BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Ska naturligtvis stå skönt, inte sjönt ovan :)
Ska naturligtvis stå skönt, inte sjönt ovan :)
Var köper ni barnsäkringsgrejor? Typ till eluttag och så?
Toppen, tack!
Alltså dessa förkylningar kan ju ta knäcken på en! Tror detta är nr 7 (?!) i ordningen sedan juli. Bebis sover oroligt hela natten ( behöver typ ligga på mage på mig som sitter upp) och gör morgon kl 05 istället för 07 = trött och grinig bebis och sur och trött mamma. Skönt att J är hemma till 17 idag i alla fall och kan ta lite mer Folke så jag får vila... Börjar känna av hals och huvud själv tyvärr och har nästa kväll och natt ensam.
Vad tråkigt att förhållandet skakar chuckii. Det sägs ju att småbarnsåren är de tuffaste i ett förhållande. För oss har set verkligen hjälpt med struktur, all irritation försvann när det blev tydligt vem dom ansvarade för vad... Låter trist men hjälpte mot vardagsirritation! T.ex har vi varje söndag mellan 20-22 dejt :) innan tog vi inte den tiden. J är Folke-ansvarig (efter jobbet) tisdagar och torsdagar, jag måndag och onsdag... Så delar vi halvdagar fredag-lördag och söndag då vi är lediga samtidigt :)
Spännande att läsa om era graviditeter :) någon gång ska vi ju försöka med syskon och det måste vara galet jobbigt med graviditet när man är trött nog ändå som det är. Följer med spänning hur ni tar er igenom och likheter/skillnader från förra gången!
Skrev ett långt inlägg till dig som visst försvann?? Ville bara sögs lycka till imorgon och att jag förstår och delar din ångest! Vilken procent går du tillbaka på och hur länge är pappan ledig?
Det är så roligt att höra om era graviditeter, så jag hoppas att ni inte överger den här tråden helt :) Tycker också vi haft så trevlig stämning hela tiden, fast vi förstås inte skriver lika mycket nu längre!
Jag var också komatrött i början av graviditeten, herregud, var nära att somna vid ratten. Minns inte när det gav sig, men Lergigan comp var min räddning mot illamående i alla fall.
Vi har totalrenoverat vår lägenhet, jäklar vad det tärde på relationen. Aldrig mer. Skönt att vi gjorde det innan jag blev gravid.
Imorgon börjar jag jobba. Å N G E S T.
Å så härligt att det gick bra! Ger mig hopp inför januari när det är min tur... Kommer dock köra 80% med en dag ledigt i veckan precis som maken gör nu. Meningen är att han ska vara hemma 1 år men jag vet hur rastlös han är så... Får se hur han känner efter 6 månader :) jag kommer i alla fall att jobba vårterminen!
Tack :)
Jag kör 100% eftersom pappan är hemma, eventuellt försöker jag gå ner i tid till nästa höst, när det är dags för förskola.
Det gick bra idag tycker jag, kul att vara tillbaka. Hoppas känslan håller i sig. Jag kommer att jobba maj ut, och sedan vara hemma till och med augusti.
Å va jobbigt! Kan ni diskutera avlastning igen? En lägre arbetsprocent på barnens pappa? En mor/farförälder en dag i veckan?
Au pair? Man måste få andas också!
Ursäkta gnäll inlägg men jag orkar fan inte med mer nu. Två ungar på mindre än två år är totalt överjävligt!!!! Tvååringen tar knäcken på mig. Jag funderar på att sjukskriva mig så får pappan ta ungarna. Jag klarar inte mer. Nu bara sitter jag och väntar på att tvååringen ska börja spy. Jag bytte nämligen världens ryggbajs på lillebror så det sprutade majsbajs överalltnär jag försökte lirka av kläderna och jag skyndade mig in i duschen med lillebror och då vänder jag mig om och ser tvååringen stå och äta utbajsad majs. Fy fan vad jag vill bara rymma hemifrån. Orkar inte mer. Varför skaffade jag barn överhuvudtaget. Och så klart kommer inte mannen hem än på sju timmar
Härligt! Jag går åt fel håll just nu :)
Nu har jag gått på mammamageträning i 8 veckor och delningen på mina magmuskler har gått från 2,5 cm till 0 cm, med en mycket stark botten - alltså de inre magmusklerna. Jag älskar när man kan se resultat! Magfläsket har också minskat så pass att man ser att jag har muskler också ;)