Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-04-15 10:46:07 följande:

Kul! Då är vi några stycken! Rätta mig om jag missat någon.. Ebe, snö, madelia, sommarstad, trollunge och lilllouise!

Låter det lagom med mål på 0,5kg /vecka för er också? Tänker att man rapporterar vikt en gång i veckan om det känns ok samt peppar varandra i tråden med bra mat och hur man rört sig. Jag kommer även skvallra på mig själv när jag inte gör som tänkt :)

Jag är med. Mitt nyttiga liv började i måndags. Har lyckats ta en promenad varje dag, men jag har inte lyckats hålla mig borta från godsakerna. Jag har 10 kg kvar till inskrivning, 13 kg till idealvikt. Har gått ner 7-8 kg sen förlossningen. Hoppas på ett kilo i veckan till midsommar, men det är nog inte särkilt realistiskt.
  • Mimipig

Jag sitter i soffan med en påse turkisk peppar. Inbillar mig att detta är nyttigt godis. Så dumt. Ont i magen.

Har någon hört nåt från Tove S? Jag är lite orolig.

• Mimipig

Idag tänkte jag amma utan amningsnapp men det verkar som W har glömt vad en riktig bröstvårta är! Han släpper den lätt och slarvar och verkar inte orka bry sig, han tycker tydligen att amningsnapp är effektivare att greppa. Skit också. Tips???

• Mimipig
    snö 81 skrev 2015-04-18 16:07:20 följande:
    Jag fick inte heller på mig mina ringar först, men sen helt plötsligt en dag så gick det. Dom satt fortfarande inte helt bra från början, men nu känns det som vanligt. Tror i mitt fall att det var vätska som försvann, känns inte som att mina kilon gick så långt att dom satte sig på händerna :)
    Jag är inte i närheten av att få på mina ringar - någon som har tips på hur man blir av med vattnet i kroppen?
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-04-19 17:41:49 följande:
    septemberbarn08 skrev 2015-04-19 11:58:18 följande:

Inte alla som kan "släppa till" till pumpen.. Jag får aldrig ur mer än några droppar men när dottern äter en halvtimme finns det fortfarande kvar så mjölk har jag:)

Jag hoppas att jag kan få till det, det vore fint med lite mer frihet för till exempel ett frisörbesök! Men förutom att pumpa ur måste jag ju få henne att ta flaska. Det är inte bara bara, även om jag är glad att amningen fungerar! :D
    Har ni handpump eller elektrisk? Jag har en medela swing, elektrisk, och jag kan få ut upp till 100 ml med 5 min på varje bröst med den. Men som någon påpekade för mig - det kommer inte alls lika mkt om jag glömt dricka vatten, så hinka timmarna innan.
  • Mimipig

Jag var rätt optimistisk när jag vägde mig nu, en vecka efter dagliga promenader. Trodde på mirakel. Men: Hade gått UPP 0,7 kg. Skit också! Det är nog tyvärr inte muskler utan godisrelaterat.

• Mimipig

W har blivit en ny bäbis lagom till sin 4 v-dag - en arg och klängig sådan. Han var så enkel fram till nyss, åt, sov och jag kunde lägga honom ensam i säng, soffa, babysitter Etc utan tjafs. Nu blir han förbannad och vill ha kroppskontakt hela tiden, allra helst bli buren i babybjörnen jämt. Är detta en fas? Stämmer Wonder Weeks-app/bok? Hade ingen aning om att det fanns sk utvecklingssprång och sånt. Vad mer har jag missat? Kommer min lugna bäbis som klarade att ligga ensam tillbaka?

• Mimipig

Prutt och bajs: W har problem med bodelning och han grimaserar och skriker när han inte får ut sina pruttar. Har testat windi och det funkar oftast, men jag vill att han ska klara det själv också. Har testat massage (enligt bvc sol och måne) och pumpa benen, utan större framgång. Är minifom bara för kolik? Eller kan det vara bra även för bäbisar med pruttar på tvären?

• Mimipig

Ang rutiner - vi har typ inga. W får sova och äta när han vill dagtid, har inte full koll på hur ofta detta är, men han vill amma ofta - gissar att det beror på att han drar i sig mindre mängd från bröstet än när han går flaska, samt att det hänger ihop med den nya, klängiga fasen. Natten innebär två matningar. När börjar man med rutiner?

Fram till nyss somnade han lätt vid läggning i egen säng och efter nattlig matning. Vi har fått sova 7-8 h, om än upphackat för mig. Nu vill han röja, vifta, frusta och klänga istället. Någon som känner igen detta?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?