BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Är det bara jag som har börjat svettas helt sjukt mycket?
Är det bara jag som har börjat svettas helt sjukt mycket?
Oj vi va några svättlökar! Med mina tidigare 2 har jag inte varit svettigare än annars (om man inte räknar en varm juli månad 06 när jag gick övertiden med dottern)
Skönt för dig som blivit tvärt om ;)
Hej!
Här väntar jagade spänning på snitt datum. Ska även till special mvc och ta den där sprutan man ska ta om man är rh negativ.
Vår son troligtvis döpas till Jamie. Syskonen heter Tyra & Devin, dom har ett amerikanskt efternamn så där av dom "internationella" namnen.
Vad är purelan salva?
Hur många plagg tar ni med till babyn i bb-väskan?
Det är väl så. Jo jag tittade på Omeprazolen men apotekspersonalen tyckte jag skulle testa Gaviscon eftersom det bara var på kvällarna och inte hela dagarna. Så nu testar jag den ett tag och om det funkar är det bra. Om inte så kommer jag köpa Omeprazol oavsett vad de säger pga alla lovorden här inne.
Kan inte vara kul att vara sjukskriven. På det viset mår jag ju bra för jag slipper oroa mig för högt blodtryck och sjukskrivning. Och foglossningen är inte så farlig. Lite ömt hela tiden nu men inte så farligt om jag inte skulle försöka mig på någon långpromenad i snabbt tempo eller tunga lyft eller liknande. Tror många känner så att de bara vill att bebisen ska komma ut och det kanske är tur så att vi trots allt börjar se fram emot förlossningen så allt kan ta slut
Det är tur att du är så påläst/erfaren så att du ändå kan sätta hårt mot hårt! Synd att man ska behöva kunna saker själv.
Inte för att mitt är nått hemfört med dig, men min bm har inte koll alls. Även om jag gillar henne så var det blandande jag som fick be om ett blodprov pga mitt rh negativa blod. Sen även jag som frågade om jag inte skulle ta en spruta och frågan är vad som hade hänt sen om jag inte gjort detta. Nu är det dax för sprutan imorgon iallafall. Men tänk om man varit förstagångs gravid och bara litat på sin bm till 100%.
Men va märkligt! Varit på två apotek och båda rekommenderade omeprazol. Även BM rekommenderade....?
Jag är en sån som går upp massor under graviditeten och dom rasar väl inte av direkt, men jag har ju alltid slutat röka i samband med +. Dom säger att ämnesomsättningen blir sämre då. Jag har gått upp 16kg med första (räknat från inskrivning) och 26kg med sonen räknat från inskrivning. Han vägde dock 5085g men ändå. Denna gången har jag nog hittills gått upp 15kg och är nu i v.32.
Fick hem mitt snittdatum idag så vi får (om inget annat sker) träffa våran grabb den 10 mars.
Jag ser så mycket fram emot att han kommer. Vi håller på med hans rum. Målar och tapetserar.
Känner ni att ni har koll på allt ni behöver till ert barn? Vi har ärvt det mesta av möblerna från våra vänner eftersom vingade gjort KSS av med allt och inget går i samma färg ;) vi kände att sladdisen får ordentliga grejer när det är dax att byta säng och möbler sen.
Möbelmässigt har vi allt (skötbord, spjälsäng, byrå), och vagnen står här och väntar. Kvar är en del kläder (vi har fått massor, så jag ska tvätta upp och sortera innan jag kompletterar), salvor, blöjor, handdukar, skötväska (har en på g), lakan och babynest (har köpt material men inte sytt än), och fina saker till bebisens rum (matta, lampor, tavlor etc).
Det är nog det. Småkrafs. Men det är ju sånt som brukar ta lite tid!
Ni som ska ha kejsarsnitt: i vilken vecka blir ni kallade på samtal där ni även får datum för snittet? Vet inte riktigt hur det fungerar. Har inget datum än men min barnmorska kunde läsa i min journal där läkaren har skrivit in att jag ska ha kejsarsnitt. (Vilket känns viktigt om allt skulle starta för tidigt...)