Kpax skrev 2014-09-30 19:47:10 följande:
Skumbollen skrev 2014-09-30 19:02:37 följande:Narkolepsin var väl en biverkning från vissa batcher av vaccin mot fågelinfluensan? Eller är jag helt ute och cyklar nu kanske :))
Jag vaccinerade mig faktiskt för ett par år sedan, min morfar var väldigt sjuk, så det var för hans och andra äldre och svagas skull. Finns det inga risker kan jag iofs tänka mig att göra det igen, men jag är alltså mycket mer rädd för biverkningar än för influensa.
Det pratades inte om narkolepsi när den batchen delades ut, sånt märker man förstås inte förrän det är för sent, och det skrämmer mig.
Vet ni varför gravida rekommenderas att vaccinera sig? Vad kan hända om man får influensa? Jag kan så klart gå in och kolla på klippet, men det får bli imorgon :)
Förstår din oro till fullo, som sagt hade vi inte haft vår resa med sonen så hade jag gastat högt om att inte vaccinera sig. Skillnaden mellan det vanliga vaccinet och det som folk tog mot fågelinfluensan var ju att det sistnämnda togs fram i "panik" och inte hann testas i alla led. Det "vanliga" vaccinet är ju kontrollerat på ett helt annat sätt.
Jag är inte så orolig för min egen del utan tycker precis som du skrev om din morfar att man skall göra det för de riktigt svagas skull :)