Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lilllouise: haft ett par kassa nätter blandat med några okej, bröt ihop häromdagen pga sömnbrist men det glöms ju så fort han sover hyfsat igen. Hoppas det vänder för er snart!

Vi testar från igår ny nattritual.. :) vi har en superhög dubbelsäng och Folke rullar som tusan nu.. Joel sover i gästrummet när han jobbar för att orka och jag vågar inte sova ensam med Folke i den höga sängen... Så nu nattar vi i hans rum, lägger honom i hans spjälsäng (sov i vagga förut) och sedan sover jag och maken i dubbelsängen i annat rum tills Folke vaknar (vanligtvis efter ca 2 timmar). Då lägger jag mig med honom i bäddsoffan i barnkammaren som bara är ca 1dm hög. Gick fint i natt! Väldigt glad åt att vi bytte eftersom han i morse rullade ur när jag gick ur rummet en kortis.

• tovemaja

Suck, min BVC är så seg! Fick kallelsen till 6 månaderskontroll med läkarbesök den 23/9. Problemet är bara att Folke är 7 månader då...

Han har förresten åkt på sitt livs andra förkylning, hela familjen är helt slut!

• tovemaja

Ebe91, här är det tvärtom! fick just mens för andra ggn sedan förlossningen i februari men hann bli riktigt rädd då cykeln var 32 dagar istället för 28 :)

De som är gravida tycker jag lite synd om... Mest för att slutet var så tungt utan sömn och för att det banne mig inte var kul att föda :) veeeet att jag vill ge F ett syskon en dag... Men föda igen? Hu!

• tovemaja

Chuckiii: håller med kpax till 100%. Man ska inte behöva ge lika mycket av sitt engagemang och tid till sin partner när man har en liten bebis! Bebisen går först, man själv i andra och partnern i tredje hand tycker jag! Längre fram finns tid att bli nykär igen :)

Lider med dig, måste vara fruktansvärt jobbigt för er nu! Kram

• tovemaja

Så gör Folke också! Jättejobbigt! Men hsr märkt att det bara örnar han egentligen är mätt eller av andra anledningar ointresserad av att amma just då... Också tandlös som tur är!

septemberbarn08 skrev 2015-09-09 20:14:51 följande:

Min tandlösa lilla tjej har börjat bitas vid amningen :/

Inga tänder som sagt och tur är väl det.. men hon biter fast allt vad hon kan och vrider på huvudet samtidigt. Gör helt sjukt ont! Måtte hon sluta med det innan gaddarna kommer fram.

• tovemaja

Kul med huset Känns allt bra?

Är också ca 1,5 kg från målvikt, så skönt! Kan ha alla mina kläder igen, känns som att få en ny garderob!

Dock mindre böjd med ändrad kroppsform! Vart tog rympan vägen t.ex???

• tovemaja

Ska du sluta helt vid 6 mån mimmipig? Bara nyfiken på hur ni alla resonerar och planerar!

Folke är ju snart 6 1/2 månad, han äter lite gröt jag gör på morgonen och någon puré (idag sötpotatis/linser/majsgryta) på dagen. Han får smaka små pasta/brödbitar av oss under dagen också... Ikväll var första gången jag testade göra välling på bröstmjölk och det slank ner.... Så gissar att han får det en del kvällar nu framöver. Men i huvudsak är det amning som gäller och det är nog det ett tag framöver... Planen är att han ska äta i huvudsak fast föda i december eftersom maken går på föräldraledighet andra veckan i januari...

• tovemaja

Peppar, peppar... Kanske har det vänt? Tredje natten med ok sömn! Dessutom på väg ut en hemsk förkylning så kanske ännu bättre snart! Hoppas hoppas!

När han äter lite gröt och puré nu... Shit va bajset börjat lukta! Blöääää!! Men å andra sidan är det ca 1gpbg/dag nu istället för 3-4 så jag får glädjas åt det :) plus att allt ju hamnar i toan/ pottan pga ec/babypottning

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?