matildam skrev 2014-09-23 14:52:41 följande:
Hej! Jag är i v 14 eller 15, beroende på hur jag räknar min menscykel. Jag har aldrig haft min mens exakt på pricken samma datum varje månad, så jag förlängde den till 38dagar när jag räknade ut bf. Jag har mått lite illa i början, framförallt i augusti då jag inte ens visste att jag var gravid, men nu har det avtagit.
Konstigt nog har jag blivit snällare mot sambon? Ska man inte bli lättirriterad och sur? Är väldigt förstående och hakar inte upp mig på småsaker - kan det bero på att jag uppskattar honom på ett helt annat sätt nu när jag ser vad han är redo att ta på sig för ansvar? Och inser hur mycket jag älskar honom? Kanske! Fast däremot har jag väldigt nära till tårar jämt.
Jag har alltid haft lågt blodtryck och det känns av nu, stod och jobbade tidigare idag då det svartnade för ögonen och jag höll på att svimma. Tur att jag kunde gå ifrån en stund!
Jag har tid för ultraljud 17/10. Jag är 21 år gammal, kommer hinna fylla 22 innan mars. Bor i Umeå.
Har ni berättat på jobbet? Jag funderar på att vänta till efter ultraljudet, är det fräckt? Jag jobbar inte så ofta med min chef och min bästa kollega har jag redan berättat för.
Haha allt du typ skrev påminner om mig :)
Mitt illamående har också avtagit, mår i proncip som vanligt förutom ryggont. Jag är i vecka 14 nu!
Jag känner mig också "mer kär" än vanligt och uppskattar min sambo på ett helt annat sätt.
Jag har också alltid haft lågt blodtryck, men som jag förstår det så är det ganska bra förutsättning när man är gravid :) Har dock inte svimmat än, men känner av det om jag reser mig snabbt på morgonen osv.
Jag har UL 20/10 och har nyss fyllt 23. Kul med någon i nästan samma ålder (fast det finns några fler i gruppen också)
Jag har berättat på jobbet officellt i veckan, min kollega och chef (även nära vän) har vetat sedan v.7 då hon också är gravid - så kunde inte hålla mig :)
Jag var "tvungen" att berätta denna veckan då dom kommer behöva se över bemanningen då min chef och jag (som har en teamledar roll) försvinner på samma gång = ganska stort tapp!
Oj vad långt det blev - men kände igen mig i mycket av vad du skrev :)