-
Sådär hade jag det när dottern skulle komma. Katten tog över vagn, spjälsäng och babygymet. Det var så illa att vi var tvungen att stänga ute katten från sovrum och liknande sen när dottern var född eftersom vi var livrädd att hon skulle lägga sig på bebisen, både i sängen och vagnenebe91 skrev 2015-02-14 09:05:37 följande:Mina katter har testat allt vi köpt åt bebis.... Bäddade spjälsängen i veckan, har lagt en handduk på för att det inte ska bli så hårigt i sängen och inatt har jag fått putta bort storkatten säkert 5 ggr... O då har han sovit riktigt djupt när jag väl sett han (inte så lätt o hålla koll när man själv sover ;D). Mina katter hatar barn (läs: tycker dom låter illa o hatar att bli jagad av dom) så får se hur de reagerar då vi kommer hem med en liten en ;)
-
Jag hade inte heller någon direkt erfarenhet av nyfödda när min dotter kom, men idag är hon en fullt fungerande 5-åring som faktiskt är rätt så väluppfostrad ;)sommarstad skrev 2015-02-14 08:53:20 följande:Jag är i 37 +4 och hade också önskat att barnet kan komma nu. Jag är dock inställd på att gå övertiden med 2 v.
Själva förlossningen känns det lungt med men första tiden hemma är jag lite nervös för. Känns så overkligt och ofattbart att vi snart har ett litet barn att ta hand om. Det är ju ett sånt stort ansvar. Har inte så stor erfarenhet av nyfödda hellre men antar att allt faller på plats när vi väl är där. -
Vi har köpt en Moutain Byggy, Urban Jungle. Och det verkar verkar jag vara ensam om här i tråden :)septemberbarn08 skrev 2015-02-14 11:14:47 följande:
På tal om vagnar, är det bara jag här inne som valt en Emmaljunga? Känner mig ju nästan lite utstött bland alla Brio och allt vad det är, haha. Jag har dock alltid varit ett fan av Emmaljunga (det här blir tredje) så jag tittade inte ens på något annat märke.
Nu ska här bakas bullar och skruvas ihop babysitter. Jag som varit huuur lugn som helst tidigare fick typ grispanik efter alla förvärkar så ALLT är upptvättat till bebis, igår bytte jag gardiner och gjorde vår här hemma och idag har jag som sagt också det jag gör. Känner mig grymt rastlös helt plötsligt, som att jag måste få allt färdigt NU! Sambon skakade på huvudet när han kom hem igår och jag stod på en stol och bytte gardiner.. "jomen det där gör nog susen mot dom där förvärkarna du har" :P jajamän!
-
Om det blir som sist för min del är det inget jag kommer ropa högt om :)Kpax skrev 2015-02-14 15:13:55 följande:Ja, vi får väl se om vi lika glatt delar med oss när det gäller tappad vikt i bebistråden, eller om man plötsligt blir lite tyst. :)
Gick ner 13 kilo rätt så direkt och det var väl bebis och tillhörande prylar plus vätska, de resterande 12 kilona fick jag glatt dras med och de ökade dessutom till 15 :-/
Men efter ett och ett halvt år började jag ledsna och tog tag i det och då var det borta på ett halvår! :) -
Oj, hur mycket får du äta nu då - två morgon och två kväll eller?Sparv15 skrev 2015-02-14 14:10:38 följande:
Nu har inte jag köpt en ny vagn till det här barnet utan har några på lager uppe på vinden och den nyaste vagnen köpte jag till äldsta sonen 2004 en beige emmaljunga som jag tänkt använda. Sen har jag några äldre också som kommer användas lite då och då också bla en lila emmaljunga från 60-talet.
Jag har knappt tagit mig upp ur sängen idag, dom dubblade blodtrycksmedicinen igår och jag känner mig helt utslagen. Igår hände dock ingenting med blodtrycket trots höjningen så ska tillbaka på måndag igen för koll. Jag som bara vill vara hemma.
Jag äter standarddos, 100 mg, en morgon och en kväll. Min läkare ville först höja till två på morgon och en kväll när trycket steg när jag testade jobba, men med vila så gick det ner lagom igen så jag slapp det.
Har du nån äggvita i urinen eller är det "bara" blodtrycket? -
Ja, då förstår jag om du känner dig utslagen :(Sparv15 skrev 2015-02-14 17:33:16 följande:
[quote=74856280][quote-nick]snö 81 skrev 2015-02-14 17:05:20 följande:[/quote-nick]
Oj, hur mycket får du äta nu då - två morgon och två kväll eller?
Jag äter standarddos, 100 mg, en morgon och en kväll. Min läkare ville först höja till två på morgon och en kväll när trycket steg när jag testade jobba, men med vila så gick det ner lagom igen så jag slapp det.
Har du nån äggvita i urinen eller är det "bara" blodtrycket?
[/
2st tre gånger per dag blev det nu. Har inte haft någon äggvita och har inte heller svullnat så farligt så det är bara blodtrycket.
-
Alla hjärtans dag ja, det inget vi firar, men jag köpte röda tulpaner och en ask med gelehjärtan till mannen igår när jag var och handlade.Mimipig skrev 2015-02-14 09:27:51 följande:
Alla hjärtans dag. Kommer ni att fira och bli firade tro? Jag har köpt en kokbok och slips (oh, ja, fantasilöst) men jag räknar med att maken glömt bort mig.
Idag har vi firat dagen med att åka runt och beställa kakel och tapeter och nu målar mannen taket i tvättstugan medan jag fixar middag :) -
Var på Stadium outlet idag så nu har jag fixat ett par sköna och snygga mysbyxor att mysa runt i på BB :)
Hittade även lite reseförpackningar av schampoo och tvål etc. på Apoteket att ha till BB-väskan. Bara linnen och en gördel som fattas, sen kan jag packa när jag känner för det :) -
Jag helammande i 6 månader förra gången, men det hade jag ingen som helst hjälp av :(JhjärtaK skrev 2015-02-14 19:57:38 följande:Jag hoppas att du är som jag var efter jag fick dottern. +21 kg varav 16 försvann på tre veckor och resten efter två månader och jag gjorde verkligen ingenting aktivt för att de skulle försvinna.
Hoppas på liknande procedur denna gång men iom att jag inte skall amma nu så förväntar jag mig att det kommer att ta betydligt längre tid att bli av med alla kilona... -
Jo, man tappar ju en del i början och känner dig så nöjd, men sen stoppar det :(Kpax skrev 2015-02-14 19:34:04 följande:Det verkar vanligt att man går ner en del, och liksom aldrig kommer igång med att aktivt försöka få till en förändring. Jag ska försöka att inte hamna där, utan vara lite aktiv så fort jag kan, och äta bra mat men inte banta (speciellt eftersom jag vill amma).
Denna gång ska jag inte ligga på latsidan utan börja äta bra och träna så fort jag kan. I och med att jag inte ska amma behöver jag inte heller fundera på om mjölken blir påverkad.