Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Septemberbarn: grattis till bröstvårtan!!! Äntligen!

Kpax, Lavish och viktco: jag vågade väga mig - ner 0,5 kg sen förra vägningen (minns ej när sen var, men ändå!) men jag håller fullkomligt med ang att shoppa kläder - deprimerande! Att prova i egna garderoben också. Ska på fest nästa helg och provade en A-linjeformad klänning hemma som brukar hänga löst. Brösten blev en horisontell Skogaholmslimpa och klänningen blev en muskort, tajt historia. Buhu! Jag kommer bli tvungen att shoppa nåt nytt, tältaktigt.

• Mimipig

Efterlysning: någon som vet var man kan köpa amningslinnen som inte är tajta över magen?

• Mimipig
    Kpax skrev 2015-05-02 15:23:19 följande:
    Hahaha, låter galet sexigt!

Jag använde en svart kort klänning som TOPP under graviditeten, täckte knappt rumpan. Nu tänker jag inte prova den förrän till vintern, orkar inte med förnedringen.

Jag åkte till hm för att köpa byxor för någon vecka sedan, bara för att ha i alla fall ett plagg i rätt storlek, men självhatet jag kände i provhytten var inte nådigt. Inget i hela butiken passade. Dumt! Kroppen ska ha kärlek och respekt för vad den åstadkommit!
    Ja, man känner sig dubbelt olycklig där i provhutten - för att man är för stor och sladdrig för plaggen och för att man inte kan älska sin kropp ändå. Men en dag så... Jag ska köpa baddräkt i år. En med mycket rysch på magen. Såg inte en enda på hm...
  • Mimipig
    Trollunge85 skrev 2015-05-03 21:16:42 följande:

Vi har haft några skrikiga kvällar så igår googlade jag lite på det och såg i gamla familjelivstrådar folk som haft samma problem pga övertrötthet och att bebisen haft svårt att somna pga för mycket ljud omkring sig. Och vi brukar sitta vid tv:n på kvällen eftersom jag ändå ammar så mycket så det kan bero på det. Att han har svårt att komma till ro. (Enligt trådarna startade det kring den här åldern för många) Så idag testade jag att ta upp H vid sju och efter några minuters skrik somnade han och jag kunde lägga honom i sängen. Helt plötsligt har jag och mannen fått två timmar att umgås med varandra. Underbart! Nu är det bara frågan när H tycker det är dags att vakna för dagen imorgon.

Vårt barn är tvärt om - han sover bäst bland mycket ljud och stök och däckar alltid i soffan framför tv:n. När det blir tyst och jag lägger honom på plan, egen yta (säng, barnvagn etc) så vaknar han. Våra nätter de senaste v har varit... pigga, för hans del. Suck.
  • Mimipig
    Lavish skrev 2015-05-07 11:34:11 följande:

Hur tänker ni andra angående badkläder?

I år tror jag att jag får kapitulera och ha baddräkt, som jag inte haft sen jag var barn. Inte så mycket för att jag blivit tjock och sladdrig, gissar att folk ändå inte bedömer en på samma sätt som en 19 åring när man 30 år gammal dyker upp med en bebis och ett småbarn på beachen.

Men jag är ju helt tigerrandig på magen en bra bit upp över naveln och än så länge är det rejäla breda bristningar i en skrikig lila kulör. Det ser faktiskt helt vansinnigt ut, tror inte folk kommer att kunna låta bli att glo på det även om de kanske sympatiserar med orsaken. 

Men samtidigt vill jag inte köpa en baddräkt som jag inte kommer kunna ha sen om jag förhoppningsvis går ner sen. En bikini är ju lite mer anpassningsbar, baddräkten ska ju sitta tight på magen. 

Jag vill också köpa baddräkt, dels för pösmagen men mest för min extremt markanta hormonrands skull - naveln är dessutom helt brun nu också och ser inte klok ut. Hm har inga i år vad jsg sett, tror det får bli Details, jag vill ha en stadig sort med mkt rysch på magen.
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-05-07 11:41:47 följande:
    Och som ni förstår är vi inte heller vigda i kyrkan utan hade en borgerlig vigsel när vi gifte oss ;)
    Vi gifte oss också borglig och kommer inte att ha något Kristet dop. Istället kommer vi att ha en "välkommen till världen"-grillfest i Walters ära i slutet av maj. Det känns som alla vill fira honom med något alternativ till dop ändå.
  • Mimipig

Vi hade vänner över som barnvakt i lördags och var på 40-årskalas. Första gången vi lämnade W! Det gick kanon och jag var toktaggad över friheten att få vara vuxen på fest, äntligen! Hade med pumpen och skulle pumpa på toan kl 22. Satte mig tillrätta och skulle precis börja när jag inser det uppenbara - den är ju för tusan elektrisk och behöver ett eluttag! Kände mig som ett pucko men hittade sedan ett eluttag i garderoben på festlokalen, så där kunde jag gömma mig bakom ett draperi och min man skulle hålla vakt. Han var värdelös - höll på med Facebook i mobilen och släppte förbi fem av fem. Och där stod jag med tratten på tutten. Jaja...

• Mimipig
    SvanE skrev 2015-05-15 06:10:09 följande:
    Åh! Typiskt...men har inte du en swing? Jag kör bara batterier i min :)
    Jag hade glömt att sätta i batterier. Var så nöjd med att jag kom ihåg att ta med den...
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-05-15 22:39:47 följande:
    Men vid tre månader är det väl första vaccinationen? Då är väl läkaren med? Jag har för mig att vi fick vaccinationstid vid midsommar till vår lille.
    På tal om vaccin. W fick rota-vaccinet i fredags i förra veckan, då sex v gammal. Han fick inga biverkningar. Skönt!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?