Inlägg från: Villhaenbebbe |Visa alla inlägg
  • Villhaenbebbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2014-09-21 12:26:47 följande:

Äsch då, jag kan som sagt dra in min nästan helt.

Får väl helt enkelt vänta till RUL innan jag får veta om allt är normalt :)

Jag kan ju flika in med att jag kan också dra in min mage helt.. Och känner ingen livmoder hut mycket jag är trycker!

Så jag tror faktiskt varken du eller jag ska oroa oss i onödan :) :) jag tror nog allt är okej ändå?
  • Villhaenbebbe
    mizzidus skrev 2014-09-23 10:52:32 följande:

Jag har RUL den 23e oktober och jag går in i vecka 16 på torsdag så jag kommer vara i vecka 20 när det är dags vilket känns lite segt men men bara bita ihop antar jag :) 

Jag fick faktiskt tidigt RUL då dom utgår från sita mensens första dag, och jag hade en lååång cykel men vet precis när jag hade ÄL (använde ÄL tester). 

Jag kommer vara i vecka 18 (17+3) på mitt RUL :) :)
  • Villhaenbebbe
    matildam skrev 2014-09-23 14:52:41 följande:

Hej! Jag är i v 14 eller 15, beroende på hur jag räknar min menscykel. Jag har aldrig haft min mens exakt på pricken samma datum varje månad, så jag förlängde den till 38dagar när jag räknade ut bf. Jag har mått lite illa i början, framförallt i augusti då jag inte ens visste att jag var gravid, men nu har det avtagit.

Konstigt nog har jag blivit snällare mot sambon? Ska man inte bli lättirriterad och sur? Är väldigt förstående och hakar inte upp mig på småsaker - kan det bero på att jag uppskattar honom på ett helt annat sätt nu när jag ser vad han är redo att ta på sig för ansvar? Och inser hur mycket jag älskar honom? Kanske! Fast däremot har jag väldigt nära till tårar jämt.

Jag har alltid haft lågt blodtryck och det känns av nu, stod och jobbade tidigare idag då det svartnade för ögonen och jag höll på att svimma. Tur att jag kunde gå ifrån en stund! 

Jag har tid för ultraljud 17/10. Jag är 21 år gammal, kommer hinna fylla 22 innan mars. Bor i Umeå.

Har ni berättat på jobbet? Jag funderar på att vänta till efter ultraljudet, är det fräckt? Jag jobbar inte så ofta med min chef och min bästa kollega har jag redan berättat för.

Haha allt du typ skrev påminner om mig :) 

Mitt illamående har också avtagit, mår i proncip som vanligt förutom ryggont. Jag är i vecka 14 nu!

Jag känner mig också "mer kär" än vanligt och uppskattar min sambo på ett helt annat sätt. 

Jag har också alltid haft lågt blodtryck, men som jag förstår det så är det ganska bra förutsättning när man är gravid :) Har dock inte svimmat än, men känner av det om jag reser mig snabbt på morgonen osv.

Jag har UL 20/10 och har nyss fyllt 23. Kul med någon i nästan samma ålder (fast det finns några fler i gruppen också) 

Jag har berättat på jobbet officellt i veckan, min kollega och chef (även nära vän) har vetat sedan v.7 då hon också är gravid - så kunde inte hålla mig :) 
    Jag var "tvungen" att berätta denna veckan då dom kommer behöva se över bemanningen då min chef och jag (som har en teamledar roll) försvinner på samma gång = ganska stort tapp!

Oj vad långt det blev - men kände igen mig i mycket av vad du skrev :) 
  • Villhaenbebbe
    matildam skrev 2014-09-23 15:13:49 följande:

Jaa men skönt med svar! Har ingen kompis som är gravid nu, har däremot en bästa vän som redan har två barn och hon är 21 år gammal. Det äldsta utav de barnen är mitt gudbarn, så hon ger mig tips och råd!

Jag har också en ledarroll på jobbet, vill inte avslöja allt för mycket än men jag har fler ansvarsområden på mitt jobb än de andra, och även högre lön iom det. Jag har redan berättat för min närmsta kollega som även är min vän som sagt, tänker rekommendera att hon tar över min position när jag går på mammaledighet.

Jag är jättenervös inför att berätta! Min chef är jättesnäll och fin, men jag känner ändå att jag typ sviker henne och laget? Hur sjukt är inte det. 

Såg nu också att ditt användanamn är matildam, så antar att du också heter Matilda.. sjukt :D haha..

Fast så får man inte känna (men jag förstår att man gör det), du ska få en bebis och jag är säker på att ingen kommer känna att du sviker dom :) 
    Det där löser sig! Jag vet dock många som väntar till efter UL med att berätta, så det är absolut inte fräckt tycker jag :) 
  • Villhaenbebbe
    matildam skrev 2014-09-23 16:48:52 följande:

Det stämmer bra det! :) 

Jag väntar med att berätta ett tag till iallafall. Hur långt gången är du och när har du bf? Jag har det kring 21/3 men det lär garanterat ändras efter ultraljudet. 

Förresten! Jag har nästan bara hört skräckhistorier om barnmorskor! Min är hur trevlig och gullig och rolig som helst, vi har ju kul när vi träffas! Jag svär ganska mycket överlag när jag pratar (typ "så jävla kul, fan vad bra") och min sambo tyckte att jag skulle tänka på det. Lite gulligt, han trodde att bm skulle ringa soc och ta ifrån oss bebisen. Haha. Ja jävlar asså, om det var så. 

Jag går in i vecka 15 på torsdag, har bf 25 mars. Är säker på att det stämmer ganska bra då jag vet när jag hade ÄL. Enligt min BM så är bf 15 mars baserat på mensen.

Haha jag gilla också min BM, hon är ung, max 30! Hon verkar än så länge supertrevlig :)
  • Villhaenbebbe
    matildam skrev 2014-09-23 19:22:23 följande:

Okej! Då är vi väldigt lika! Graviditeten var planerad antar jag då? 

Har du också blivit glömsk? Jag är så jävla glömsk nu!! Har minne som en guldfisk och det är råpinsamt framförallt inför chefen, när jag har lovat att göra vissa saker och sedan glömt det på kvällen. Usch!

Jag har bara spytt en gång under min graviditet, och det var för några veckor sedan när jag skulle diska ur en skål med vitlöksås efter middagen. Kände lukten, sprang ut i vardagsrummet och la en kaka rätt på parkettgolvet.. Jag kan typ inte spy, har knappt spytt något i hela mitt liv, så varje gång jag har känt att illamåendet kommer har jag andats ner det och som tur är lyckats!

Får jag fråga vart ni som skriver här bor? Finns det nån bf-lista man kan skrivas upp på? 

Japp den var planerad, men vi trodde inte det skulle ta sig så fort som det gjorde (första försöket) så vi blev chockade hur som helst :) men superglada såklart!!

Japp är glömsk och allmänt vimsig, säger ofta fel och slänger om ord och så.. Låter ju helt knäpp i huvet haha..

Skönt att du sluppit det, jag har kräkts mycket, men det hat hjälp för så fort jag fått kräkas så har jag mått bra direkt efter och kunnat äta osv :)

Jag bor på Frösön vid Östersund, så ganska långt upp jag med! :) :)
  • Villhaenbebbe
    matildam skrev 2014-09-23 21:26:16 följande:

Fyfan. Jag känner verkligen för er som spytt och mått illa mycket. Jag har haft en jävla tur bara, min mamma mådde heller nästan aldrig illa när hon väntade mig eller mina syskon - det kanske är genetiskt? 

Sen när jag outat min grav för min chef (det är typ där mitt behov utav anonymitet sitter, inte för att jag tror att hen är ute på familjeliv och snokar, men man vet aldrig haha.) skulle det vara kul att få ett ansikte och mer info på/om er som känner er sugna! 

Ja jag har hört att mycket med graviditet/amning är ärftligt. Min mamma mådde dåligt när hon väntade mig och mina syskon.

Jag håller med, är såååå nyfiken på alla här! Men det kanske blir mer längre fram, skulle vara kul att kanske få följa någons insta eller så (om man inte är så privat av sig) :)
  • Villhaenbebbe

En fråga till er som INTE gjor KUB eller tidigt UL. 

Har ni vågat köpa något än eller ska ni vänta tills efter RUL? Jag vill sååå gänra köpa något men är rädd att jag ska jinxa. 

Hur tänker ni, nu är jag i vecka 15 och börjar faktiskt känna mig lugnare. Så kanske man vågar köpa något litet?

• Villhaenbebbe
    laila88 skrev 2014-09-25 15:45:54 följande:
    Om du känner dig lugn så gör det tycker jag!:)

Magkänslan ska inte underskattas! :) själv ska jag nog vänta tills RUL, men det kliar i fingrarna. Internet ögonshoppar än så länge ;)

Igår fick jag sjukt ont i ryggslutet och magen och var så hängig. Imorse kollade ja febern och ser att jag har feber också. Känner mig smått orolig att det ska ha med graviditeten att göra.
    Ja det är höstmarknad här i helgen och jag vill så gärna ha ett par lädertossor.. Så kanske får bli första inköpet :) :)

Jag tror faktiskt jag kanske kanske kände bebis för en stund sen, vet att det är supertidigt när det är första. Men det kändes som bubbel i magen fast i livmodern och fick mig nästan att "rycka till". Hoppas det var det jag kände :) 

Jag har haft jätteont i ryggen sen v.11 ungefär, långt ner i svanken. Och nu senaste dagarna har jag också haft ont i magen, men mer molande känsla. Tror det är för att det händer grejer där inne nu. Jag tror nog inte du behöver oroa dig, fast än det inte är enkelt att sluta..
  • Villhaenbebbe
    KarinIngrid skrev 2014-09-29 10:36:08 följande:

Hej alla,
    någon som redan drabbats utav foglossning?

Jag har så fruktansvärt ont i svanken och ut i höfterna! Igår kunde jag inte gå uppför trappan hemma!

tips och råd mottages tacksamt!

Jag har haft ont i svanken i 3 veckor ungefär. Kan inte ligga på rygg i sängen då får jag jätteont.. :( 
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?