Inlägg från: Skumbollen |Visa alla inlägg
  • Skumbollen

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2014-09-20 09:32:42 följande:

En bonus med moderkaksprov: man får en länk med en kod där man kan kolla vilket kön det är redan nu. (13+5). Igår var min mans födelsedag, så vi satte oss högtidligt framför datorn och kollade. Efter åtta dagars tortyr i väntan på mkp-provsvaret kändes detta som ett lotto med bara vinster. På skärmen stod: "Det är en pojke." Jag fick visst en liten chock. Min man gjorde segertecken och fick tårar i ögonen. Jag satt bara och stirrade. Jag hade inte haft någon känsla för det ena eller andra innan, men jag insåg - och skäms för det - att jag hoppats på en flicka. Gör alla kvinnor det med första? Hur känner ni? Efter en natts sömn känns det redan toppen med en kille, förutom att de ha tråkigare kläder. Oh, ytliga tankar, vik hädan.

Äsch! Klart du inte skall skämmas, tror alltid man har en bild av vad för typ av förälder man kommer bli. Vi har en pojke nu och jag hoppas på en pojke till, eller... Givetvis önskar vi att pysen är frisk eftersom vår förstfödda är sjuk men ändå... Jag är livrädd för flickor... Tänker bara att jag skall få en kopia på mig eller min syster i tonåren i en tidsålder där man måste oroa sig för sociala medier i alla dess former! Haha! Men om vi får reda på att det är en flicka kommer det givetvis bli jättebra, får bara ut och googla på moderna kyskhetsbälten etc. ;))

Grattis till pojken :)
  • Skumbollen
    snö 81 skrev 2014-09-23 08:09:10 följande:

Jag ligger på en hård brits på vårdcentralen i två timmar nu på morgonen!!!! Glukosbelastning, jippieee!!

Min mormor hade åldersdiabetes och min mamma har börjat få det nu så då ville BM att jag skulle göra detta nu och sen en gång till i v.34 tror jag. Usch och fy!

Usch lät inget kul alls, hoppas du klarar det galant!
  • Skumbollen
    LillLouise84 skrev 2014-09-23 09:03:46 följande:
    Usch det är så äckligt och tråkigt. Jag gjorde det två gånger förra graviditeten för att bm tyckte att jag var så tjock att jag måste ha diabetes, hon tappade hakan när jag inte hade det.
    Va? Sa hon så bokstavligt? Jisses!

Intressant att så många upplever att barnmorskor pratar vikt, med mina dryga 80 kg så har jag ca 20 kg övervikt, aldrig att någon läkare eller barnmorska ens har kommenterat det....

Kanske för att de ser på mig att svaret skulle bli... Skit du i det... :D

Vecka 16 plingade det i appen idag för mig... Nu måste det väl vara dags för RUL för er som skall ha i början av mars väl? När har ni? Vi har den 17 oktober, känns lååååångt tills dess :)
  • Skumbollen
    Lilla W skrev 2014-09-23 09:30:45 följande:

Moderkaksprov kl 11....börjar bli lite nervös...

Lycka till!
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-09-23 20:40:46 följande:

Jag vägde mig i morse och har gått upp 5kg. Jahapp, bra där. Lär väl sluta på +30 kg.

Viktminskningstråd till våren? ;)

Haha! Jag är på! :)
  • Skumbollen

Angående Facebook etc så är det inte alls min melodi, med två sena missfall och en högriskgraviditet där vi inte visste om vår son skulle överleva första veckan så känns tyvärr inte RUL som någon säker milstolpe för oss.

MATILDAM: tycker inte alls du har dubbelmoral, jag har bloggat endel och den stora skillnaden är väl att folk väljer aktivt att gå in att läsa och är intresserade av det man skriver medan man trycker upp saker och ting i ansiktet på folk på Facebook. Vi alla har ju den där störiga vännen som checkar in liiiiite för mycket på gymmet, postar liiiite för mycket bilder på sina barn, vad de äter eller hojtar om hur pepp de är för att det är måndag ;))

Hua! :)

• Skumbollen
    Chuckiiii skrev 2014-09-25 19:19:19 följande:

Apropå att berätta på jobbet, iaf ett av dom.

Jag berättade för en kollega idag, som försökt bli gravid i 3 år. Det tog emot!! Jag sa att jag hade en hemlis, som jag egentligen inte vågade berätta för henne.

Hon förstod direkt och sa lite skämtsamt att den kan jag behålla för mig själv:/

Men när hon smält det en stund så gratulerade hon och tyckte det var roligt. Puh!

Usch inte kul! Våra närmsta grannar har försökt bli gravida sen innan vi blev gravida med sonen, som blev till på första försöker, det var inget kul att behöva berätta att vi ännu en gång var gravida på första försöket ( hur många försök vi haft har ju hon frågat, inget jag gnidit in såklart) så trist att så många härliga människor måste kämpa så otroligt.
  • Skumbollen

Jag tycker inte heller det var någon som varken gottade in sig i grova detaljer eller slog sig för bröstet. Att föda barn är prestige, punkt! Oavsett hur de kommer ut eller hur lång tid det tar så är det vi har framför oss det häftigaste man kan göra, spelar ingen roll om det är första, andra, tredje eller femte barnet.

För mig är det andra barnet och jag hade väl ingen toppen förlossning enligt "normen" men det finns inget som har fått mig att känna mig så stark och grym som att föda barn. Jag längtar tills denna lilla skall ut, jag längtar till att då uppleva den omedelbara förälskelsen som uppstår så fort man får se den lilla varelsen.

Har all respekt för er som bär på en enorm rädsla och det finns ju fin hjälp att få för det. Känner man att rädslan är så stark att den påverkar ens vardag så gör man nog bäst i att hålla sig borta från förlossningsprogram, Google och familjeliv.

Likaväl som vissa inte vill läsa så finns det ju sådana som snö81 och jag var inför första barnet, vi som plöjde igenom allt man kom över på gott och ont :)

Personligen tycker jag om fria trådar där allt luftas och tycker förslaget om att "varna" om känsligt innehåll var bra, då är det ju bara att scrolla vidare :)

• Skumbollen
    KarinIngrid skrev 2014-09-29 10:36:08 följande:

Hej alla,
    någon som redan drabbats utav foglossning?

Jag har så fruktansvärt ont i svanken och ut i höfterna! Igår kunde jag inte gå uppför trappan hemma!

tips och råd mottages tacksamt!

Usch, trappor är inget kul, inte heller uppförsbackar. När jag väntade sonen fick jag foglossning ganska tidigt och googlade till mig lite tips i vardagen som jag tyckte hjälpte. Som att alltid "hålla ihop knäna" när man skall ur sängen, resa sig från en stol mm. Trappor tyckte jag var bäst om man angrep lite från snedden.
  • Skumbollen
    Astilbe skrev 2014-09-29 18:55:57 följande:

Har ni börjat göra knipövningar än? Var på första passet med min PT som är spec. på träning under graviditeten och fick förutom ett tufft styrkeprogram även inlagt i programmet att göra knipövningar from nu. Jag hade fått för mig att det var först efter graviditeten som knipövningar görs men sådan tur var det kanske inte...? smile5.gif

Enligt boken "att föda" (som övrigt är riktigt bra)minimerar man risken för bristningar i underlivet ju mer man knipit, dessutom kan det bli svårt att hålla tätt mot slutet när det blir tungt om man inte kniper i tid. Så de som inte kniper till vardags tycker jag verkligen skall börja :) bättre orgasmer får man med om inte annat :D
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?