Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-01-08 11:47:44 följande:

Jahapp, var hos bm idag för en extra sf-mätning. Måttet blev 26,5, vilket är exakt samma som för över en månad sedan. Jag fick tid för ultraljud imorgon så det kan kolla om något är fel, eller om förrförra mätningen bara var missvisande.

Magen växer, det är jag ganska säker på, och hjärtljuden var bra, och mina värden är också bra. Hon rör sig som vanligt, så jag hoppas allt är okej.

Med mitt första barn låg SFmåttet stilla flera veckor så vi fick också göra extra UL, två stycken. Han var bara lite liten men växte iaf och mådde bra! :)

Hoppas det är något liknande för dig så det inte är något allvarligt!
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-01-09 16:01:51 följande:

Allt såg bra ut på ultraljudet. Bebisen ligger på -11%, flödet i navelsträngen och mängden fostervatten var bra. Lyckligtvis flyttade hon inte bf, men hon sa att det kan bli aktuellt längre fram om bebisen fortfarande är liten. Förstår inte riktigt poängen, om födelsevikten diffar 300g från det "normala" känns det ju mer som en individuell skillnad. Jag är inte så sugen på att behöva gå över tiden mer än nödvändigt, speciellt inte om deras mätningar ofta inte stämmer så väl...

Låter ju jättemysko? Att de gör ett ultraljud kring vecka 18 är ju för att de flesta barn växer likadant fram till dess, sedan kan det skilja sig åt. Våran första låg på -18% men det var aldrig på tal om att ändra något BF. Helkonstigt..
  • septemberbarn08

Här vill jag bara gråta ikväll:(

Beställde en emmaljunga via childrenshouse i Sundsvall för tre månader sedan. Har halvt längtat ihjäl mig efter den här vagnen och lagt undan pengar hela tiden! Nu var resan planerad till fredag om två veckor, alla pengarna ordnade, barnvakt till de större barnen fixad och vi skulle boka hotell nu ikväll..

För tre timmar sedan ringde dom och meddelade att butiken gått i konkurs:( onsdag, torsdag och fredag till veckan skulle dom ha öppet för utförsäljning och sen klappar dom igen.. Har vi inte hämtat vagnen inom en vecka alltså så säljs den bort!

Gissa vem som börjar jobba sina sista pass nu på tisdag och jobbar resten av veckan? Gissa vem som inte har fler semesterdagar att ta ut eller annan möjlighet att kunna ta ledigt på fredag? Gissa vem som redan är stressad över jobbstart (efter 9 veckor sjukskrivning/semester) och nu är så stressad att förvärkarna kommer i ett..

Förlåt för gnällinlägg, det känns bara hopplöst ikväll:(

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-01-10 06:15:36 följande:

Åh vad tråkigt

Ja jag vet ju liksom inte alls hur jag ska lösa det här. Visst kan vi beställa en ny från annan affär men isf ska vi vara tvungna att åka och hämta den PRECIS innan/efter förlossningen, och vi har 17mil till närmsta stad som har någon barnaffär.

Enda lösningen jag ser är att åka på lördag då dom EVENTUELLT skulle ha öppet då, men det var inte alls säkert! Vågar man boka hotell tills dess och sen få höra på fredagen att dom har stängt? Och orkar jag jobba hela veckan, till 17 på fredagen, åka 30mil på lördagen och 30mil hem på söndagen och sen jobba måndag och tisdag igen? Med mina förvärkar och med mina magproblem som gör mig nog orkeslös!
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-01-10 08:46:09 följande:

Finns det inte fler barnbutiker i Sundsvall som har öppet på lördag? Isf kanske ni kunde boka vagn där som back up? Vi köpte vagn online och fick den hemkörd, men den du vill ha kanske inte finns på nätet?

Precis, den finns inte på nätet utan måste hämtas i butik. Verkar vara så med Emmaljungas vagnar tyvärr:( och lååång leveranstid (fast dom kan lova annat på hemsidan). Annars hade jag släppt det här och bara bokat från annan affär direkt! Har varit kär i den här vagnen sen vi började försöka bli med barn så jag blir lite extra ledsen:( sitter och kollar på andra märken i en desperassion nu men inget duger förstås haha
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-01-10 08:49:52 följande:

Du har ingen släkt eller vän som passerar Sundsvall i veckan och kan köpa den åt dig då? 30 mil till Sundsvall då måste du bo mitt i landet i norr. Östersund eller Umeå måste väl bli närmare?

Har nog hört av mig till alla jag känner och ingen ska dit nu. Hade det varit före jul hade det varit betydligt enklare för då åker väl halva samhällets befolkning dit haha;)

Jo precis, det är en bit att åka. Inte riktigt 30mil men det är mycket småvägar, mycket byar med 70 i hastighetsbegränsning och mycket dåliga vägar så det tar ungefär 4timmar att åka ner. Har 21mil till Umeå och 17 till Östersund men vi valde Sundsvall eftersom dom har Ikea. Ångrar mig nu förstås;)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-01-10 09:32:36 följande:

Åk ner till Hudiksvall då det är inte så långt ifrån Sundsvall och där har de både Babyproffsen och lekstugan? Båda säljer emmaljunga

Ja hade jag vetat att childrens house skulle gå i konkurs hade jag valt vilken annan affär som helst.. nu är ju vagnen dock bokad för så länge sedan och finns i den butiken:(

Har jag förstått det rätt har dom aldrig emmaljunga på lager utan isf bara visningsex i butiken och sen måste man beställa.. med rätt lång leveranstid som sagt.

Känner mig som fröken pessimistisk idag:(
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-01-10 09:42:09 följande:

Jag förstår, det är inte alls kul när man ställt in sig på något och så skiter det sig...

Det finns en jättestor barnvagnsgrupp på Facebook, är du med där? Tänkte att du kanske kunde hitta någon som kan tänka sig att hämta den åt dig (om du kommer på något säkert sätt att göra det), eller någon som säljer sin likadana?

Jag hittade en grupp igår som var sluten som bara hette barnvagnar som jag skickade begäran till om att få gå med men det har inte blivit godkänt än. Finns det någon annan grupp eller är det den du menar?
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-01-11 07:33:21 följande:

Igår hade jag 10 veckor kvar det kändes som en milstolpe. Så nu 69 dagar kvar till bf = 9 dagar kvar till att få gå hem med graviditetspenning. Förvärkarna blir oftare och starkare. Kisspauserna är hela tiden och bebisen bökar runt så jag kommer på mig själv att stöna och hoppa till när den får in en rejäl spark i kissblåsan, det har varit väldigt nära att jag kissat på mig flera gånger.

Igår kom en kompis som vi träffade för mindre än två veckor sedan och hans första reaktion var " men nu har du blivit tjockare sen sist".

Även här är det 69dagar kvar till BF! Och nio dagar kvar tills jag går hem på gravpenning (jobbar sista dagen den 20e). Har sex arbetspass kvar att ta mig igenom och gruvar som tusan nu! Har ju varit hemma nio veckor och minns vilken stress vi hade på jobbet när jag var där sist. Men känns peppande att kunna räkna ner passen nu och sedan kunna gå hem för ett bra tag framöver:)
  • septemberbarn08

Gaah! Imorgon börjar jag jobba igen efter 9v hemma, fy tusan vad jag gruvar! :(

Är ensam hemma på mornarna då sambon far fem så jag ska själv hinna och orka få upp bägge barnen och få dem i ordning, skjutsa till två olika ställen, köra hem och ställa bilen på motorvärmare (-25 grader nu och ingen motorvärmare på jobbet) och sen "springa" (jo, haha) till jobbet.

Städningar, massa bilkörning, tunga lyft, stress.. hela arbetspassen.. jag bävar verkligen!

Sex arbetspass kändes okey tidigare, innan jag går hem på gravidpenning.. Just nu känns det INTE okey!

Måtte det vara någorlunda lugnt på jobbet nu!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?