Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Teresiat skrev 2014-10-04 21:01:30 följande:

Slarvig men snabb ;) det tog drygt två timmar skulle jag tippa.. Men jag kan bara inte göra saker noggrant och långsamt. Det som tog längst tid var att få igenom den vita bomullstråden i den bruna "slingan". Använd en rejäl och stabil säkerhetsnål när ni trycker igenom bomullssnöret. Min nål pajade mitt i två gånger..

Vilken typ av stoppning har du använt? Googlat lite och ser att det är lite olika vad msn använder.

Jäkligt snyggt tyg också förresten!
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-10-05 13:43:00 följande:
    Mimipig skrev 2014-10-05 11:59:14 följande:

Jag tänkte först göra ett som man kan ha som varmare filt i vagnen. Sen tänkte jag göra ett stort att ha på golvet. Vi får se om det blir av. Just nu är all inspiration borta.

Ja, jag frågar för att jag själv hade ett lapptäcke som var en lekfilt, en sån man lägger under bebisen på golvet. Och annars har jag bara sett lapptäcken som överkast. Båda sorterna har varit ganska styva och hårda, men det är klart att man anpassar det genom tygvalet.

Blev nyfiken på nya användningsområden, och filt i vagnen var ingen dum idé! :)
    Jag hade ett lapptäcke som lekfilt till min dotter när hon var liten och det var mjukt och skönt. Använde det i många månader.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-06 12:26:59 följande:
    Jag känner samma oro. Jag har rul på torsdag och längtar så
    Oj, har du RUL redan på torsdag. Jag har inte förrän den 20/10, och vi har väl samma BF än så länge?!
  • snö 81
    KarinIngrid skrev 2014-10-06 13:29:50 följande:
    jag har inte RUL förrän 30 oktober, det känns som en eeevigheet!!!
    har bf 23 mars när har du BF ?
    18/3
  • snö 81
    Madelia skrev 2014-10-07 17:49:54 följande:

Jag har börjat känt lite puffar från bebisen nu tror jag. Försökte först för några dagar sedan bortförklara det som något annat, men jag tror faktiskt det är fosterrörelser. Jag hade

Moderkakan högt upp i bakvägg har jag för mig hon sa, så då kanske det inte är omöjligt att det börjar kännas nu i v.19. Men det är inge fjärilsfladder här utan som en liten pick eller nervryckning typ på insidan :)

Jag har känt fladder och som att någon kittlar mig från insidan några veckor nu (andra barnet). Men nu senaste dagarna har jag börjat känns som nervryckningar där inne, som att den sparkar eller har hicka :)

Jag är i 16+5 nu
  • snö 81
    Skumbollen skrev 2014-10-08 08:02:38 följande:
    Jag tänkte mest om du redan provat modellen men behövde en annan storlek, hm har massa online rea nu :) Lindex har mammakläder men inte i butik. Om du kan hitta svarta byxor någon annanstans än hm skall du nog kolla på det. Jag upplever både denna gången och förra graviditeten att de svarta byxorna tappar sin färg och blir dassiga bara efter ett par tvättar. Ingen höjdare alls. Vero Moda har lite mammakläder i butik vet jag.
    Håller helt med om de svarta byxorna - mina blev mer grå än svarta redan efter 1-2 tvättar :(
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-09 07:22:01 följande:

Idag ska jag på rul!!!! Äntligen! Tyvärr måste jag åka själv då maken ligger däckad i sängen och kommer inte upp. Han är jätteledsen att han missar det.

Åh, vad kul med RUL! Hoppas att du får några fina bilder med dig hem till maken
  • snö 81

Åh så häftigt, jag kände precis de två första sparkarna utanpå magen. Kände några små buffar inuti magen så jag testade lägga handen på magen och då kände jag två buffar i handen. Bra start på dagen!

Har nämligen gått och nojjat mig att den var död för kittlet och sprattlet jag känt innan inte funnits där. Men den har väl blivit större och rörelserna känns annorlunda nu.

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-10-09 22:17:38 följande:

Äntligen har jag fått se bebisen! Som jag trodde så blev jag flyttad. Jag hade 17/3 och flyttad till 21/3. Så bebisen var för liten för att kunna se allt, så nytt rul 3/11 smile1.gif . Då ska väl mannen i huset ha piggnat till och kan följa med.

I övrigt såg den lill* ut att må bra. Mycket lugnare än sin syster som inte var stilla en sekund under ul. Men hjärtat tickade och den sprattlade lite.

Skönt att allt såg bra ut och samtidigt lite tur att den var för liten ännu så att du måste tillbaka. Att få se flera gånger är ju inget man tackar nej till :)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-10 06:45:27 följande:
    Åh så fräckt! Vilken vecka är du i?
    Jag är i 17+1 idag. Med dottern kände jag inget utanpå förrän i vecka 21 kanske...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?