Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Ang. Längddiskussionen. Lila gravidappen säger att bäbisen är större än vad min bm säger varje vecka. Antar att de mäter på olika sätt. Jag fick 54 mm och då sa bm att jag var på 12+1 enligt hennes "lista" som hon går efter.. Bifogar en bild på en lista som en tjej här fl fotade när hon var hos läkaren..

• Teresiat

Jag är i v 16 och har inte känt några fisksprätt eller liknande. Har däremot lite lätt molande värk.. Har mer känningar och molvärk nu i livmodern än vad jag hade i början av graviditeten :) inga spökveckor här inte!

• Teresiat

Vid vilken vecka brukar livmodern börja nå till naveln? Tycker min mage har ändrat lite form och den putar mer på sidorna av naveln än tidigare.. Gå in i 17 på tis.

• Teresiat

Det är lättare att se kön om man har RUL senare :) vi har 15/10, kommer vara i v 20 då.. Längtar! Det känns nästan lite konstig nu att man går runt med en bäbis i magen som är nästan två decimeter men ändå känner man inget. Jag tycker verkligen det känns overkligt. Gick in i v 17 idag. Igår firade sambon och jag "jämt" då det var prick 40,00% som passerat av graviditeten

• Teresiat

Alla är ju olika :) Jag la ut på Facebook vid v 15. Då hade vi fått se bäbisen två gånger på ul.. Chefen och jobbet fick veta v 14 då vi skulle på en festlig weekend och konferens... Tycker det är härligt när graviditeten blir mer verklig, och på något sätt blir det väldigt verkligt när alla andra vet att man bär på ett litet barn. + att det är ganska skönt så vänner och bekanta kan vara förestående för varför man har varit lite off i sommar..

• Teresiat

Mimipig, skönt att de frågar i alla fall :) På mitt jobb är det ett par som gärna känner lite då och då bara så där... Det gör mig iofs inte så mkt, men liiite mysko känns det. Kanske främst för att en del av mig inte har förstått och accepterat att jag har en bäbis i magen..

Mizziduz- eller huur?! Mina har gått från liten B till stor D :O!!! Nu får de inte bli större.. Är nästan lite nojjig när de värker och ömmar.. Hur ska det sluta?

• Teresiat

Vill inte trampa någon på tårna, men så här ser jag på saken... Man behöver kanske inte behöver överdriva och snöa in på negativa saker i en större överdrift, men jag röstar helt klart på att man ska kunna prata om allt som rör en graviditet. Det som är positivt för den ena kan ju vara negativt för den andra.. Så ska man bara hålla uppe lyckliga fasader och blunda för mindre roliga saker blir det ju jätte svårt så alla har olika referensramar. Alla förlossningar är olika, missfall är vanligt etc, att blunda för detta förändrar inte hur verkligheten ser ut. Är det inte bättre om vi stöttar varandra och att alla får lätta sina hjärnan? Det tycker jag iaf men jag antar att TS bestämmer om hon vill förbjuda vissa samtalsämnen :)

• Teresiat

Det går undan i tråden :D idag är det fredag och nu är det mindre än två veckor till RUL! Det får firas med en magbild :) v 18 och 3 kilo + sedan v 6

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?