• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

SvanE skrev 2015-01-26 23:42:15 följande:

Man har samma blodgrupp från födsel och då följer det med att man antingen bär på rhesusfaktorn (rh+) och då är man alltid det, inget som ändras:) Jag är själv A- och sambon positiv så om barnet är positivt har jag förstått det som att man får en spruta i samband med förlossningen.

Så hade jag också fattat det, men då känns det ju märkligt att ta testet två gånger under graviditeten?
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-01-27 07:21:26 följande:

Jag frågade min BM varför man ska kolla två gånger, men hon hade inget bra svar :)

Jag är ju dessutom Rh positiv så för mig finns det ju inget som kan hända, inga antikroppar eller sånt...

Haha, skönt att skattepengarna används väl :P
  • Kpax

Jag köpte nya mjukisbyxor igår, sambon skrattar och säger att det ser ut som att jag har blöja på mig, det skiter jag i, jag älskar dem! :D

• Kpax
    Kawinna skrev 2015-01-27 13:38:53 följande:

Var på tillväxtultraljud idag, bebis låg på 3233 g alltså +39% från normalkurvan. Känns ändå helt okej, har räknat med stor bebis ska tillbaka om en vecka på ultraljud av fostervatten och ctg-kurva.

+39%?? Hehe, det skulle göra mig lite nervös. :P

Min är -11% och de pratade om att det kan bli aktuellt med flytt av bf om hon fortsatte vara liten (vilket jag tycker är absurt, och "min" barnmorska verkade hålla med), skulle vara intressant att höra vad de sa om du kom in direkt efter mig.

Jag tror mer på genetiska och individuella avvikelser. Både jag och pappan var ganska små.
  • Kpax

Jag fick just mitt första sammanbrott.

Jag skulle sy det där (jävla) babynestet, och det blev inte bra

Kände sånt sjukt hat mot hela världen och ville att alla skulle dö. Det slutade med att jag började skratta /gråta istället för att bli arg. Så ovärdigt...

Det känns bättre nu, det är väl största fördelen med hormonutbrotten jämfört med vanliga utbrott, de går över fort!

• Kpax
    Kawinna skrev 2015-01-27 20:20:35 följande:

Äh, hade inte räknat med något annat men visst låter det mycket :p

Konstigt med flytt av bf! Om ni båda var små så är det ju inte konstigt att ni får ett litet barn

Har inte varit någon som helst diskussion om igångsättning av mig än så länge, får väl se hur det ser ut om två veckor när det är dags för nytt tul

Äh, de där storleksuppskattningarna verkar inte alltid stämma så bra, vi får se vad som tittar ut, spännande! :)
  • Kpax
    Misty W skrev 2015-01-27 22:19:18 följande:

När tänkte ni packa BB-väskan?

Så fort jag orkar ta tag i det.

Jag har fortfarande lite grejer kvar att handla, och är inte ens klar över vad jag ska köpa. Bebiskläder som räcker över vistelsen har vi nog (utom mössor och strumpor), och de är tvättade. Jag har köpt en amningsbh (ska köpa någon stretchig, men de "riktiga" väntar jag med tills jag vet storlek) och inlägg till mig, kvar är väl bindor och amningslinnen. Mjukisbyxor har jag :)

Jag ska gå igenom några listor online och skriva en egen inköpslista. Och så väntar jag på leverans av skötväska nummer 2, sen kan jag börja packa bebisens saker! Sen får jag väl packa om senare om det drar ut på tiden och jag ångrar mig eller vill tvätta upp kläderna igen.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-01-28 07:05:31 följande:

Instämmer i gnällkören! Tredje dagen med huvudvärk och sömnen räcker INTE!

Men mer positivt: var på första föräldragruppen igår och trots att BM var trist och frågorna fåniga så var det ändå kul att träffa de andra paren! Alla i typ samma situation och alla kändes mysiga! Skoj!

Vi missade första träffen, men nummer två handlade om förlossning och smärta, den tyckte jag var jättebra! Bra bm och väldigt bra information, däremot kände jag inte att vi bondade med något av de andra två (!) paren... Synd! På träff tre var det ytterligare ett par med, de verkade trevliga.

Tråkigt att gruppen blev så himla liten.

Hur många är ni i er grupp?
  • Kpax

Inatt drömde jag att bebisen föddes. Helt okomplicerad förlossning, ingen smärta efteråt, och inga problem med amningen. Hoppas det var en sanndröm! :P Iofs kom jag inte ihåg att vi hade åkt in, och inte själva förlossningen, det kanske man vill göra.

Det var i alla fall en trevlig dröm, och jag vaknade lugn och glad, och längtar ännu mer efter bebisen! Skönt med en mysig dröm istället för mardrömmarna jag hade för några månader sedan.

• Kpax
    Joooj0 skrev 2015-01-28 07:41:50 följande:

Kul att se att vi är några som snart är i mål:) har bf 19 mars, tänkte packa BB väska slutet på februari sen vet man inte när det kör igång:) idag ska vi göra tul, mkt spännande, hur mkt har ni andra växt? Gått upp i vikt?

Jag låg på +16kg i fredags (34+0). Har noterat att överarmarna blivit lite fläskiga, och jag har dubbelhaka. Låren och rumpan blev större för längesedan, nu är det överkroppens tur. Det är både fascinerande och obehagligt tycker jag :)

Jag ser (förutom att få en bebis såklart!) fram emot att få tillbaka min kropp, och kunna röra mig ordentligt utan smärta och obehag!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?