Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2014-09-18 22:51:29 följande:

Hej igen alla, jag är tillbaka efter en veckas radioskugga. Efter flera veckans tuffa besked på KUB 1:15 så blev det moderkakasprov morgonen därpå innan jag lastade mig iväg på jobbresa till Bangkok.

"Vid ett friskt provsvar får du besked i posten inom 6-7 dagar. Om provet visar avvikelser ringer vi tidigare än så". Sa läkaren på Ultragyn.

Jag gav mig själv Google & FL-förbud för att överleva och hålla huvudet kallt. Jag har aldrig varit så rädd.

Jag fixade resan och jag har fixat veckan även om jag räknat timmar och minuter, hårdbevakat brevlådan. Varje gång mobilen ringt med okänt nummer har jag fått hjärtsnörp.

Idag, dag 8, utan besked i posten ringde jag labbet. Det visade sig att mitt provsvar legat klart sen i måndags, men det har GLÖMT att skicka det vidare. Det är inte gardiner från ellos, det är livsöden de sölar med!!! Jag gjorde klart för dem vilken plåga denna väntan i ovetskap är. Några min senare ringde de igen och översteg sina befogenheter och gav mig provsvaret över telefon: ett helt normalt prov, jag väntar ETT HELT FRISKT BARN!!!

Gud vad skönt för er! Grattis
  • LillLouise84
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-19 14:11:59 följande:

Någon här som har hund och hur tänker ni kring att presentera bebis&hund för varandra?

- någon som har tidigare erfarenheter och tips? 

Jag är sååå orolig att bebis skulle kunna vara allergisk.. Kan inte ens tänka tanken på att behöva hitta nytt hem åt min hund. 

Får hoppas det är en bebbe som tål pälsdjur helt enkelt. (doch är både bebis pappa allergisk och min pappa har extrem allergi..)

Vi har en dotter på 15 månader och en hund som är 27 månader. Vi gjorde ingen stor grej av att visa hunden bebisen. Jag är allergisk mot pälsdjur men jag har en hundras som jag tål. Hela min familj är pälsdjursallergiker. Vi bor i hus och har sovrummen på övervåningen och där är det hundförbud, hunden får heller inte vara i soffan. Det viktigaste är att inte hunden blir avundsjuk på barnet och att hunden får titta på bebisen utan att det blir hysteri. Vi har tränat våran hund med barn sedan hon var valp. När vi kom hem från BB så la vi bebisen i soffan bredvid mig och sen kom svärmor med våran hund som kom fram och nosade. Nu är de bästisar, men det kan hända att hunden blir lite sotis på alla leksaker och kan ta någon och tugga sönder. Däremot litar vi inte en sekund på svärmors hund, hon stjäl alla leksaker och vi låter inte henne vara ensam med barn.

Om barnet blir allergisk eller inte är sånt man får se. Vi dammsuger typ dagligen, i alla fall på entréplan. Och vi har hundförbud på barnfiltar, babygym och sånt som barn ligger på för att minska allergi risken.
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-09-19 19:10:28 följande:

Vårt kub igår gick också väldigt bra. Vi fick fina siffror, PÅ BÅDA BEBISARNA. Japp, det är två där inne! Vi var helt chockade för jag hade ju varit på ett VUL i början av vecka 8 och då syntes där bara en. Bm igår sa att den andra måste ha gömt sig bakom den som syntes.

Så istället för att bli tvåbarnsmor så ser det ut som att jag skippar det steget och går från en till tre istället

Grattis härligt att det är två. Hur gammalt är ert första barn? Lite avundsjuk då jag alltid önskat mig tvillingar
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-09-20 11:55:40 följande:

Det känns som att det bara är jag som inte fått minsta livstecken sen pluset på stickan. Har ALLA ni andra gjort VUL, KUB och lyssnat på hjärtat?

Knappt två veckor kvar till RUL, nervös och förväntansfull!

Jag har heller inte fått något tecken. Nästan tre veckor kvar till rul.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-09-20 21:19:06 följande:

Ja... Fast det är ju fortfarande en jäkla massa mjukt som jag lätt kan nypa tag i. Dock tycker jag att det syns om jag ligger på rygg och drar in magen. Jag tror det i alla fall.

Det är svårt, jag har ju inte rört på mig sen i Juni, så självklart är jag större nu. Dessutom har jag tillbringat flera månader med uppblåsta tarmar, så jag vet inte längre vad som är vad!

Lite samma känsla här. Men sista dagarna har magen krympt lite och jag känner mig inte lika uppblåst längre. Så nu är det nog mer bebis än tarmar, hoppas jag i alla fall.

Jag har haft det väldigt krångligt med både det ena och det andra under mitt liv, så nu har jag haft min del av otur så det här ska gå bra.
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2014-09-20 23:38:20 följande:

fan, ljustljustrosa blödning efetr sex ikväll...16+1 ia... :(

Jag hade några blödningar med första barnet och ringde bm, hennes första fråga var om det var i samband med sex. Om det var i samband med sex så var det bara att avvakta. För det var så vanligt att det blev en blödning då, just som föregående säger sköra slemhinnor. Blödning utan att man haft sex så blir bm mer orolig.
  • LillLouise84

Jag måste vara inne i spökveckorna ordentligt, jag känner mig inte gravid. Tarmarna har krympt och illamående är bättre, det som känns mest är väldigt ömma bröst. Och 400 toabesök om dagen jag orkar äntligen göra något igen. Jag är väldigt udda när det kommer till graviditets besvär, jag får extrema problem med slemhinnorna. Jag blir så torr i halsen och hostar och snorar. Det är som en enda lång bihåleinflammation med hosta, och jag hostar så jag tappar rösten. Så höll jag på från typ vecka 15 förra gången och fram till bf. Och nu är jag i vecka 15 igen och det har börjat. Jag vill verkligen inte förlora rösten helt och hållet igen det var fruktansvärt, jag var nämligen totalt stum från v 30 och till bf förra gången.

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2014-09-21 10:49:47 följande:

tack för era lugnande ord. Fattar inte att man ska oroa sig så! Jag VET ju att det har med sexet att göra, att det är sköra slemhinnor. men huvudet funkar inte rationellt nu....

LillLouise, vilka veckor fick du dina blödningar i?

Jag hade några små blödningar efter sex under de typ tre första månaderna. Sen hade jag en blödning bara ändå i v 15 efter att tagit i och slitit fel på jobbet, då fick jag åka på gyn. Men det enda de såg då var att moderkakan låg kant i kant med "utgången" och antagligen hade det lossnat en liten smula. Sen åkte jag på en rejäl blödning någon vecka innan bf, men de hittade inget då heller.
  • LillLouise84
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-21 18:37:05 följande:

Är det nån som har en stor bulle mellan naveln och blygdbenet på morgonen? Känns som om jag har en handboll därinne..

Precis där känner jag också direkt jag vaknar på morgonen
  • LillLouise84
    KarinIngrid skrev 2014-09-22 11:12:13 följande:

Hur har ni andra det med vikten?

Jag börjar bli lite orolig för att jag inte har gått upp nåt?

alltså självklart vill jag inte gå upp massor och blir jättestor men vad räknas som normalt ?

jag går in i vecka 15 imorgon och ligger fortfarande på minusvikt sen start av graviditetn för att jag har så svårt med maten.

Jag väger 2 kg mindre idag än när jag fick pluset.

När ska man börja oroa sig?

Det är nog ingen fara om du inte var underviktig vid plus. Förra gången gick jag upp fem kilo innan inskrivningen och sen inte ett gram förrän v 24. Nu är jag v 14+5 om ligger just nu på 1 kilo plus.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?