O
matildam skrev 2014-09-23 20:11:56 följande:
Håller med! Jag tycker det är roligt att följa andras graviditeter på instagram, bloggar osv, men skulle aldrig posta något på fb om det själv. Varför skulle jag det? De som jag vill ska veta får ju veta personligen. Eventuellt att jag lägger ut någon bild låååångt fram på instagram, där är jag privat och har koll på mina följare.
Ursäkta om jag trampar på någons tår nu, men jag tycker att det är otroligt korkat och pinsamt att lägga ut en magbild i v6 och skylta med det över alla sociala medier. Skaffar du detta barn för dig själv eller för att få likes?
Skönt att jag inte är ensam om att inte posta allt på fb. En gammal klasskompis till mig lägger ut minst en nakenbild i vecka under sina graviditeter, okej om man visar att magen växt men varför visa helt naken men hänga lite hår för tuttarna.
Det här är mitt andra barn och när jag fick första så var det en kompis som skrev på fb och undrade när det var dags, så några som inte visste fick reda på då. Sen la jag ut en bild på nyfödd dotter och skrev "idag kom äntligen vår *****". Rätt många som kommenterade att "oj har du fått barn"