• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-02-21 10:08:17 följande:

Vi har hyrt in våra mammor på storstädning nästa söndag ;) Då är vi, om allt går som planerat, klara med det mesta av renoveringen och då behöver det verkligen städas här. Men jag har ju order att vila och maken har fullt upp med att slutföra projekten här hemma. Känns rätt bra att få allt storstädat inför bebis ankomst sen :)

Ja gud, det där byggdammet är ju inte roligt, helt rätt att ni tar hjälp :)

Vi renoverade förra året, det var galet skönt när det var klart och dammet var borta.
  • Kpax
    Lavish skrev 2015-02-21 10:39:36 följande:

Nu är jag verkligen förbannat trött på att vara gravid och hoppas ungen ska komma helst igår fast jag är livrädd för att föda. 

Det här är den värsta tiden, när barnet verkligen KAN komma närsomhelst och man därför alltid är nervös för att planera in saker att sysselsätta sig med och att låta andra boka upp sig för att träffa en eftersom man ständigt har i bakhuvudet att alla planer kan ändras. 

Ja, jag drar mig för att starta projekt nu, även fast jag vet att det bara tar ett par timmar att fixa den där babywrapen jag köpt material till :)

Filten är färdigvirkad och trådarna är fästa, den var mitt långtidsprojekt, och nu känner jag mig lite tom.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-02-21 11:09:28 följande:

Ica Maxi har jättemysiga mjuka ekologiska filtar på barnavdelningen. Gå och köp!!

Vad bra! Jag har inte kollat där än, det var en chansning bara, men då ska jag gå in där idag :)
  • Kpax
    Lilj3 skrev 2015-02-21 12:07:34 följande:

Nu händer det grejer! Ställde mig upp i morse och det började rinna vad jag först trodde var kiss mellan benen. Men när det fortsatte rinna utan kontroll så började jag misstänka att det kunde vara vattnet. Har haft hanterbara värkar med 3-10 minuters mellanrum sen dess, och det har fortsatt att rinna vatten, men nu verkar det som att de avtagit lite i frekvens. Pratade med förlossningen och de tyckte att vi skulle komma in för kontroll oavsett. Har egentligen inte bf förrän den 12e mars och har haft noll känningar av att nåt skulle vara på gång innan. Nervöst!

Guuuud vad avundsjuk jag blir!!! Jätteroligt och spännande, jag håller tummarna!
  • Kpax

Ni som sytt babywraps, följde ni den här beskrivningen?idasmirakel.vimedbarn.se/category/sy-din-egen-babywrap/

Vadå "vik tyget så här"? Hur fan har hon vikt då?? Två gånger på mitten eller?

Jag orkar inte göra det här ordentligt. Jag har mätt lite och klippt på frihand. Det är skevt, men det kan jag korrigera när jag syr. Funderar på att bara sy räta mot räta runt om (utom ett hörn) först, och sedan klura ut hur luvan ska vara. Jag fattar fan inte.

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-02-21 12:28:33 följande:

Ja vik den dubbelt två gånger, typ som en servett:P

Min blev också lite si och så när jag klippt ut den (bla för att jag köpt en meter tyg men bara fått en bit på 95cm:( )

Det är dock inget som syns när man sytt ihop den:) trodde det skulle bli kaos men jag är rätt nöjd över min:)

Tack :)
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-02-21 14:13:39 följande:

Vi tänker nog lika märker jag! Jag har också planerat att packa mest pyjamas och nåt sockpar (ett par till händerna) och sen "vanliga" kläder plus ytterkläder till hemfärd.

Har en superfin fodrad overall från Lindberg som jag först tänkte ha vid hemfärd men inser att det blir för varmt med den plus fleecefodrad babywrap i stolen så det blir nog en tunnare fleeceoverall just under bilresan.

Herregud, tredje barnet och jag är så sjukt osäker på hur jag ska klä bebis! Har en tendens att klä på för mycket bara för att jag själv är en fryslort jämt;)

Hmm, det har du rätt i. Jag som just blev klar.

Nåja, jag antar att man kan låta bli att vika över filten. Iofs är det här ju en fin ursäkt att köpa en tunnare overall. Jag tycker de stickade från Lindex och Kappahl är så himla fina! Letade efter bild nu men hittar dem inte online.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-02-22 07:11:52 följande:

Kan man göra det?! Kanske ska testa... Min BM sa annars att jag kunde testa kombinera med Gaviscon

Min är också förjävlig nu.

Jag kör omeprazol och gaviscon, men det hjälper inte så värst!

I förrgår tog jag gaviscon strax innan jag gick och la mig, och det resulterade i att uppstötningarna var skummiga och mycket svårare att svälja ner :S

Igår försökte jag tajma in omeprazolen bättre, så jag tog den klockan 17, kanske lite bättre, men det kan lika gärna bero på kost eller slump.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-02-22 07:34:58 följande:

Skummiga uppstötningar låter inte lockande :) Vad tusan ska man hitta på för att överleva???

Ja du... Hade man kunnat ligga på rygg så är det ju möjligt att bygga upp rygg och huvud med kuddar, men nu funkar ju inte det heller.

Kanske ska man vara mer noga med vad man stoppar i sig framåt eftermiddagen?

Hmm, läste just följande på 1177:

"För att få bästa effekten av PPI ska de tas 30 minuter före dagens första måltid oavsett när på dygnet besvären är som störst. Det tar en till tre timmar innan det börjar verkar och upp till några dagar innan det får full effekt."

Omeprazol är PPI.

Okej, då funkar inte min taktik att ta tabletten senare. :P
  • Kpax
    Tussludd skrev 2015-02-22 08:13:08 följande:

Jo, det går absolut att ta omeprazol två gånger /dag. Jag klarade mig bara på en tablett mellan v. 22-26 någonting sedan har jag fått ta två för att stå ut. (Ordinerat av läkare) 20mg. Ett annat tips är att palla upp sängen i framkant med någon kloss/bok. Det gjorde att jag kunde ta bort en kudde i sängen och fick mindre huvudvärk! :)

Önskar gnälla lite också... Vi har 2 hundar och sedan jul har det varit klart att en granne tar hand om dem första dagen/natten vi behöver åka in, men att sedan kommer min syster hämta dem och ha dem mellan 3-7 dagar tills dess att vi känner att vi vill ha hem dem igen. Har känts jättebra, för hundarna trivs hos syrran och hennes barn älskar hundarna. Igår kväll berättade syrran att hon kommit på att de ska åka till fjällen to-sö komma de vecka och kan således inte vara hundvakt. Detta är alltså dag 12-8 före BF. Troligast är ju det inget problem IOM att förstisar går över blabla men vi måste ju fixa en ny hundvakt ifall att. På typ 3 dagars varsel!! Jag blev så ledsen och besviken på syrran. Stressar mig skitmycket att det inte är löst...

Men gud vad irriterande! Det känns inte alls ok att hon bokar in något från 14 dagar före och 14 dagar efter bf tycker jag. Jag hade också blivit skitstressad, hundvakter är inte SÅ himla lätt att hitta, inte för oss i alla fall.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?