BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Fick klänningarna inför bröllopet vi ska på om knappt tre veckor; och den satt faktiskt över förväntan! Inte lätt att hitta en vanlig klänning (ej gravidklänning) som sitter okej :)
Fick klänningarna inför bröllopet vi ska på om knappt tre veckor; och den satt faktiskt över förväntan! Inte lätt att hitta en vanlig klänning (ej gravidklänning) som sitter okej :)
Vi har fått problem på kvällarna med O, och jag tycker det är så svårt när man inte blir klok på vad som är tokigt. Han lägger sig vid 19 för att sen vakna och skrika som en tok vid ca 21, och inget annat hjälper än att ta upp honom. Då blir han pigg och är vaken till 23-00 för att sen somna med mig i sängen och sova ostört till morgonen. Han har säkert i 9 mån sovit utan problem på kvällarna så det här något nytt.
Jag börjar tänka att han kanske sover för mycket på dagen nu? Dagarna ser ut som följande
Nångång mellan 5:30-6:30 - morgon
9-10:30 sova förmiddag
13:30-15:00 sova eftermiddag
19 - lägga sig för kvällen
Alltså ca 13,5h per dyng? Eller räknar jag fel? *gravidhjärna*
Hur sover era nu? Jag är ju gravid i v 38 och sover med Olle på dagarna nu för att orka, känns också jättejobbigt att hålla på å peta i detta då vi när som helst ska få lillebror. Så typiskt att det ska börja strula med sömnen nu. Han har fått två nya tänder nu i dagarna så kanske kan vara det också? Någon som har liknande problem?
Igår klockan 17:09 gjorde lillebror entré på bf -11. Man glömmer verkligen hur små dom är, men helt magiska!
En fråga.
Går alla ettåringar i tråden nu?
Julian är ju 13,5 månad men går inte än. Jag har börjat få kommentarer om att det är sent, att han inte kan gå än, att han ligger efter osv.. jag var inte orolig innan men börjar bli det nu. Är det väldigt sent ? Är det bara Julian som inte går ? Nån mer här ?
Han går jättebra så länge han får hålla i sig i möbler eller händer. Men vägrar konstant att gå utan stöd.
Idag är första dagen på min föräldraledighet! Hurra! Ska bli jättemysigt att få vara hemma med Josefin hela sommaren :)
Hej gänget!
Hur har ni och era små det i värmen? Jag har tur och bor intill en sjö då Folke kan sitta och gräva i vattenbrynet varma dagar... Han är inte mycket för att doppa dig än, men det kanske kommer?
Tänkte egentligen höra hur ni ser på avkastningstid nu... Folke närmar sig 16 månader med stormsteg. Och vi har sådan tur att hans farfar verkligen vill vara med honom mycket. Maken är ju föräldraledig så de träffas alla tre ca 1 gång/vecka utan mig... Vilket är rätt skönt då jag ibland har svårt för svärfar.
Nu de sista veckorna har Folke även sovit över hos son farfar i princip 1gång/vecka. Jag saknar honom massa då men samtidigt är det ju skönt att få sova helt ostört på natten och kunna äta frukost i lugn och ro med min man ibland! Får dock dåligt samvete... Vet ju att Folke helst vill vara med oss (allra helst med sin pappa)men att han också trivs med farfar... Hur mycket avlastning är för mycket avlastning??
Är ju megagravid också och behöver därför extra mycket vila... Men är ledsen över att jag inte spenderar mer tid med Folke nu sista tiden innan minis ankomst...
Hur tänker ni?
Sista 5 månaderna har Bosse varit mer eller mindre som en klocka, ätit rätt likadant och sovit samma. Förutom sista veckorna. Han är som en igel. Vägrar sitta själv, leka själv och liknande. Det räcker inte mer att sitta bredvid mig utan han ska sitta på mig, jag ska bära på han överallt och leker vi med leksaker ska han sitta i mitt knä och leka. Känns som att jag håller på att kvävas. Får liksom inte ens kissa i fred, tidigare har han bara följt med men nu ska han sitta i mitt knä när jag sitter på toa... Och han gormar sååå med maten, får knappt i han något. Han skakar bara på huvudet och säger "näää". Och lyckas man få in en sked så gräver han ofta ur munnen. Även kvällsvällingen vägrar han, får i han kanske 50-100ml och han brukar äta 220-270 typ... Jag har provat att han får äta själv, med eller utan bestick, olika maträtter osv. Sånt jag VET att han tycker om vägrar han... Han grinar inte eller så vid matbordet, vägrar bara öppna munnen helt enkelt... Jag håller på att bli tokig på han, och med en ny bebis närsomhelst (14 dagar till bf) orkar jag inte riktigt med dethär, världens suraste och gnälligaste unge (konstigt när man inte äter liksom...).