Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

lovley00 skrev 2014-09-05 12:23:44 följande:

Måste bara få era råd. Fick nu en tid till gyn på torsdag men ska jag verkligen behöva gå så här en vecka till? Fostret dom såg var knappt 4mm så det måste ha dött i v7-8 och jag ska vara i v13 nu vad väntar dom på.

Ska jag åka in och sätta mig på gynakuten för att få ett slut på detta nu? Förvirrad hjälp.

Förstår att det är sjukt psykiskt påfrestande. Jag hade en pojke som dog i min mage i v 23. Fick beskedet torsdag eftermiddag och de ville jag skulle komma in på måndagen för de hoppades på att kroppen skulle starta förlossningen själv. Helt sjukt! Ringde på fredag morgon och sa att det bara inte går att vänta och fick komma in iallafall. Jag beklagar ditt ma och hoppas du slipper vänta en vecka! Kram
  • Skumbollen
    Mimipig skrev 2014-09-07 22:42:02 följande:

Två frågor:

1. Jag har varit pigg hela tiden fram till förra veckan. Någon mer som blivit trött först i v 11-12?

2. När kommer den där utlovade avsvällningen av magen/tarmarna egentligen???

Jag har nog varit trött hela tiden den här gången så med det första kan jag inte hjälpa dig. Vad det gäller tarmarna så försvann mina gaser i vecka 13, det var samma med sonen så runt vecka 13-14 verkar vara det normala för mig :)
  • Skumbollen
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-08 20:25:21 följande:

Jag är i v 14.. Går in i v 15 på torsdag.. Och känner mig mindre gravid? Är det vanligt?

Brösten ömmar inte så mycket längre.. Jag har inget direkt "mensvärk" som jag hade från början utan mer som ett tryck neråt.. Får dock kissa ofta.. Magen är uppblåst..

Skulle lätt kunna göra ett ul till bara för att se att det fortfarande är ok..

Längtar tills jag gjort rul.. Vill bara veta att allt är ok med lill*n..

Är det nån fler som känner sig ömmare nere i "muffen"? Känner mig öm i slidan typ..

Det är så vanligt att det till och med har ett namn :) spökveckor. Brukar hålla i sig till man får lite kula.
  • Skumbollen
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-09 08:08:39 följande:

Hej.

Tyvärr gick det inte alls bra. Är i V 13+3, men fostret slutade växa v 6... Så kroppen har lurats i 7 veckor. Ska få medicinering idag för att få bort det. Så av förklarliga skäl lämnar jag tråden och önskar er alla ett stort lycka till!

Men fy f-n vad jobbigt! Att kroppen kan spela en ett så elakt spratt! Stor kram till dig!
  • Skumbollen
    Yllraz skrev 2014-09-09 18:09:05 följande:

Åh tiden går så fort den här gången! När jag väntade O gick allt i slowmotion! Veckorna gick såååå långsamt och det kändes som om de första 12 veckorna aldrig skulle passera.

I morgon är det inskrivning och vi går in i vecka 12! Galet! Fantastiskt! Hoppas vi får datum för KUB snart. Efter det kan jag lugna mig helt ;)

Håller verkligen med, med ettan räknade jag timmarna, nu vet jag knappt vilken vecka jag är i... Min tycker dock att dessa två månader sen plusset varit låååååånga :D jag är ingen delight som preggo :))
  • Skumbollen
    linaxelsson skrev 2014-09-10 17:03:24 följande:

Nu har jag och min man äntligen varit på första ul. Det var en sprallig liten krabat på 6,9 cm som visade sig för oss smile2.gif De har justerat bf till den 17 mars. Allting känns så verkligt nu!

phpRZHOKW82755.jpg

Härligt! Visst är det häftigt att de är så små, men ändå så "klara" :)

Jag vet inte om det var meningen, men hela ditt personnummer syns på bilden. Kanske skulle beskuret den lite :)
  • Skumbollen
    lisenlisen skrev 2014-09-11 13:11:44 följande:

Men hur fick alla reda på hur lång bebisen är? Hon sa inget till mig men satte BF 18 mars. 

Har du gjort ultraljud?
  • Skumbollen
    lisenlisen skrev 2014-09-11 13:11:44 följande:

Men hur fick alla reda på hur lång bebisen är? Hon sa inget till mig men satte BF 18 mars. 

Ser nu att det har du gjort :) då står det på bilden :)
  • Skumbollen
    lisenlisen skrev 2014-09-11 13:20:52 följande:
    Tack, men det står 15,2 cm på min? Och hon sa igår att jag var i v 12+6 - alltså v 14 idag (13+0). Det kan ju inte stämma? De brukar vara så stora om typ tre veckor väl? 
    På mina bilder står CRL (hjässa till rumpa) nere till höger på bilden. Under står GA där veckorna står :) det måttet du syftar på (antar att det står högst upp i mitten ) är något annat :)
  • Skumbollen
    JhjärtaK skrev 2014-09-20 04:05:07 följande:

Tack för alla grattis! smile1.gif

En av mina första frågor till den bm som gjorde UL var "men vi har ju inga tvillingar i släkten!!" Och då sa hon att allt tyder på att dessa två är enäggstvillingar och det är inte ärftligt tydligen.

Vår dotter blir 3 år i mars så det känns skönt att hon är såpass stor. Då blir det ex ståbräda för henne och "bara" en tvillingvagn till de små.

Men kan säga att allt känns helt overkligt fortfarande smile1.gif

Ja vilken tur att hon är så stor! När vi kollade första gången hur många det var var jag livrädd:) jag hade ju mått så himla dåligt och fick mage snabbt så rädslan för två fanns ju där... Inte för att två är dåligt utan för att vår pojk inte ens kommer hinna bli ett och ett halvt innan pysen föds. Haha, hur gör man då? Trillingvagn? :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?