännande kommande dygn. Ska testa sova lite till nu... Förkylningen är mycket, mycket bättre så nu välkomnar jag nästan förlossningsstart! (V.38+5)

Spännande!

Jag hade mer sammandragningar än vanligt igår, trots vila, mycket välkommet!

Hoppas det drar igång nu, jag vill ha henne på utsidan :)

Iofs är sambon fortfarande så dålig i ryggen att han i stort sett bara kan ligga, men med tanke på att det inte går att få en enda tid till sjukgymnast på två veckor är det inget jag kan vänta p. Jag får räkna med att klara mig själv, och det gör mig förbannad fast jag vet att det inte är hans fel.
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-02-25 22:13:13 följande:

Hur känns era bebisar nu? Min sparkar inte alls lika mycket nu, utan den sträcker mer ut sig till så det spänner under revbenen och några men väldigt kraftiga rörelser. Inte alls det där puffande och bluppandet i magen. Inte lika mycket hicka heller.

Samma här. Hon hade hicka idag, men innan dess har hon inte hickat på flera dagar, vad jag känt.

Jag tycker det är svårt att avgöra om frekvensen verkligen är samma, men så länge jag känner henne tydligt flera gånger om dagen ska jag väl inte behöva oroa mig...
  • Kpax
    LillLouise84 skrev 2015-02-25 23:32:34 följande:

Jag tycker också det är svårt. Min är även en kvälls bebis som lever rövare som mest efter 19. Just nu är den på väg ut genom sidan på magen tror jag. Min håller sig nästan helt och hållet på höger sida, väldigt sällan på vänster.

Ja, min ligger med ryggen åt vänster och sparkar och grejar åt höger, så det är där jag kan bli lite öm. Nu lär hon väl inte snurra runt något mer heller :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-02-26 00:45:16 följande:

Detta måste bli en februaribebis. Haft ondare och ondare sammandragningar under dagen och nu är dom väldigt onda. Dick relativt glesa än då länge. Tagit två alvedon nu och ska försöka sova. Vi har fixat det sista för det känns som förlossningsfärd någon gång imorgon! Iiiihhhj... Är det verkligen dags? Ska jag bli mamma?

Iiih vad spännande!!

Jag vaknade vid två och hade ont, men det kom bara två gånger i natt, sen har det varit lugnt.

Uppdatera oss! :D
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-02-26 05:30:13 följande:

Alltså va faan! I måndags hade jag onda förvärkar hela jäkla dagen med 5minuters mellanrum. Men både igår och vi förrgår har det varit hur lugnt som helst, någon enstaka sammandragning under kvällarna men som knappt gjort ont. Och bebis har varit ovanligt lugn dessa två dagar också. Man har ju läst om "lugnet före stormen" så jag hoppas och hoppas men nej.. jag är helt övertygad om att den här ungen inte tänker komma ut frivilligt (låter som att jag redan gått över flera veckor och så har jag tre veckor kvar till BF).

Dom andra två har kommit på BF och på BF-2. Ger mig så tusan på att det här verkligen kommer bli "luriga trean" så jag ska plågas med dom här förvärkarna hur länge som helst.

Gör barnmorskor hinnsvepningar före BF, någon som vet? Är det ens något man vågar fråga om? Tänkte att min tapp är ju ändå redan mogen och 2cm öppen och hon ska ju ändå dit och "gräva" på måndag för att se om något hänt:P

Äsch vad lurigt, man vill ju helst att det ska rulla på när det börjat :)

Ingen aning om det där med hinnsvepning, du kanske har lite lång tid kvar? Men fråga kan man alltid göra!
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2015-02-26 14:22:42 följande:

Idag var jag hos bm och hade samma sf-mått som för tre veckor sedan, 31 cm. Sitter och väntar på att de ska ringa om tid för tillväxtultraljud.

Alltid är det något. Men skönt att de är noga och tar sånt på allvar, fast det i princip alltid verkar bero på att mätningen blivit lite fel. När har du Bf?
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2015-02-26 15:03:37 följande:

Jag har BF 25/3. Jag är inte så orolig. Jag fick göra TUL förra grav också. Det känns lite mysigt att få se den lille en gång till innan man får se den IRL. Undrar hur mkt man ser? Vi vet inte vad det är, vågar man titta?

Jag är kass på att se vad som är vad, jag ser bara huvudet i princip :)

Det ska väl vara lite svårare att se längre fram i graviditeten också, för det blir så trångt att man bara ser en liten bit i taget. Men för säkerhets skull kan ni ju säga att ni inte vill veta könet, så kan hon/han antingen säga att ni ska titta bort, eller bara snabba på förbi det området.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-02-26 16:46:55 följande:

Jag har fått starka mensvärksliknande smärtor längst ner i mage/underlivet sen i fredags. De hänger inte ihop med sammandragningar - som jag också fått fler och starkare senaste veckan - utan är fristående. Någon som vet vad den där mensvärkssmärtan är för något? Känns igen?

Jag vaknade i natt och hade ont, och idag har jag känt ganska stark "mensvärk" flera gånger. Det hänger i rätt länge för mig, mycket längre än sammandragningarna.

Jag vet inte om det är någon slags förvärk kanske?

Jag ska nog mäta upp hundens mat och skriva lapp om portionsstorlekar och medicin innan jag går och lägger mig. Så jag kan slappna av sedan.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-02-26 19:26:45 följande:

Ja, mensvärkssmärtan sitter i längre än sammandragningarna för mig med. Idag får jag förresten sammandragningar för minsta rörelse. Det känns i hela kroppen att det är upploppet nu. Fast hur långt är ju oklart... Jag kan lika gärna gå vänta till 5 april. Hoppas inte!

Jag har också mer sammandragningar, men de kommer mest när jag ligger i soffan faktiskt!

Jag har bf 5/3, så jag borde ha MAX 21 dagar kvar. Så glad att jag inte behövt dras med smärtsamma förvärkar flera veckor.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?