Inlägg från: Chuckiiii |Visa alla inlägg
  • Chuckiiii

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-03-27 06:32:19 följande:

Hoppas det kom igång. För min del blev det som vanligt ingenting under natten. Vara att ställa in sig på att det här barnet vill inte komma i mars. Får väl bli igångsättning även om jag ville att det skulle starta av sig själv. Bf+4 idag.

Nu börjar mannen berätta för magen att det är en bra dag att komma ut. Han börjar också bli less på att vänta. Men han har iaf ett jobb att gå till om dagarna. Nåja, idag är det besök hos bm och sen ska min kompis komma hem och dricka te. Men efter lunch är det bara att fortsätta med väntandet...

Det kom igång! Molvärk och värkar nästan hela dan, värkarna va först svaga och med ca 30min mella rum. Mot kvällen o natten blev det tätare och kraftigare! Nere på 7-8min mellanrum! Halv 4 gav jag upp o tog två alvedon i hopp att kanske få liite sömn iaf. Vaknade 3 timmar senare helt utan känningar!:((. Skit också! Fortsatt blödning iaf, så nånting lär väl hända snart..
  • Chuckiiii

Efter natt nr 2 med förvärkar kände jag en förändring i det onda natten till den 28e.

Det blev bara värre och halv 6 va vi inne på förlossningen.

Öppen 4cm!

Kl 13.55 va hon ute och helt perfekt!

• Chuckiiii
    Trollunge85 skrev 2015-04-15 06:14:59 följande:

I natt var H omöjlig att söva. Vi turades om att försöka söva och lugna honom och erbjöd bröstet ganska ofta. Från 20 till 01 höll vi på och då sov H bara någon kort stund däremellan men när han väl somnat så sov han till halv sex så vi fick sovit några timmar sammanhängande sömn.

Har också haft en skitnatt! Min fis sov 21-01 och somnade inte igen, bara små halvtimmeslurar! Vi matade, vaggade, hon fick ligga mellan oss och på oss. Inget hjälpte, man känner sig så hjälplös!

Hon har fortfarande inte sovit nån längre stund, en knapp timme som mest:(
  • Chuckiiii

Hej! Längesen jag var aktiv här, men försöker läsa ikapp lite då och då.

Men va Arg jag blir när ja hör att bvc klagar på att barn är för tjocka! Ungar kan väl inte va för tjocka? Sjukt!! Tycker barn i min mammakrets diffar enormt, min egen iza låg på 6075 på 4mån kontrollen , andra ligger på typ 8kg. Sjunkit med vikthets redan nu!

• Chuckiiii

Här kom mensen för snart 2 månader se, inte ok! Höll sig detsutom kvar i nästan en månad, kul!

Gud va skönt o höra samboklaganden! Vet ibland inte va ja ska ta mig till, när ja försöker säga till sambon att jag är trött eller att han birde ta henne oftare eller snabbare så utlöser det bara ett mindre helvette. Han tycker ja får det att låta som att han inte vill ha sin dotter, han är trött efter flera dagars turnéjobb, och han är ledsen över sin sjuka mamma. Jag vet detta och jag försöker ställa upp och förstå! Men ja börjat bli så jävla trött, och bitter över att ta så mkt själv.. Men inatt tog han henne, men hon va ju så sjuukt jobbig så jag väktes tidigt för att ta över, suck.

Förlåt för ordbajs, men så skönt att få ur sig!

• Chuckiiii
    ebe91 skrev 2015-09-04 20:39:11 följande:

Alltså, är jättemånga runt i kring mig som meddelar att de väntar tillökning. Jag kan typ inte ens glädjas med dom utan känner bara avundsjuka?! Vad är det för fel på mig... Vi försöker ju inte ens få ett syskon och har just nu en underbar son, men ändå är jag sååå avis på de som är gravida. Allt de har framför sig... Och jag vet ju att vi kommer också vara där igen om inte allt för länge (tar typ förgivet att vi blir gravida lika enkelt igen..). Ibland är man bra allt konstig!

Jag är också heelt bebis-sjuk!! Hur kan man va det redan!?
  • Chuckiiii

I helgen rasade livet.
    Sambon berättar att han inte är kär i mig längre.
    Sommaren har vart bajs då han varit borta i flera dagar i streck o när han kommit hem så har vi båda varit trötta och sura, han efter hårt jobb och jag efter sömnlösa nätter.
    Dessutom har han en svårt sjuk mamma.
    Hur kär ska man vara egentligen? Jag är inte as-kär i honom, men jag älskar ju honom och han är pappa till mitt barn.
    Så himla förvirrad, vet inte om jag ska kämpa för det här eller börja 'se fram emot' ett liv som singelmorsa??
    Vi har ju så klart haft långa diskussioner och ska jobba på det, men, hur kär ska man va? Ska man kämpa för nåt man är osäker på??
    Suck!

• Chuckiiii
    Kpax skrev 2015-09-05 00:06:47 följande:
    Va?!

Jag blir så himla förvånad varje gång jag hör om någon som kommer på att den nog inte är kär mitt i den här bebisgrejen, hur har man tid att känna efter?!

Jag vet inte om jag går runt och är speciellt kär just nu. Jag känner mig som en mamma, inte en egen person, min kropp är annorlunda, och mitt fokus ligger helt på mitt barn. Jag förstår att det inte är bra för en relation, men jag tycker att det måste få vara så i början.

Jag älskar min sambo och vill leva med honom, det är alltså inte alls det som är grejen, men "kär" känner jag mig inte just nu.

Jag hoppas att ni tar hjälp för att prata ut och bearbeta allt, det tror jag är jättebra.

Jag vet att jag hört en psykolog/terapeut/kurator säga att de två (tror det var två) första åren i ett barns liv ska man inte ta beslut om separation, det händer så mycket i livet just då att man inte kan tänka klart. Men jag vet också att två år är fruktansvärt lång tid, och att det kanske inte är möjligt att bara "få det att funka" så länge.
    Jag tycker mest att han e så jävla orättvis som kommer på det här nu, det e ju inte så att man känner sig pigg, snygg och fantastisk direkt..
    O som sagt så har han vart borta mkt, så det e ju inte så konstigt??

Vi har varit hos kurator och ska få tid hos familjerådgivningen.. Men just nu känner ja mig mest avtrubbad och orkar inte riktigt bry mig..
    Till och med tänkt att 'va skönt, att inte ha nån att störa sig på' eller 'undrar hur man träffar nån ny när man har barn'
    Ne, 2 år känns löjligt länge!
  • Chuckiiii
    Lavish skrev 2015-09-05 11:33:08 följande:
    Första året med ett nytt barn är ju statistiskt när flest äktenskap kraschar har jag hört. Just nu går ju relationen på sparlåga tycker jag, jag försöker ta mig tid att uppskatta det vi har byggt tillsammans och dom dagarna tillsammans med familjen som är bra och vi har det trevligt ihop. Att fokus ska vara på att känna sig nyförälskad i partner känns inte så jätterealistiskt när man har en bebis. 

Jag tycker nog man ska se varje dag som relationen håller som en seger första året. Sen blir det mer tid att ta vara på varandra och försöka tända lågan mer, fast samma som innan barn blir det ju aldrig. Sen är det klart att man inte ska hålla ihop om det verkligen är skit o man får varandra att må dåligt. Men tycker inte man ska gå isär första året enbart för att man inte känner sig tillräckligt kär.
    Ja, man förstår ju att förhållanden går åt skogen, man blir ju delvis en helt ny människa, en mamma eller pappa!

Just nu har ja svårt att uppskatta nånting tyvärr, vill bara se framåt men vet ju inte hur framåt ser ut..
  • Chuckiiii
    ebe91 skrev 2015-09-05 14:52:11 följande:

Tråkigt med relationer som spricker... På något vänster känns våran relation starkare och mer kärleksfull nu än innan vi fick barn, och jag tycker vi hade en bra relation redan innan. Jag kan titta på min gubbe och bara känna sådan enorm lycka och kärlek, enormt med tacksamhet. Självklart gör tröttheten sitt ibland, men överlag känns våran relation bättre.

Jag tror inte man ska tänka att relationen automatisk blir testad/åsidosatt bara för att man får barn, det tror jag är farligt. Alla relationer fungerar väl olika, och inget är rätt eller fel. Men ibland kanske man får anstränga sig lite, och inte tänka att det direkt är okej att relationen blir dålig och att man får jobba på det om ett (eller två) år. Då är det nog lika bra att ta tag i relationen på en gång... Min åsikt bara!

Precis när våran iza hade kommit kändes allt hur bra som helst, vi va som nykära!
    Sen blev det sommar och han åkte på jobb.. Ja tror oxå att hans döende mamma 'spökar' i hans psyke också..
    Mår man dåligt så vill man ju hitta en anledning, och det närmaste är väl att 'skylla det på relationen
  • Chuckiiii
    snö 81 skrev 2015-09-05 19:22:53 följande:
    Ja, det är säkert en stor bov i det hela. Det tråkiga är ju att det blev så istället för att få tröst, trygghet och kärlek av dig.
    Ja, precis. Och jag blir så ledsen över att han slutit sig och glidit iväg istället för att vara öppen..
    Nåt liknande hände konstigt nog mig för några år sen, jag blev nedtryckt av en man på jobbet. Jag blev deprimerad och lämnade nästan min sambo. Då kom vi igenom det, starkare.
    Men jag känner mig så uppgiven nu! Ska jag kämpa bara för vårat barns skull, finns det egentligen något kvar?
  • Chuckiiii
    ebe91 skrev 2015-09-06 09:19:27 följande:

Fy vilken natt... B somnade 20. Vaknade sen 20:45, 23:30, 01:40, 03:15, 04:00, 05:30 för att tillslut göra morgon kl 7... Zzzzz... Fick söva om honom varje gång han vaknade, skuffa, buffa, vagga.... Tack o lov tog sambon honom så jag fick vila 1 timma innan jag klev upp. Undrar om det beror på att han håller på att få en tand, han är jättegrinig när han vaknar om nätterna, men fortfarande halvt i sömn för han blundar. Men skriker, gnäller och snurrar/vevar/klättrar...

Låter precis som hos oss, tänker också tänder! Kanske i kombination med en utvecklingsfas..
  • Chuckiiii
    Kpax skrev 2015-09-06 18:45:44 följande:
    Så tror jag att jag skulle kunna tänka också, och i mitt fall beror det på att jag är så inne i bebisbubblan. Jag börjar jobba första veckan i november, och då tror jag att jag automatiskt kommer att "snap out of it".

Jag kan till viss del hålla med de som skriver att man måste jobba på förhållandet, det tycker jag också att man ska. Men för mig är det också viktigt att känna att det är okej att vi inte har så mycket ork för varandra den här första tiden. Jag vill inte ha press på mig att "behaga min man" när jag har fullt upp med att lära känna mig själv på nytt...

Om ni ska kämpa eller inte vet bara ni själva, men för min egen del hade jag velat jobba ordentligt på det, just för att jag tror att det är bebisbubblan som ställer till det.
    Suck, skrev precis värsta långa inlägget som försvann..

Känner inte direkt av nån bubbla, men är ju iofs inte riktigt mig själv.. Men har jobbat lite o börjat på gym så är på väg tillbaka tycker jag???? så hoppas jag 'snappar ur' snart!

Ja, bebisen tar ju mkt tid, men har tyckt att vi, tills för typ 3mån sen ändå tog oss tid för varandra. Sen bara dog det ut..

Ska självklart kämpa, 6år och en dotter tillsammans, det måste ju vara värt nånting!
  • Chuckiiii
    tovemaja skrev 2015-09-06 22:08:09 följande:

Chuckiii: håller med kpax till 100%. Man ska inte behöva ge lika mycket av sitt engagemang och tid till sin partner när man har en liten bebis! Bebisen går först, man själv i andra och partnern i tredje hand tycker jag! Längre fram finns tid att bli nykär igen :)

Lider med dig, måste vara fruktansvärt jobbigt för er nu! Kram

Tack!

Klart bebis går först, hon är mitt allt! Och försöker hinna med mig själv oxå:) men inte är sambon helt bortglömd inte

En sån känslomässig berg- o dalbana livet är just nu!
    Man tycker att vi har det trevligt och roligt ena stunden, nästa undrar man om man är 'rolig nog att bli kär i igen'..
  • Chuckiiii

Hur har de små magarna reagerat på mat hos er? Här började vi med gröt ganska tidigt och intresset för mat va stort så vi körde på. Gröt morgon och kväll, ett mål puré under dagen, resten ersättning.
    Men de e en jäkla kamp att hålla hennes mage stabil! Antingen e den stenhård så hon illskriker halva natten av magont eller lös när man försökt rätta till det med katrinplommon och olja????
    Just nu har vi gått tillbaka till ersättning o gröt, ingen mat eller välling som vi körde på test..

• Chuckiiii
    Kpax skrev 2015-09-30 22:16:55 följande:

Vi har haft nästan två veckor (tror jag, har blivit dagblind) med struliga nätter, och senaste tre-fyra nätterna har det varit uppvak varje timme i princip. Natten till idag var det bättre, hon vaknade flera gånger och kunde inte sova själv, men hon kom till ro i våran säng i alla fall, så jag kände mig rätt utvilad i morse.

Hoppas det blir minst lika bra i natt. :)

Oj, haft precis samma! Galet trött blir man! Idag va första natten på länge när hon vaknade och somnade direkt efter mat, hoppas det håller i sig!
  • Chuckiiii

Går in här och läser ikapp då och då.
    Och va skönt det var att nu läsa att ni andra också har små monster för tillfället!
    Sen några veckor har iza börjar vakna första gången kl 23, ist för 01 och blir snabbt hysterisk om hon inte får mat.
    Men nu har det eskalerat och hon vägrar somna om på vad som känns hela natten. Bara om hon läggs på mitt bröst eller vaggas, då somnar hon. Frågan är om man vill vänja henne vid det? Känner iofs att vi inte har något val.. Hur länge ska det hålla på tro??

• Chuckiiii
    Kpax skrev 2015-10-31 22:45:14 följande:

Grattis till er som plussat! Jätteroligt och spännande! Ser fram emot ett barn till, men det var förjäkla jobbigt att vara gravid så känns bra att vänta lite, kanske förtränger jag det som förlossningssmärtan. ;)

På måndag börjar jag jobba, och nu känner jag att vi behöver styra upp sovrutinerna.

Är det någon som kör efter någon metod? Jag har kikat lite på tassmetoden, vad tror ni om den? (somnforbarn.wordpress.com/category/tassmetoden/)

J vaknar fortfarande ofta på nätterna, men ikväll somnade hon bredvid mig när jag låg helt passiv i sängen. Hon la sig till och med med ryggen mot mig, inte tätt tätt intill mig (mage mot mage) som hon brukar. Väljer att se det som ett framsteg! :D

Grattis till er som plussat? Det har jag missat! Va kul! Men för mig känns det långt bort, även att vi pratat om att ha tätt. Men just nu vet jag inte ens om förhållandet kommer hålla, inga barn utan ligga!????
  • Chuckiiii

Nu känns det som att min iza är helt efter, men hon kom ju bland dom sista i gruppen, 28e mars.
    Verkar inte alls intresserad av att krypa, inte ens ta sig framåt. Lite bakåt men mest bara runt i cirkel, tur att barn e olika????

• Chuckiiii
    LillLouise84 skrev 2015-11-02 16:18:34 följande:

Ursäkta gnäll inlägg men jag orkar fan inte med mer nu. Två ungar på mindre än två år är totalt överjävligt!!!! Tvååringen tar knäcken på mig. Jag funderar på att sjukskriva mig så får pappan ta ungarna. Jag klarar inte mer. Nu bara sitter jag och väntar på att tvååringen ska börja spy. Jag bytte nämligen världens ryggbajs på lillebror så det sprutade majsbajs överalltnär jag försökte lirka av kläderna och jag skyndade mig in i duschen med lillebror och då vänder jag mig om och ser tvååringen stå och äta utbajsad majs. Fy fan vad jag vill bara rymma hemifrån. Orkar inte mer. Varför skaffade jag barn överhuvudtaget. Och så klart kommer inte mannen hem än på sju timmar

Åh fy! Jag lider med dig!!
    Ibland får man bara stänga in barnen nånstans för att inte strypa dom!

Appropå barnvakt, det kanske finns nån tonåring eller liknande i grannområdet? Som gärna tjänar en penga för att hålla koll på dina barn, eller i alla fall ett av dom?

Kämpa på!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?