Inlägg från: Misty W |Visa alla inlägg
  • Misty W

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-01-29 10:43:44 följande:

Var det inte Kronan? Vi pratade om det för ett par dagar sedan?

Ja, jag vet att jag löste om det någonstans, men när man är hemma så slösurfarman och läser lite allt möjligt hör på FL.. Då ska jag kolla, tror det finns en kronan i grann orten (Stockholm) så tar väl 5min med bilen ;)
  • Misty W
    snö 81 skrev 2015-01-29 10:58:58 följande:

Kronans apotek ger en flaska från MAM, 130 ml.

Tackar..
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-01-29 17:38:03 följande:

Jaha, det spårade ur igen. Skulle köpa två bodys i strl 50 (Septemberbarn08, det här är alltså ditt fel), och kom hem med följande:

Köpte lite grejer på apoteket (Kronan) och fick en sån där babybox, så här ser innehållet ut.

Jag måsten ta mig till ett kronan apotek.. Såg ju fin fint ut!

Kul med massa kläder också, jätte fint!

nä jag måste också köpa på mig sånt som behövs.
  • Misty W
    JhjärtaK skrev 2015-01-29 17:53:05 följande:

Tack för allt pepp

Nej vattnet är intakt och tappen fortfarande helt sluten och ligger kvar på 20 mm så två tummar upp

Fick pratat med en barnläkare idag också och det lugnade verkligen både mig och maken för han såg inga större bekymmer om de skulle komma nu. Då var det betydligt värre med bebisar som föddes innan vecka 30.

Va skönt att du har bra läkare runt dig som inger trygghet. Skönt att allt är "som det ska" så kanske tjejerna stannar nån vecka till.
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-01-29 17:49:49 följande:

Det förbannade babynestet som fick mig att börja gråta igår är klart nu, inte så välsytt, men det duger! :)

Hämtade ut åkpåsen också, och den var inte alls så klumpig som jag trodde i liggdelen! Pillar man dessutom ner lammskinnet måste man ju kunna vara ute i -50, haha. Ja, då kanske den kommer till användning redan den här säsongen :)

Grymt! Jag önskar att jag kunde sy. Har fått för mig att jag måste ha ett babynest denna gången. Har inte haft med dom 2 andra barnen, men nu har jag helt snöat in mig. Varför har man det? Alltså mer än att det blir mindre plats för dom så att dom känner sig lite mer trygga efter 9 månader i magen?
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-01-29 19:15:04 följande:

Haha, jag vet inte! Tyckte bara det såg mysigt ut, tänkte att hon kunde ha det i spjälsängen när hon är liten, sängen känns så stor åt en spädis. Men egentligen var jag väl mest sugen på att sy något :)

Jag är imponerad. Du är jätte duktig!! Jag måste nog skaffa en iallafall ;)
  • Misty W
    Skumbollen skrev 2015-01-29 19:50:03 följande:

Vi låg ju på sjukhus första månaderna med sonen och där bäddade de alltid ett nest till de små genom att ta ett påslakan eller en filt och rullade på längden. Sen la de korven som ett U i sängen och sen ett örngott ett mindre filt ovanpå. Denna variant blir ju mer hygienisk men barnen blir ju inte lika mobila som i ett babynest :) men funkar ju om man inte kan sy iaf. :)

Tack för tipset! Det får jag som inte änns äger en symaskin göra :)
  • Misty W
    Kpax skrev 2015-01-29 19:41:00 följande:

Tack! Kände mig inte så duktig igår när jag grät för att det blev fult ;)

Tur att du får massa positiv feedback här då :)
  • Misty W

Folk lägger sig i för mkt!

Idag har jag en skit dag med maxat hormon påslag! Jag vill gråta, skrika, sparkas,slåss, krypa upp inågons famn, dra täcket över huvudet & aldrig mer gå upp igen!

Har ni dessa dagar? Känns nästan som ångest. Vill vända mig ut & in, vara ensam men samtidigt känner jag mig ensamast i världen! Jag gillar inte att tappa min kontroll så här, när man inte ver vad som är fel.

Om ni har sånna här dagar, vad gör ni?

• Misty W

Tack tjejer!

Jag får väl tvinga ner min man i soffan när han kommer från jobbet. Sonen på 5år är hemma idag då fsk är stängd men han har ingen lust att mysa ner i soffan med mamma. Han är fullt upptagen med lego och Barnkanalen.

Det bästa med dåliga dagar är ju att det bara kan bli bättre ;)

Tur ni finns här och man har folk som förstår! Tack <3

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?