Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tussludd skrev 2015-01-12 17:19:10 följande:

Jag är anti tabletter i onödan, men kan vara stark förespråkare när det är dumt att låta bli!

Om det är till någon tröst är omeprazol väldigt lokalt verkande och påverkar således inte bebisen alls. Jag kan just nu inte leva utan omeprazol, och tycker att det känns ok då det bara handlar om mig. Undviker dock att ta alvedon trots spänningshuvudvärk och ryggont då det faktiskt kan gå över till barnet. Har tagit det någon gång när det är det som krävs för att få mig ur sängen.

Har fått reda på att vår vagn kommit in till butiken idag! Är så sugen på att åka och hämta den, men vill inte slösa på tiden som garantin gäller och inför butikens service, så det får vänta några veckor.

Hoppas föresten att det löser sig för dig som har vagnen fast i Sundsvall!!

Ska boka tid till verkstad för att koppla ur airbagen snart också. Vore trist om bebis kom tidigt och vi inte kunde köra den i vår bil! :)

Var hos BM idag och magen följer kurvan på pricken, även om det känns som om den ökat enormt över jul +9kg nu.

Har fått en läkartid till nästa vecka för att diskutera ev sjukskrivning då jag sover så fruktansvärt dåligt, har konstant huvudvärk och är rädd för att snurra till det så att jag råkar ha ihjäl någon på jobbet pga av min tankspriddhet.

Oj vad jag vräkte ur mig, men det var ett tag sen...

Tur det är fler som vräker ur sig och inte bara jag;)

Det verkar lösa sig med vagnen! Tjejen vi haft kontakt med sedan beställningen har lovat att om de inte har öppet på lördag då vi planerar att åka dit så ska hon lösa ut och förvara den åt oss! Dom planerar att ha öppet men om allt säljs bort under veckan kan dom ju inte göra annat än stänga. Hon är en riktig stjärna!! Vi har bokat hotell och fixat barnvakt iaf så jag håller alla tummar och tår att vi tar oss iväg på lördag! Fattas bara att ungarna får magsjuka eller nåt med min tur så vi får ställa in! Men som sagt, håller tummarna att vi tar oss iväg! Orkar inte med fler överraskningar med den här vagnen haha.
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-01-13 18:39:47 följande:

Sådär ja, efter 5 arbetsdagar var jag åter sjukskriven igen. Var till barnmorskan och kollade blodtrycket idag och det var alldeles för högt igen så det verkar inte klara att jag jobbar alls. Får väl se om jag jan gå tillbaka nåt alls innan bebisen kommer eller hur om jag får vara hemma och rulla tummarna till det är dags...

Usch vad jag lider med dig!:( tänkte skriva ett jäkla gnällinlägg om min första arbetsdag som jag haft idag men jag tror jag skippar det när jag läser hur besvärligt du har det! Hoppas blodtrycket sköter sig för dig nu! <3
  • septemberbarn08

Fixade bara en dag på jobbet innan jag sjukskrev mig igen, känner mig så himla värdelös idag:(

Jag har inte plågats överdrivet mycket av fogarna tidigare och hittills inte haft ont i ryggen alls. Efter två timmar igår (med en duschning och renbäddning av två sängar) kändes det som att ryggen skulle gå av och fogarna gjorde så ont att jag var gråtfärdig hos den stackars pensionären som säkert tyckte jag var på jordens sämsta humör. Fattar inte varför jag plötsligt fick så ont efter så lite när det varit okey tidigare:(

Tänkte ändå envisas och prova jobba idag men under kvällen igår hade jag såna sjukt kraftiga och onda förvärkar med tre minuters mellanrum att jag funderade på att ringa förlossningen! Kändes inte alls okey!

Hade sagt till sambon att börjar jag blöda igen eller får för mycket förvärkar så sjukskriver jag mig igen, annars ska jag prova härda ut.

Vilken mespropp jag kände mig som när jag ringde och sjukskrev mig imorse!

• septemberbarn08

Jag har lite motsatt problem. Har hittills bara gått upp 5kg och hade ganska låg startvikt. Hade hoppats på att gå upp mycket den här gången så jag får behålla lite efteråt. Efter tidigare graviditeter har jag tappat alla kilon (gått upp 10kg dom gångerna) efter en vecka och sen gått ner ytterligare så jag vill inte veta vad jag kommer hamna på den här gången:(

Låter väl som ett fjantigt problem men.. Jag går aldrig upp i vikt annars så under graviditeterna ser jag min chans att verkligen lägga på mig. Går ju sådär:/

• septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-01-16 11:28:12 följande:

Spontant känns det som ett angenämt problem, men visst förstår jag att det inte är så himla kul egentligen. Jag har en gammal jobbarkompis som gick upp 30kg under sin graviditet (havandeskapsförgiftning som nog hjälpte till), rasade i vikt efteråt och två år senare dricker speciella kaloridrycker för att inte tappa ännu mer. Hon har haft problem med undervikt och ätstörningar tidigare i livet, så jag vet inte vad som är vad riktigt, men kämpigt verkar det vara.

Jo den allmänna uppfattningen verkar ju vara att det är toppen att vara smal och något man alltid ska sträva efter;) det är lite annat när man ibland måste handla på barnavdelningen för att hitta bra storlekar.. eller som för mig på jobbet, att jag har en egen dyna att sitta på under mötena för att jag får för ont i rumpan av att sitta mer än 20min. Ingen höjdare:/

Jag har problem med magen också och rasar i vikt av minsta lilla och får kämpa för att gå upp igen. Har speciella näringsdrycker som ger drygt 300kalorier. Drack två såna och åt en burk kvarg (320 kalorier) varje dag ett tag utöver den vanliga kosten och det gav inte ett skit tyvärr.

Det roliga är att sambon är styrketränare och väger drygt 130kg så det ser nog lustigt ut när vi kommer bredvid varandra;)
  • septemberbarn08

Igår fick jag äntligen hämta ut min underbara vagn! (Slänger in en bild när vi kommit hem). Den var så snygg så det var verkligen kärlek vid första ögonkastet;) fick 30% rabatt också så det var lyckat!

Hann stilla min shoppingabstinens lite igår också. Har ju så långt till någon stad så det är rena himmelriket när vi kommer till en större stad och kan shoppa loss;) fogarna var mindre nöjda förstås men nu har vi nog allt till lill*n tror jag!

En hotellnatt lyxade vi till med dessutom så vi har verkligen njutit! Varit barnfria, ätit ute, sovit gott och nu ska vi strax ner och äta hotellfrukost! Känns deppigt att den här helgen snart är över, lär ju dröja ett tag till nästa gång;) men ska bli mysigt att komma hem till de större barnen igen och överösa dem med presenter som vi köpt:)

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-01-18 09:02:35 följande:

Åh, vilken lyxhelg med hotell och allt!! Skönt att det löste sig med vagnen och att ni fick shoppa loss till bebisen.

Vi var barnfria igår när vi var till IKEA, vi fick köpt en del små saker, men vi har fortfarande mycket kvar till bebisen. Vi beställde även en nytt kök på IKEA, men herregud så slut jag var i kroppen igår kväll :)

Jag har fått beställa det mesta till bebis eftersom vi som sagt har så långt att åka. Tur var väl det, hade aldrig fått plats med varken skötbord eller spjälsäng som vi egentligen tänkte köpa på Ikea. Bilen är fylld från golv till tak;) men Ikea for vi på ändå förstås:)

Det där om nytt kök väljer jag nog att inte läsa, vill också haaa!
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-01-19 07:48:50 följande:

Jag känner samma, vill att bebisen ska vara här NU!! Men samtidigt känner jag på nåt konstigt sätt att jag nästan vill bromsa tiden. Jag vet att detta är min sista graviditet och då vill jag hinna njuta så mycket som möjligt, när bebisen är ute är magen och allt liv där inne borta för alltid :-/

Känns jätteknäppt att tänka så eftersom jag samtidigt går och fantiserar om förlossningen och BB-tiden...

Låter ungefär som mina tankar! Längtar halvt ihjäl mig till förlossningen (jo jag är ju en sån störd jäkel som ÄLSKAR att föda barn), få träffa den lill* i magen, få prova alla grejer vi köpt osv. Samtidigt får jag panik av att det bara är 9v kvar och sen är det över. Sista barnet här med och det känns som att jag måste njuta så mycket det bara går av allt nu! Har nog inte legat med händerna på magen lika mycket de tidigare graviditeterna som den här gången, vill bara njuta av alla sparkar:) vill nästan sakta ner tiden nu! Speciellt när jag nu vet att jag blir hemma på heltid resten av graviditeten och vet att jag kan njuta och pyssla i lugn och ro:)

Minns att jag under senaste förlossningen tänkte, PRECIS när huvudet var på väg ut och det brände som mest, att jag ville sakta ner för att det inte skulle gå för fort! Helt störd tanke när det är då man borde vilja att det ska vara över haha
  • septemberbarn08
    Tussludd skrev 2015-01-19 09:16:27 följande:

Vi var på profylaxkurs i helgen, och den var bra. Men jag känner mig mer nervös inför förlossningen nu än innan. :/ blir iaf lite peppad av era kommentarer och hoppas på att få en kick av det jag också.

Vi har köpt garderob på IKEA till bebisen i helgen, vilket känns jätteskönt. Var dock helt slut efter det och maken fick göra allt när vi kom hem. Känner mig värelös som inte hjälper till, men ryggen var helt död. Nästa helg ska jag hämta spjälsängen och i veckan kommer grejerna jag beställt från jollyroom, sedan är allt till bebisen fixat. Bara jag som ska införskaffa amningsbh och några amningstoppar. Funderar på att köpa en onepiece att ha hemma första tiden när de rekommenderar mycket hud-hud kontakt så det blir enkelt...

Var in en sväng på förlossningen förra veckan då jag tyckt att bebisen rört sig mycket otydligare än vanligt och inte fått en riktig spark på hela dagen. Allt var dock frid och fröjd, fick både lyssna på hjärtljud och ett ultraljud, vilket var kul. Moderkakan låg längs med hela livmodern och läkaren gjorde en viktskattning som var normal. Kändes trångt därinne och trängre ska det bli!

Fler som börjat må illa?

Jag har ju mått pyton hela graviditeten men senaste två veckorna har det blivit värre. Läste att det dels beror på trycket uppåt när barnet växer samt att det är ett extra hormonpåslag kring de här veckorna.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?