• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Misty W skrev 2015-01-28 09:35:44 följande:

Jag tänkte nog som er andra att jag packar några veckor innan. Fast min son har redan planerat vad som ska med till lillebror och vad han ska åka hem .

Tänkte tvätta sköterskan idag. Har inte hittat nån perfekt än sån jagkör på samma som jag haft till dom andra två.

Jag känner som du. Längtar både efter bebis och en normal kropp igen,

Jag ligger nästan + 20kg och är i v.34. Blir så jävla stor när jag är gravid. Mest sitter mitt fett på ryggen och magen är gigantisk, men visst har jag ökat nån Cm på lår, rumpa och armar. Men kors i taket har jag inte fått dubbelhaka.. Nått som tröstar iallafall ;)

Ryggfettet är det värsta tycker jag, haha :)
  • Kpax
    mikaelasanna skrev 2015-01-28 17:49:06 följande:

Har följt er ett tag nu men inte blivit av att jag skrivit. Vi väntar vårt första barn, har fått tid för planerat ks den 16 mars så nu längtar vi efter den lille killen. Har en dag kvar på jobbet nu sen ska det bli skönt att få gå hemma och förbereda för lillen :)

Välkommen! Hur kommer det sig att du ska få snitt? :)
  • Kpax
    mikaelasanna skrev 2015-01-28 19:12:56 följande:

Tack! pga förlossningsrädsla blir det snitt.

Okej!
  • Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-01-29 03:10:57 följande:

Blev inget packat utan ligger inlagd nu på förlossningen med värkhämmande dropp och har fått första av två kortisonsprutor hoppas så att de lyckas stoppa detta så att de får stanna inne.

Har ännu inte fått något snittdatum men kommer de nu så blir det troligtvis vaginalt istället. Känns lite som att bli "snuvad" på konfekten då jag faktiskt hade sett fram emot att föda via kejsarsnitt :-/

Men oj! Hur är det med dig?

Jag förstår hur du menar med att bli snuvad på konfekten, min bm sa ju till mig att om det drar igång innan min bebis vänt sig så blir det antagligen kejsarsnitt. Jag blev också besviken, och i mitt fall handlar det om att jag ställt in mig på och förberett mig mentalt för att föda vaginalt. När jag sedan tänker igenom det ordentligt känner jag inte att det är viktigt. Det finns för och nackdelar med båda sätten. Hoppas du också kan känna så, ifall det nu blir vaginalt :)

Skönt att du gått så pass länge ändå, jag håller tummarna för att allt går strålande!
  • Kpax

Jaha, vaknade idiottidigt idag igen. Den här gången illamående och med rejäl molvärk i ländryggen. Fattar inte ens varför, jag gjorde inget ansträngande igår.

Illamåendet antar jag är det gamla gravidillamåendet som gör comeback, eller så är det bara en tillfällighet (hoppas!).

Tur att jag har Netflix.

• Kpax
    JhjärtaK skrev 2015-01-29 05:46:55 följande:

Det är väl ok. Har dock inte lyckats sova i mer än någon timme inatt. Dels så gör kortisonsprutan en lite speedad och sen är det en stressig situation rent allmänt så svårt att koppla av och komma till ro. Jag hoppas på många små sovstunder under dagen och ja, Netflix lär också bli min räddning

Men alla här är väldigt positiva kring att jag kommit "så långt" med tvillingarna så det känns uppmuntrande. Dock superjobbigt att inte få träffa dottern på minst fyra dagar, speciellt som hon gått och blivit förkyld stackaren

Får se till att prata med henne i telefon lite senare idag.

Förstår att du inte kunnat sova, du får se fram emot många små lurar under dagen.

Åh, är hon förkyld och allt, stackarn. Hur gammal är hon? Fyra dagar känns säkert länge nu, men i efterhand är det ju inte det.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-01-29 06:07:06 följande:

Jag vaknade också alldeles för tidigt idag, 04.50 :(

Det är så jäkla irriterande att vakna och inte kunna somna om fast man vet att man egentligen är trött!

Verkligen! Avskyr att vara vaken när det är helt mörkt ute också. Jag är inte sugen på att titta på TV, men kan heller inte ta tag i något vettigt när det i princip är natt. Plus att jag såklart inte kan väsnas tidigt, jag bor i lägenhet.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-01-29 06:15:43 följande:

vaknade med huvudvärk för fjärde dagen i rad.. sa igår att jag skulle strunta i jobbet ifall jag mådde dåligt idag men blir ju för tusan mer stressad av att missa så mycket! Så jag åker in en sväng så får vi se hur lämge jag orkar.

Segt. Vet du vad huvudvärken beror på? V 36 imorgon, pepp pepp! :)
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-01-29 06:31:42 följande:

Vi bor i radhus så vi har ju granne vägg i vägg åt två håll. Men mest smyger jag omkring så att min dotter slipper vakna så onödigt tidigt. Vi skulle ha sovmorgon idag då hon är ledig från förskolan och hennes pappa ska komma och hämta henne lite senare på dagen. Hon sover visserligen, men min sovmorgon uteblev :)

Typiskt! Iofs kanske det är skönt att vara vaken själv ibland? Fast bor hon varannan vecka har du ju såna morgnar ändå förstås :)

Äh, jag går väl och duschar och gör mig redo för dagen i alla fall. Ser fram emot en liten lur framåt tio, aaah vad skönt vi ska ha, hunden och jag :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-01-29 08:17:20 följande:

nej, väldigt märkligt! Har inte högt blodtryck så det verkar inte vara HF  i alla fall. Märkligt.

Kom i alla fall inte till jobbet, kom in till stan men hade FRUKTANSVÄRD mensvärk (då trots mina 2 alvedon på morgonen) så jag fick snopet vända igen (ca 30 min körning) Tar därför en förmiddag på soffan med vetekudden... men självklart kände jag mig bättre så snart jag kom hem. Märkligt!

I alla fall så insåg jag och maken att det nog är dags att packa Plutts väska i alla fall. Om vi ska få sådana här "scares".

Ja, v.36 imorgon! Woop!

Ha, som när jag blev magsjuk i december och fick åka hem från jobbet en timme efter att jag kom. Så går det när man känner sig risig men ska vara duktig! Skit i att det känns bättre nu, är man gravid och har så ont att man inte kan jobba ska man nog inte göra det ett par timmar senare heller. Bättre att ta hand om sig själv i det här läget.

Låter onekligen som att väskan kan behövas snart! Jag ska ta tag i min också :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?