Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Fy fan, det märks verkligen hur sliten min kropp är av denna graviditet och svältfödan nu.

Skötbordet var redan ihopskruvat då jag ville se att det gick plats när vi fick hem det och sedan inte orkade skruva isär det igen. Så det var ju lugnt. Det var bara att torka av det, lägga i blöjor/kläder/tvättlappar osv i lådorna under och skruva upp en krok på väggen till handdukarna.

Har ju verkligen INGEN styrka alls kvar i kroppen så dom där krokarna tog en timme att skruva upp (med en grinpaus där i mitten nån gång). Blir så arg och frustrerad när jag inte orkar något, inte ens det som är kul och som jag sett fram emot:(

• septemberbarn08

Hos oss får man välja mellan att antingen ha måndag-onsdag 9-14 eller två dagar i veckan och 7,5 timmar/dag. Då är tiden valfri och även vilka två dagar mellan måndag-onsdag. Dottern går måndag och tisdag och mellan 8-15.30. Skönast att bara ha en lämning eftersom sonen börjar 8 också:)

• septemberbarn08
    ebe91 skrev 2015-02-16 14:16:20 följande:

Jag har också bäddat spjälsängen idag! Eller, egentligen bäddade jag den förra veckan, men var inte nöjd med spjälskyddet jag fått ärva av min syster (tyckte det var för lågt) så beställde ett högre som jag precis hämtat ut och bäddat om - så nu känner jag mig färdig. Vagnen körde jag dessutom ner i förrådet så slipper den stå o ta plats... Det enda jag nu inte har färdigt helt är skötbordet, beställde en byrå med skötbords-tillsats uppe på, men då den kom för en månad sen var varenda del på tillsaten kantstött, så efter otaliga telefonsamtal till företaget fick jag i fredags mail om att tillsatsen ska skickas denna vecka, så nu väntar jag bara på att den ska komma. Men själva byrådelen är ju ihopbyggd och fylld med allt som (jag tror) behövs. Har 11 dagar kvar till bf idag, känns märkligt! Men kan ju också bli om 1 månad, beroende på när bebis väljer att komma :)

Här har skötbordet fixats idag och jag är så jäkla sugen på att ta upp vagnen och bädda i den men ska försöka hålla mig till imorgon;) sen är det spjälsängen kvar att skruva ihop och bädda i men det försöker jag också dra ut på så jag har något att sefram emot:) anannars är
  • septemberbarn08

Jäkla telefon som fladdrar till med sidan och gör att jag tycker på skicka innan jag är klar:(

Tänkte skriva att annars är det bara lite småplock kvar.. Och packa bb-väskan:)

• septemberbarn08

Usch, jag tyckte jag hade en nog tung dag idag och inte blev den bättre nu.. var så sugen på att ha sonen hemma idag från skolan, i vanlig ordning ville han ju inte dit. Lämnade honom ändå och det lär jag nog få ångra nu är jag rädd! Nyss berätta han att en pojke i klassen spytt rätt ut på golvet i matsalen under lunchen:( ringde skolan och frågade och yes, det går magsjuka för fullt där nu:(

Jag ser ingen möjlighet att vi ska klara oss undan skiten så mitt barnmorskebesök imorgon ställer jag in, mitt födelsedagsfirande imorgon kan jag nog också ställa in och likaså turen till Lycksele senare i veckan:(

Är emetofob så ångesten väller över mig nu. Inte blir det bättre när jag vet att dietisten och läkaren sagt redan INNAN graviditeten att det i princip bara krävs en simpel magsjuka för att jag ska behöva bli inlagd med dropp för att min kropp är i så dåligt skick!

JAG ORKAR INTE!

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-02-16 18:34:49 följande:

Åh fy! Det är min mardröm att få in det i huset. Varje dag jag lämnar på dagis tittar jag efter om det finns någon lapp om sjukdomar. Jag har sagt till dagispersonalen att de ska säga till om det börjar gå magsjuka så jag kan ha dottern hemma.

Håller mina tummar och tår för att ni ska klara er.

Jo jag har sagt till på dagis också att jag vill veta så jag kan ha dottern hemma. Dock inte sagt till om det på skolan:( är så jävla arg på mig själv för att jag lämnade honom imorse!! Duschade ungarna i ren panik på eftermiddagen men det hjälper ju inte! Vet att det är bara att gilla läget, får vi det så får vi det.. men jag är verkligen deppig ikväll!:( vill bara gräva ner mig. Varken jag eller sambon har lätt för att bli smittade, sambon har inte haft det på över 20år och jag har bara haft det en gång på 21år och det var sist jag var gravid.. därför känner jag mig väldigt säker på att jag kommer få det om sonen åker dit. Får bara hålla tummarna för att det inte sätter igång förlossningen:(
  • septemberbarn08

Tog mig till mitt barnmorskebesök idag iaf.. v35+2 och vikten pekade lite neråt sen sist (suck) och magen hade vuxit 1cm och landade på 31cm idag.

Önskar jag fick lägga mig och sova bort resten av dagen och hela natten och vakna upp imorgon eftermiddag med barn som klarat sig från magsjukan! Försöker mest få timmarna att gå nu men givetvis segar det sig fram. Har massvis med folk som vill hälsa på idag och jag orkar verkligen inte, är inte på humör alls!:(

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-02-17 15:11:46 följande:

Trist att vikten hade dalat lite, men magmåttet var ju jättebra! Jag är på exakt samma dag som dig och min mage mätte 33 cm idag och hade då vuxit 1 cm sedan mätningen för 2 veckor sedan.

Försöker peppa dig lite :)

Ni är fantastiska hela gruppen som peppar och finns här som bollplank när man behöver det:)

Det kan tyckas löjligt att en hel dag ska bli förstörd för att jag går och väntar på något som kanske inte ens kommer men faktum är att jag varit så extremt rädd för magsjuka att jag tidigare valde bort fler barn bara för att slippa ännu en "unge" som ska dra hem skiten. Det har blivit bättre de senaste två åren sen jag slutade studera och började jobba, då blev jag plötsligt tvungen att lämna barnen på dagis trotsa att min värsta mardröm härjade där. I normala fall får jag bara en kort ångeststund när jag vet att vi är utsatta för smitta men nu är jag ju verkligen rädd det när jag är höggravid och redan känner mig som en urvriden trasa.

Men på nåt vis tar vi oss igenom det, oavsett om vi åker på skiten eller om vi klarar oss undan:)
  • septemberbarn08
    Tussludd skrev 2015-02-17 19:25:18 följande:

Öppna inte länken i smset!! Den är bara giltig i 2h efter det!

Har gjort sammanfattning hos BM idag, känns bra, och jag känner inte något behov av förlossningsbrev längre. Bebisen har äntligen fixerat sig. Har legat ruckbar sedan v.24 men nu sjunkit ner lite! Nu börjar det kännas att det närmar sig även om jag inte känner av något annat...

Vi gjorde också sammanfattningen idag hos BM. Jag har dock inte fått med mig blodgrupperingspapprena hem än, har ni andra fått det?

Min låg nääästan fixerad, så gott som iaf.. kommer nog inte kunna vända sig sa hon:)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-02-18 07:20:29 följande:

Haha det lät som en väldigt god huskur. Kanske man ska släpa sig till Ica och bunkra upp med några påsar bara för att gardera sig. En gubbe på jobbet hävdar att om man får magsjukan i diarré så ska man slänga i sig en tallrik med rivna morötter så ska det bli tvärstopp i magen.

Rivna morötter var nåt nytt men rivet äppel däremot har vi kört på när sonen haft problem med risig mage. Konstigt att vanligt äpple kan göra en lös i magen men bara för att man river det stoppar det istället upp? Men funkar gör det iaf;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?