Inlägg från: Villhaenbebbe |Visa alla inlägg
  • Villhaenbebbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag köpte en doppler från Celarblue igår och fick lyssna på bebisens hjärta. Det var det finaste jag någonsin hört :) Nu kan jag verkligen andas ut och njuta lite. 

Skönt att få bekräftelse när man inte fått göra KUB/VUL eller hört hjärtat innan :)

• Villhaenbebbe
    JhjärtaK skrev 2014-10-01 09:36:17 följande:
    Åh så mysigt! Jag vill också lyssna på mina smås
    Ja det var det verkligen :) Är så glad att jag köpte den! :) 
  • Villhaenbebbe
    KarinIngrid skrev 2014-10-01 14:26:02 följande:

Va? Kan man köpa en manick o lyssna hemma????

Det vill jag med. Är i v 16 o har ännu inte fått lyssna hos bm

JA :) världens bästa grej ju :)

Den här köpte jag:
    www.billiga-tester.se/clearblue-prenatal-ultraljudsmonitor-p-10176.html

:) :) Jag hittade direkt - först hittade jag mitt egen puls, men efter lite mer letande så hittade jag hjärtljudet på bebis :) räknande till 160 slag i minuten!

Här ser du hur det funkar:

• Villhaenbebbe
    laila88 skrev 2014-10-01 14:39:54 följande:

www.tradera.com/search

finns några på tradera med :)

Haha, jag jobbar på Traderas kundtjänst :) :) 

Vill bara infa om att många av dessa är kopior och skickas från Kina. 
    Det är inte samma säkerhet på dessa som av Clearblue eller Angelsounds! 

Bara för att vara på den säkra sidan :)
  • Villhaenbebbe
    Mimipig skrev 2014-10-01 23:20:09 följande:

Fråga: jag har börjat uppleva att jag får en rejäl träsmak i rumpan när jag suttit en stund. Att tala om smärta är att överdriva, det känns verkligen som träsmak, trots att jag suttit på en bra stol. Är detta foglossning? Det gör inte ont när jag går och det strålar inget hit eller dit. Svanskotan känns rätt sur och ländryggen känns trött, men inga hugg eller så. Känner någon igen det här?

Haha ja jag känner precis samma - det är väldigt obekvämt. Men vi har en pilatesboll man kan sitta på, då brukar det bli bättre :)
    Jag har ingen aning om det har med foglossning att göra.. Men jag fick inte så innan jag blev gravid iaf. 

Jag har jätteont i ryggen på kvällen - främst i svanken. Kan inte ligga på rygg för då blir det som om ryggen "låser" sig och det gör jättont att byta position.
  • Villhaenbebbe
    Teresiat skrev 2014-10-03 06:17:07 följande:

Det går undan i tråden :D idag är det fredag och nu är det mindre än två veckor till RUL! Det får firas med en magbild :) v 18 och 3 kilo + sedan v 6

ÅH vilken fin kula :) :) Min växer också så det knakar - och nu är det tammetusan inte bara tarmar :) :)
  • Villhaenbebbe

Så här ser min gigantiska mage ut i vecka 16 haha :) men tycker det är så mysigt!

Kul att få se andras magar med - sjukt att det kan vara så olika!

• Villhaenbebbe
    tovemaja skrev 2014-10-06 08:32:07 följande:
    här är jag i v.18+2 (igår). Väldigt stor mage för att vara knappt halvvägs enligt mig själv! men gillar den skarpt :)
    Åh så fint med bebismage :) :) 
    Jag är också stor redan, men som du säger - det är baraaa mysigt :) 
  • Villhaenbebbe
    Teresiat skrev 2014-10-08 18:55:40 följande:

Någon mer som skaffat en Bola? Jag älskar min, den påminner mig om bäbis i magen.. :)

Nej, men jag ska köpa en :) :) tänkte bara vänta tills efter RUL, bebis hör ju inte så mycket där inne än! :) men dom är superfina och jag gillar syftet med dom!
  • Villhaenbebbe
    KarinIngrid skrev 2014-10-08 21:42:32 följande:

Åhå

Så för en okunnig. Vad är syftet med dem??

Ser fin ut allafall! :)

Dom har en liten bjällra i smycket (dock inte så du låter som en kossa haha) som bebisen inne i magen kan höra och sen känns igen här h*n kommer ut :)

Den sägs ska lugna bebis :) om det är så eller ej vet jag inte, men en fin grej är det :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?