Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Misty W skrev 2015-02-04 17:12:12 följande:

Fan idag blev allt skit igen... Kommer dom här Depp/skrik & panik dagarna oftare på slutet?

Jag känner mig så jävla oduglig! Osjälvständig, ensam och hjälplös. Helt galet hur less man kan bli ena dagen och glad/relativt vanlig den andra dagen...

Jag har känt likadant idag:( skulle byta armatur i badrummet (är utbildad elrktriker så det är därför det är jag och inte sambon som gör det) och jag blev så förbannad på mig själv för att det tog sån tid och för att jag blev så trött efteråt att jag inte ens orkat laga mat tills sambon kom hem:( blir så less när jag inte klarar att göra något alls nu!
  • septemberbarn08

Alltså AJ!! Satt i soffan tidigare och skulle bara vända mig lite åt sidan för att känna om elementet var varmt när det sträckte/skärde till i magen! Gjorde så jäkla ont! Det gick över och kändes inget mer så länge jag inte gjorde någon plötslig rörelse.. tills jag gick ner för trappen för en stund sedan och nu värker det både på den sidan det skar till och på andra sidan, även om jag sitter still! :(

Det borde väl vara någon muskel som fått sig nån sträckning va?

• septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-02-04 17:38:28 följande:

Min man har fått ett jobbuppdrag på en båt utan möjlighet att ta sig i land en heldag från 07-20 exakt två v innan bf. Eftersom han blev av med sin fasta tjänst i januari vill han helst inte tacka nej till jobb/pengar/uppdrag. Jag har inte förbjudit honom utan sagt att han måste ta beslutet själv och leva med ev konsekvenser. Min mamma födde mig ca 10 dar tidigt och brorsan likaså. Finns det nån föda-tidigare-ärftlighet? Hur hade ni resonerat?

Vet inte hur det är med ärftlighet på sånt. Jag har fått på BF och på BF-2 medan min syster gått över. Min sambo är borta 5-17 varje vardag så det är lätt stressande för både honom och mig innan han tagit sig hem och vi tagit oss till BB. Jag har rätt snabba förlossningar i bagaget också så det blir spännande att se hur det blir den här gången;)

Är det bara en dag och två veckor innan BF skulle jag nog våga chansa. Men det beror ju på också hur trygg du känner dig med det så det inte blir en onödig stress för dig!
  • septemberbarn08

Haha när vi nu pratar i tråden om sambor som jobbar borta så kommer min sambo hem med ett paket han hämtat ut på affären.. med en ny dammtålig mobil som han ska kunna ha på sig på jobbet from nu så jag ska kunna få tag på han lättare:) han jobbar som svetsare så han vill inte ha sin vanliga mobil med sig pga allt damm.

Han är så orolig över det här med förlossningen, fast jag sagt åt honom att på NÅT vis får jag ju tag i honom när det är dags. Men nu var det löst alltså;)

• septemberbarn08
    sommarstad skrev 2015-02-04 19:07:20 följande:

Min är också lite orolig. Mest gällande delen att ta sig till förlossningen och då har vi har 10 min med bil till förlossningen. Han är lite orolig att han inte ska vara körduglig pga att han blir uppstressad eller liknade. Så han har kollat runt bland kompisarna och förberett dem på att han kanske ringer och ber om skjuts. Tror nog att han fixar att köra 10 min men det handlar nog mest att ha en b-plan gör honom lugnare.  

Vi har 14 mil på dåliga vägar så minst 1 timme och 45min härifrån till förlossningen. Sen jobbar sambon 8mil åt andra hållet vilket tar 60-75 minuter att köra:( så jag förstår ju verkligen att sambon känner sig stressad. Samtidigt är det 12 av 24 timmar på dygnet han är hemma plus helgerna så vi hoppas det sätter igång under den tiden. Med första barnet for han kl5 i vanlig ordning och kl6 började värkarna. Det var han mindre nöjd över;)
  • septemberbarn08

Nattsuddar inatt igen.

Sonen väckte mig kvart över tolv och var törstig och sen var det kört! Låg ett bra tag och stirrade i taket och det enda jag kunde tänka på var piggelinglass.

Så nu ligger jag i soffan istället och slösurfar.. Har ätit min piggelin men det räckte inte, är fortfarande sugen på något riktigt iskallt!

Världsliga problem alltså! ;)

• septemberbarn08

Känner igen magproblemen ni nämner.. fast mitt beror ju inte på graviditeten i sig utan på min IBS och det var ju pga det jag blev sjukskriven.

Det finns dåligt med mediciner mot orolig mage och diarré när man är gravid tyvärr.. har ni inte testat Inolaxol kanske det kan vara en idé? Finns receptfritt och är bara lokalverkande i tarmen så det tas inte upp av kroppen och är därför inte farligt under graviditeten:) låter som ett laxeringsmedel och används ofta mot förstoppning men funkar även mot det motsatta. Smakar inte godis direkt men det är min räddning för att jag öht ska kunna ta mig igenom dagarna, även om jag fortfarande har problem. Finns både som pulver och granulat:)

Kan komma med en glad (och väldigt fånig) nyhet idag också! Som jag nämnt tidigare har jag aldrig lärt mig virka, aldrig ens testat. Skam den som ger sig, efter mycket googlande och tittande på youtube är jag nu på god väg att kanske eventuellt få till en mjukisuggla till bebis! Inte illa pinkat för att ha noll tålamod;) så nu har jag det jag roar mig med på dagarna och det känns lite lättare:)

• septemberbarn08
    Astilbe skrev 2015-02-06 11:07:08 följande:

Är Inolaxol liknande som Lunelax? Har nämligen det hemma och det står att det ska funka mot båda problemen men det är väl just ordet "lax" i namnet som gör mig livrädd för att testa... Men hade verkligen velat hitta något som inte är lera och som använts i hundratals år...

Vad kul med virkningen! Jag har precis avslutat min kvällsundervisning så nu är planen att ordna några tavlor till tjejens rum. Tiden springer iväg när man väl kommer igång.

Vet inte om det är samma? Inolaxol är pulver/granulat som, när det kommer i kontakt med vätska i tarmen, blir som gelé. Det mjukar på så sätt upp avföringen för de som är förstoppade. Mot diarré fungerar det genom att det suger upp vätskan i avföringen och gör det fastare. (Känns ju bra att skriva det här medan jag äter lunch förresten, haha).

Det är med andra ord inte laxerande alls egentligen men det hjälper tarmarna att hålla sig i ordning så att säga:)

Menar du att du håller kurser i virkning? I så fall kommer jag INTE lägga ut bilder på det jag håller på med, haha
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-02-06 13:28:22 följande:

Ni som haft problem med foglossning, min BM pratade om stödbälte om det skulle bli jobbigt för mig att klara de sista veckorna nu eftersom jag fått betydligt mer ont de sista dagarna och risken finns att smärtan är här för att stanna. Har ni stödbälte? Funkar det? Eller är det bara onödiga pengar?

Jag hade ett när jag väntade första barnet. Hade inte lika mycket foglossning då som den här gången men provade ändå. Vet inte om det hjälpte så mycket just mot smärtan men det var rätt skönt ändå att ha något som kunde stötta upp magen lite. Den här gången skulle jag aldrig klara av att ha ett, allt som sitter åt minsta lilla runt magen gör mig spyfärdig.. så tom mammabyxor går bort. "Tur" att jag inte lagt på mig så mycket och kan ha alla gamla vanliga jeans med andra ord;)
  • septemberbarn08
    Astilbe skrev 2015-02-06 11:28:22 följande:

Ok. Ska kolla prova Inolaxol då. Och nej, inga virkkurser ha ha! Undervisar sfi ett par kvällar i veckan. Driver eget företag resten av tiden men har lite svårt att släppa sfi:n helt. virkning har jag bara gjort några gånger och det brukar sluta med att nålen sitter fast, jag får ett psykbryt och gör något annat. Däremot målar och tecknar jag mycket när jag har tid över, så det är planen nu när kvällarna blir fria. (Så du kan lägga upp dina bilder

Haha ja det är inte säkert det blir nog bra för att jag ska våga lägga ut en bild ändå;) men det är skönt att ha något att göra:)
    Kpax skrev 2015-02-06 11:52:20 följande:

Men gud vad duktigt! Jag vågar mig nog inte på att lära mig något från Youtube, jag känner att det antagligen slutar i skrik och tårar... :)

Vem sa något om att det inte slutade med skrik och tårar, haha;) jag vet inte huuur många gånger jag rev upp och började om! Min mamma är lite av en galning på handarbeten och tycker virkning är jättekul. Skickade ett sms åt henne att "är det såhär jävla bökigt att virka förstår jag inte nöjet med det". Det var väl efter försök 644789065 ungefär:P
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?