BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Åh RUL imårse och allt såg sååå bra ut med våra lilla POJKE :) så glad och lättad nu! Brände 800kr på babykläder direkt efter haha!
Åh RUL imårse och allt såg sååå bra ut med våra lilla POJKE :) så glad och lättad nu! Brände 800kr på babykläder direkt efter haha!
Har börjat känna något de senaste dagarna som känns som typ en nerv som rycker fast i magen. Kan det vara fosterrörelser? Hur har det känts för er andra?
Härligt att ni känner av de små liven, själv går jag in i vecka 20 imorgon och känner fortfarande inte ett dyft. Det var samma med sonen, han var heller ingen kicker. Han har ju å andra sidan varit ett väldigt behagligt barn som sover hela nätter och typ aldrig gnäller sen han kom ut så om det hänger ihop kan tösen gärna softa där inne lite till :)
Idag skall fosterkardiologen kika på hennes hjärta kl 14.00. Eftersom sonen föddes med ett allvarligt hjärtfel så kikar de även på detta barn. Även om risken är mycket liten att det skall hända igen så är man ju helt klart nervös.
Läste förövrigt igenom typ 1000 flicknamn igår och hittar egentligen inte ett enda! De som vi gillar lite grann är redan upptagna i vår nära bekantskapskrets. Får man fråga vad ni har för flicknamn på lut? Pojknamn har vi säkert ett dussin vi gillar men vad hjälper det nu? :)
Vaknat upp efter världens jobbigaste kväll och natt. Har fått så hemskt ont i ryggen. känns som att hela ryggen ska gå av. Det sitter dock inte i ländryggen utan mitt på ryggen. Blir skräckslagen av att det ens går att få så här ont i ryggen redan i vecka 18 och med endast 2 kilo extra. Hur kommer det att bli sen då? Någon som känner igen detta och kan ge lite tips/hopp.
Idag var det RUL. Barnet ville inte samarbeta så vi fick mycket suddiga bilder. Men en liten bild i profil fick vi ändå. Mycket armar och ben var det annars i vägen när de skulle mäta så de fick mäta om några gånger (hade en som skulle handledas så det blev mycket förklaringar och extra bilder bara för att den nya barnmorskan skulle lära sig, tur tyckte vi) men till slut kom de fram till att måtten stämde överens med mitt trodda BF så 23 mars ligger kvar.
Vad roligt det var att få se barnet vända runt sig och ha sig. Kan inte bli mer verkligt än så här
Jag har ju tidigare beklagat mig över att det inte syns att jag är gravid. Senaste två-tre veckorna har jag växt, och nu känner jag mig enorm.
Har en ny mobil, så jag ger det här med bifogad bild ett nytt försök. :)
Äntligen äntligen har vi barit på rul idag!! <3
BF 26/3 står fortfarande fast och jag bli snittad mellan 16-20/3 beroende på hur tiderna ser ut.
Allt såg toppen ut och bebis mådde toppen.
Och vi fick veta att Ossian ska få en liten SYSTER <3 (alltså funkade inget av alla skrock-tester haha vare sig pendel, bikarbonat etc etc)
Vår lilla sessa ska heta Lovelii! Nu äntligen börjar det kännas på riktigt och jag är inte lika orolig över att jag inte känner något ännu.
Längtar till mars!! <3
idag har jag spenderat förmiddagen på akuten efter jag har haft så oerhört ont på höger sida av ryggen i intervaller. När det gjort som ondast så har jag gråtit av smärta :(
Visar sig att jag har både njursten och en förstorad njure pga av att bebben ligger och trycker på urinledaren (?), och som vanligt är det inte så mycket dom kommer göra. Utan jag fick åka hem med uppmaning om att ta alvedon och höra av mig om det blir värre.. snark.
Fick dock se lill killen på UL igen, allt var kalasbra med honom!
Någon annan som har erfarenheter av detta?
Inte njursten men förstorad njure. Kallas hydroneuvros och jag fick det när jag väntade dottern. Gjorde helt fruktansvärt ont men på mig så opererade de in ett dränage från njuren så att urinet som hade samlats där kunde rinna ut och då försvann smärtan. Dränaget kunde de ta bort efter två veckor vara och fick sedan inte tillbaka det så hade väldigt tur.
Ett tips är att alltid ligga ner på vänster sida, då finns det en chans att livmodern slutar trycka på urinledaren så att urinet kommer ner till blåsan.
Lider verkligen med dig och fråga på om du undrar något mer!
Alltså jag är så glad att jag är gravid och väntar det finaste man kan få i livet. Men helskotta vad det är jobbigt att vara gravid just nu.
Jag har så sjukt ont i min njure och smärtan kommer som "anfall", det kan gå allt mellan 30 min till 5 timmar mellan varje anfall - mellan dessa så är jag så utmattad så jag inte orkar göra något - så jag är hemma från jobbet nu och är redan efter 2 dagar så sjukt less. Mardrömmen är att det inte går över så jag blir sjukskriven..
När smärtan väl kommer så ligger jag bara i sängen och gråter för det gör så ont.
Sen så har jag även tappat min aptit helt igen - jag känner mig äcklad av all mat. Får kvälvningar så fort jag äter, kräks dock inte eller mår illa, men sjukt jobbigt då jag knappt får i mig någon mat. Någon annan som upplevt att detta kommer tillbaka? (det kan dock bero på ovanstående att jag inte har lust att äta.. ingen aning)
Sen så som grädde på moset så har jag fått hemorrojder, så det svider och är allmänt jävligt haha....
Och åter igen - jag är så tacksam att jag är gravid - men detta är verkligen ingen dans på rosor. Jag vill inte sprida negativitet men är det någon annan som har det jobbig med graviditeten, skulle vara skönt att veta att man inte är ensam att känna så här?