Astilbe skrev 2015-02-06 11:07:08 följande:
Är Inolaxol liknande som Lunelax? Har nämligen det hemma och det står att det ska funka mot båda problemen men det är väl just ordet "lax" i namnet som gör mig livrädd för att testa... Men hade verkligen velat hitta något som inte är lera och som använts i hundratals år...
Vad kul med virkningen! Jag har precis avslutat min kvällsundervisning så nu är planen att ordna några tavlor till tjejens rum. Tiden springer iväg när man väl kommer igång.
Vet inte om det är samma? Inolaxol är pulver/granulat som, när det kommer i kontakt med vätska i tarmen, blir som gelé. Det mjukar på så sätt upp avföringen för de som är förstoppade. Mot diarré fungerar det genom att det suger upp vätskan i avföringen och gör det fastare. (Känns ju bra att skriva det här medan jag äter lunch förresten, haha).
Det är med andra ord inte laxerande alls egentligen men det hjälper tarmarna att hålla sig i ordning så att säga:)
Menar du att du håller kurser i virkning? I så fall kommer jag INTE lägga ut bilder på det jag håller på med, haha