Inlägg från: Chuckiiii |Visa alla inlägg
  • Chuckiiii

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Apropå att berätta på jobbet, iaf ett av dom.

Jag berättade för en kollega idag, som försökt bli gravid i 3 år. Det tog emot!! Jag sa att jag hade en hemlis, som jag egentligen inte vågade berätta för henne.

Hon förstod direkt och sa lite skämtsamt att den kan jag behålla för mig själv:/

Men när hon smält det en stund så gratulerade hon och tyckte det var roligt. Puh!

• Chuckiiii
    irissiri skrev 2014-09-30 12:37:26 följande:

Hej hej!

Jag går in i v 16 i morn och har inte gått upp något... Önskar att jag gör det snart.

varför var det svårt med viktuppgången?

Jag har heller inte gått upp något, närkbart. Längtar efter magen, är i v.15 så hoppas den kommer snart:)
  • Chuckiiii
    snö 81 skrev 2014-10-03 06:42:07 följande:

Jag läste i min app att nu skulle livmoderns övre kant vara mellan blygdbenet och naveln - eller hur!!

När jag ligger i sängen och känner på bulan så är min övre kan i höjd med översta kanten på naveln... :)

Jag fattar inte ens hur man känner kanten, min mage e mest deg:/ (v.15)
  • Chuckiiii
    sommarstad skrev 2014-10-10 19:43:46 följande:

Har nån börjat fundera på namn än? Vi hade flicknamn klara men inte pojknamn. Typiskt att det då skulle bli en pojk ;)

Mellannamn har vi dock klart för oss. Enligt tradition i min släkt döper man efter föräldern med samma kön. Alltså hade det blivit en dotter skulle hon få mitt förnamn som mellannamn. Precis som jag har mammas förnamn som mellannamn och hon i sin tur har mellannamn efter mormor osv. Maken vill dock inte några söner ska ha hans namn men vill gärna att sonen ska döpas efter hans helbror. De båda står varandra nära och det är ett jättefint namn så det känns bra för oss båda. Vet att min svåger kommer bli jätteglad men han kommer såklart inte få veta något innan. Ska bli en överraskning. :)

Får vi en till son i framtiden så döper vi det efter båda mina bröder. De har båda namn som slutar på -rik så då hade vi tänkt ett tredjenamn som slutar på -rik.

Vi pratar namn ganska mycket, tycker det är roligt!

Men. Vi har bara killnamn! Plutten i magen omnämns även oftast som han.

Så det kommer säkert ut en liten tjej!
  • Chuckiiii
    Astilbe skrev 2014-10-15 18:32:49 följande:

Är det någon här som bloggar om sin graviditet? Eller vet någon annan? Är så lässugen men hittar bara några få bloggar med bf våren 2015.

Jag läser Kitty jutbrings blogg, hon är i v21 typ med sin nr 2

Har även lite pinsamt halkat in på blondinbellas blogg :/ hon är i v15 med sin andra..

Läser gärna en blogg om första, men har inte heller hittat nån:/
  • Chuckiiii
    Kpax skrev 2014-10-19 09:46:57 följande:

Vad är det för vagn? De jag är intresserad av (brio go next och stokke Trailz) verkar inte finnas på blocket, de kanske är lite för nya och inte hunnit bli utväxta. Kanske dyker det upp någon kring årsskiftet. Det måste väl vara lagom att köpa vagn två månader före bf? Alltså, det borde väl räcka menar jag?

Har oxå en vagn vi håller utkik efter på blocket! Har än så länge fastnat för Emmaljunga Viking. Sambon gillade den jättelikt, jag gillade mest att man kunde köpa till zebrasuflett!

Men vi ska även höra med bekanta med kontakter vad den kostar i Polen där den faktiskt tillverkas:)

Tänker oxå att man kan vänta till årsskiftet, eller om man ska 'sprida ut' utgifterna?
  • Chuckiiii
    Skumbollen skrev 2014-10-19 18:48:57 följande:

Fy bubblan idag är jag trött! Dricker alkoholfri rosé i soffan, hade behövt ett järn! Hoppas på go placeboeffekt nu ;)

Insåg förut att även jag har jackproblem efter att jag inte kunde stänga jackan i ösregnet... Sååå... Bonprix sa ni? :)

Skulle kunna döda för ett glas rött!!

Jag köpte gravidjacka på tradera, va på hm o testade deras storlekar och budade sen hem en för halva priset!
  • Chuckiiii
    Kpax skrev 2014-10-21 18:16:30 följande:

Alice är superfint, men det har legat i topp flera år, så jag är rädd att det känns för vanligt i förskolan och skolan.

Andra fina namn :

Cornelia, Josefine, Nora, Vera, Lo, Ellen, Alde.

Vi är långt ifrån ett beslut, och tycker rätt olika. Kommer bli långa intressanta diskussioner... Jag kanske tar upp frågan under förlossningen. ;)

Min sambo är heelt inne på Alice! (Lite roligt också då min systerdotter kallade honom det innan hon kunde uttala Alex) Men för mig ärret helt förstört då det var toppnamnen 2013:(

Hoppas det blir en kille så man slipper den fighten!

Jag har nämligen inte ett enda tjejnamn på lut. Förutom Juno möjligtvis:)
  • Chuckiiii

Oj vilka magar och vad många som känner bebisen!

På mig har det precis börjat synas! (18+1) man ser det om man vet om det typ.

Har heller inte känt nåt som jag kunnat vara säker på är bebis, bara fått en känsla av att det nog rör på sig.. Suck.

Tur att jag har rul på onsdag, innan jag blir orolig på riktigt!

• Chuckiiii

[quote=74661636][quote-nick]SvanE skrev 2015-01-11 00:48:15 följande:[/quote-nick]

Vad roligt det är att det drar ihop sig för oss alla, vissa börjar gå hem, få tider för snitt och boa lite med vagn och allt :D Min nästa målpunkt är den 22a (V.32+2) då vi får se lilla pojken igen. De ska kolla moderkakan som låg lite lågt på RUL men som jag förstår det är det vanligast att den växer uppåt i takt med livmodern :) i samband med den är det dags att vara "ledig" med gravpenning, ska bli så skönt!

[/

Ska också på ett andra ul av samma anledning, mitt är den 21a:) hoppas vi får bra besked bägge två! Men bm lät inte så oroad utan som du säger så flyttar den oftast på sig:)

Skönt att få va ledig! Själv hoppas jag oxå på gravpenning, eller försöka få igenom sjukskrivning, jag pallar verkligen inte jobba längre:/

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?