Inlägg från: Teresiat |Visa alla inlägg
  • Teresiat

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Grattis till allas plus!! Hoppar också in här :) FB känns inte aktuellt än så länge för mig... Hänger inte så mycket på Facebook oavsett så skriver mkt hellre här.

Ska vi göra en bim lista? Jag kan börja så får man kopiera texten och fortsätta fylla på? :)

BIM-LISTA BF MARS 2015
    10/3 - Teresiat, 26 år, Umeå, första barnet

• Teresiat

Haha oj det heter ju inte BIM lista när man redan är gravid! Ändra det när ni kopierar.... Så går det när man försökt i ett drygt år ;p

• Teresiat

Upptäckte precis att jag börjat blöda lite :( jag DÖR om jag inte får komma in och göra ett ultraljud idag... Klarar inte av ovissheten. Sitter i kön till sjukvårdsupplysningen nu då det inte gick att ringa till kvinnokliniken eftersom de har telefonen stängd på helger...

• Teresiat

Kan inte citera då jag skriver från mobil...

Nej fick inte komma in och göra ul. "Blir det missfall så blir det och det kan inte ett ul ändra".... Ska ringa kvinnokliniken i morgon och böna och be. Var med om ma för ett år sedan. Upptäckte i vecka 12 att fostret var dött nästan en månad tillbaka.. Känner inte för att gå i genom liknande igen. Har blött så pass lite denna gång att det inte går att dra några slutsatser, även om det inte ser ljust ut :/

• Teresiat

Tack söta ni! Det hoppas jag också.. Man vågar inte vara så hoppfull men det har inte kommit något mer på ett par timmar. Det kan ju vara ett bra tecken. Uppdaterar i morgon när jag har pratat med (och förhoppningsvis varit hos) kvinnokliniken. Kram!

• Teresiat

Är i vecka åtta, runt 7+4.. har haft lite oregelbunden cykel så det kan diffa ett par dagar. Nu blir det att sätta på en serie och försöka tänka på annat en stund.. Lättare sagt än gjort.

• Teresiat

Har pratat med kvinnokliniken och de låter oss inte komma in för ul. Blir så arg och förtvivlad. "Vänta och se"...

• Teresiat

Statusuppdatering: inget mer blod/bruna flytningar så vi får väl anta att minibäbis mår bra där inne. Det finns inga privata ul tider att boka där kah bor. Bara att tänka positivt så länge. Men om det kommer rikligare bruna flytningar eller färskt blod så åker jag in till akuten.. Men hoppas vi slipper.

Hoppas ni andra mår bra och att ni slipper orosmoment. Ser att några har varit hos bm redan. Kul!! Då känns det lite mer verkligt :)

• Teresiat

Då är vi flera som blöder.. Tråkigt, men vi får hoppas tillsammans! Har googlat runt och läst så mkt jag kunnat på nätet. 30% av alla gravida kvinnor blöder i tidig graviditet och mer än hälften av dessa graviditeter slutar ändå lyckligt enligt något uttalande av en doktor vid Örebro sjukhus..

Mjao, vad skönt att du har ett VUL att se fram emot! jag ska boka ett privat i början av september. Länets privatklinik är semesterstängd tills mitten av augusti. Ska jag vänta så länge kan jag lika väl vänta två veckor ytterligare tills jag passera v12.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?