BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Ang amning: någon som fått det att funka tidigare med att varva amning med ersättning i flaska? Det är mitt drömscenario, men jag har fattat att det kanske inte är helt enkelt?
Ang amning: någon som fått det att funka tidigare med att varva amning med ersättning i flaska? Det är mitt drömscenario, men jag har fattat att det kanske inte är helt enkelt?
Så, då har man lipat på IKEA också... Min stackars man råkade ju föreslå någonting annat än det som jag skrivit upp på vår inköpslista... Alltså är det bara mina hormoner som helt har flippat ut på sistone? Sedan kan jag verkligen inte gå många meter alls längre utan att få sammandragningar non stop. Har fått leta sittplatser hela IKEA-rundan igenom eftersom sd bara släpper numera om jag sitter ner en stund. Råkade dessutom se hur en annan tjej satt på huk(!!!) för att kolla in om en bottenhylla var avtagbar... Vill bara kunna gå och röra mig igen som en normal människa!!!
[quote=74846871][quote-nick]Cymi skrev 2015-02-12 19:24:16 följande:[/quote-nick]
Jo jag kände lite så :D bor också i Sthlm. De skriver kanske bara så på förpackningen för att vara på säkra sidan...
[/
Samtidigt händer det ju utbrott om än väldigt sällan men just med en liten skulle jag inte chansa. I och för sig räknades mina som prematurer sist men ändå. Man kan ju koka vatten och sedan ha i kylen och ta av under dagen då behöver man inte koka hela tiden.
Ni som sparar kokat vatten i kylen till mjölkersättning, måste tillbringaren vara helt lufttät eller fungerar en sådan här från ikea?
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90283090/
Skönt att höra fler som har galna hormoner som gör som de vill. I morse satt jag och tittade på barnkanalen med dottern och tårarna rann. Det behövs liksom inte mycket för det nu för tiden, jag är i vanliga fall en hårdhudad typ som aldrig gråter.
Är det någon av er som har fått "diagnosen" lättirriterad livmoder? Vet att min barnmorska sa att jag troligtvis hade detta (livmodern försöker väl matcha min härliga mentala inställning just nu men nu funderar jag lite mer på vad detta egentligen innebär. Någon mer med en ilsken livmoder?
God morgon! (Även om det börjar bli betydligt svårare att sova en hel timme i sträck)
Kom precis på mig själv med att ni är en del av morgon rutinen :)
Börjar med att väcka dottern vid 7 & tjata på henne kläder, fixa frukost & skicka henne till skolan.
Drar upp sonen vid 07:45-08:00 & placerar honom i soffan mödans jag fixar en smoothie till honom & kaffe till mig. Glider ner i soffan hos honom med koppen i ena handen och ipaden med er i den andra ;)
Vi måste nästan ha en "efter barnet är född" tråd så man ser er ibland ;)
Nä nu ska vi klä på oss ?ch borsta tänderna så vi kommer i tid till dagis.
Ha en trevlig fredags morgon :)