Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-01-29 10:31:44 följande:

Till vecka 45, fy fasen! Haha :)

Vi har inte heller skruvat ihop sängen, och det vill jag gärna göra den här veckan. Kläderna är tvättade (utom lite nytt vi fick igår, och lite jag behöver köpa till), likaså sängkläderna.

Jag tror jag ska ta tag i apoteksgrejerna idag. Salvor, det där tommee tippee kitet någon tipsade om, tops och blöjor. Ska även skriva lista på BB -grejerna, det skulle kännas skönt att vara förberedd!

Men ja, vi har bara kläder i strl 56 och uppåt, så kommer hon nu sitter ju vi också utan kläder! Både jag och sambon var små, så jag borde nog köpa i alla fall en uppsättning i strl 50 :)

Haha ja jag är liksom inställd på att jag kommer få plågas hur länge som helst:P

Jag tror vi handlat hem allt nu faktiskt. Det enda som fattas är ett täcke och en kudde till vagnen som jag ska få hämta tillbaka från min syster som lånade det till sina barn:) beställde apoteksgrejer från apotea och ska hämta ut det idag, bindor och salvor och sånt:) blev lite billigare än att köpa på apoteket här:)

I klädväg har vi jättemycket i strl 50 och faktiskt nån uppsättning i strl 44 också eftersom bägge äldre barnen var ganska små när de föddes (är små än). Är väl inte så hemskt ofta de går direkt på strl 56 så det kan nog vara bra att ha något i 50:) passa på att shoppa;)
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-01-29 11:03:46 följande:

Men blödningar, slempropp som gått och förvärkar låter som förlossning på gång... Kanske ska se över väskan ändå, i alla fall det du vill ha med till dig själv. Kommer bebis tidigt behöver du ju inte direkt nåt till den innan ni ska åka hem, men egna grejer är ju bra att ha.

Äsch då, jag är inte särskilt orolig:) slemproppen kan ju gå flera veckor innan och blödningarna förra veckan berodde mest troligt på att jag städat under dagen (ajja bajja). Förvärkar kan man ju också ha en evighet innan det är dags.. än så länge är jag lugn som sagt:)
    snö 81 skrev 2015-01-29 11:12:33 följande:

Fick precis avi om att hämta ut paket nr 2 från Jollyroom :)

Vagga, babysitter och pandakudde är innehållet denna gång ;)

Ååh så roligt med paket:) vad har ni valt för babysitter? Jag slog två flugor i en smäll och köpte en babysitter som också fungerar som vagga (Tiny Love 3in1 tror jag den hette). Hade förvisso lovat att köpa den billigaste babysittern men det ballade ur ändå till Slut:P
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-01-29 12:25:01 följande:

Vi hade också tänkt köpa den vaggan/babysittern, men så konstaterade vi att den var rätt bakåtlutad även som babysitter. Vet från när dottern var liten att hon inte alls trivdes i babysittern som jag hade då eftersom den inte gick att få så upprätt.

Så - efter många om och men så blev det en trävagga som man kan göra om till bänk sen och ha i barnrummet. Vagga ville vi mest ha för att bebisen ska ha nåt att ligga i på nedervåningen när den sover. Babysittern blev en Baby Björn som är upprätt och gungig.

Jo jag reagerade också på att det "översta" läget är ganska lågt men det som ändå fick mig att välja den var just för det helplana ryggläget. I babysittern vi hade åt dottern var det tvärtom, ryggen gick bara ha i ett enda läge och det var typ sittande vilket inte kändes så bra när hon var nyfödd. Hon hade dessutom kolik och babysittern (med vibrator) var hennes räddning.. kändes inte bra dock när hon satt i den så ofta och det inte gick fälla bak ryggen.

Testade skruva ihop den här när jag fick hem den och var väldigt nöjd då. Hoppas jag blir lika nöjd när den ska användas sen;)
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-01-29 17:38:03 följande:

Jaha, det spårade ur igen. Skulle köpa två bodys i strl 50 (Septemberbarn08, det här är alltså ditt fel), och kom hem med följande:

Köpte lite grejer på apoteket (Kronan) och fick en sån där babybox, så här ser innehållet ut.

Hahaha men erkänn att det var roligt att shoppa va?;) jag har hittills inte köpt ett enda plagg till bebisen men vi har så mycket kvar från tidigare barn så det är inte direkt panik. Lite trist bara att inte ha fått köpa något. Inte lika kul att beställa heller så jag hoppas nästan på ett TUL så jag kan handla något när vi far till "storstan" (Lycksele haha)
  • septemberbarn08

Att lite snö kan få en att börja gråta alltså (hatar att bo i norrland idag).

Varit vaken nästan hela natten och såg verkligen fram emot att få skjutsa iväg barnen till skola/dagis så jag kunde få sova en stund! Precis när vi går ut genom dörren kör plogbilen förbi och lämnar en hög och bred plogkant utanför garageinfarten!! Finns inte en chans att jag ska klara skotta bort den när det är blötsnö och allt:(

GE MIG SOMMAR! (Eller åtminstone en chans att sova en stund)

• septemberbarn08

Vi fick VÄLDIGT mycket kommentarer om sonens namn, Enzo. Jag tyckte egentligen inte så jättemycket om det innan men samma sekund som han föddes var det ju en Enzo, fanns inte en chans att han skulle få heta något annat. Men vilka reaktioner vi fick. "Det måste ju vara patentskyddat"(bara för att vi tog det från Ferrari?), "ingen kommer kunna stava det", "det låter som Enrique" (oookey?).

Han fick heta Enzo iaf, folk fick lov att gilla läget;)

• septemberbarn08
    Misty W skrev 2015-01-30 11:53:46 följande:

Folk lägger sig i för mkt!

Idag har jag en skit dag med maxat hormon påslag! Jag vill gråta, skrika, sparkas,slåss, krypa upp inågons famn, dra täcket över huvudet & aldrig mer gå upp igen!

Har ni dessa dagar? Känns nästan som ångest. Vill vända mig ut & in, vara ensam men samtidigt känner jag mig ensamast i världen! Jag gillar inte att tappa min kontroll så här, när man inte ver vad som är fel.

Om ni har sånna här dagar, vad gör ni?

Jag har haft många såna dagar den här veckan tyvärr. Känns som att jag är arg på allt och alla, ungarna retar mig till vansinne, jag känner mig oduglig som inte kan göra något när jag är hemma hela dagarna (sambon gnäller ALDRIG men det känns inge kul när han kommer hem efter 12 timmar och måste göra allt), jag är irriterad på folk som måste kommentera hur magen ser ut eller att jag ser sååå sliten och trött ut (tack liksom).

Idag hade jag för första gången i mitt liv modet att säga ifrån åt min mormor iaf, det kan jag tacka hormonerna för;P hon är en sån som har åsikter om allt och idag talade hon om att det minsann var sååå synd om henne för att vi inte hälsade på nog ofta så hon fick träffa barnen. Jag svarade bara "vet du vad? Det är precis lika mycket ditt ansvar att hälsa på om du vill träffa mina barn! Jag har varit hemma i tre månader och du kör förbi MINST två gånger i veckan utan att komma in! Vill DU träffa mina barn får DU hälsa på"!

Kände skam och stolthet samtidigt:P
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-01-31 10:22:24 följande:

Fy tusan så less jag känner mig nu. Både igår kväll och idag känns det som att jag typ vill skrika ut ungen!! Drömde dessutom inatt att jag hade fött, en flicka på 3460g. Kändes surt att vakna med bebisen på insidan...

Jag som inte vill att graviditeten ska vara över egentligen börjar också känna så. Sambon däremot känner sig stressad och gruvar så det är väl bäst att det dröjer ett tag till;)

Visst hade vi samma BF, 21/3?
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-01-31 15:04:55 följande:

Jag har också samma bf. Och längtar tills den kommer ut. Efter ännu en natt med lite sömn så vill jag mest ha ut bebisen snart.

Jag sover också som en kratta, kan vara okey fram till 2-3 men sen är jag vaken:( känns som att man är grinig och sur hela dagarna!

Jag FÖRSÖKER verkligen njuta av varje dag. Kan få panik när jag inser att det bara är 7 veckor kvar, sen får jag ju aldrig mer uppleva det här och känna sparkar, spänningen osv. 7 veckor är ju INGENTING och så fort bebis är ute vet jag att jag kommer känna mig tom och ledsen för att det är över. Lika mycket längtar jag förstås efter att få se vad som gömmer sig i magen, få träffa den nya familjemedlemmen, jag längtar till förlossningen (sjuk som jag är) och jag längtar efter att få börja använda allt vi köpt;)

Det är lite blandade känslor men nu börjar jag tycka att det är segt. Dagarna sniglar sig fram och jag kommer inte på något att göra för att få dagarna att gå. Hade jag kunnat virka hade jag gett mig på en barnvagnsmobil men jag har faktiskt aldrig virkat något i mitt liv. Fattar inte att jag slapp undan det momentet på syslöjden, haha:)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-01-31 19:07:42 följande:

Det är min andra och sista graviditet, och jag vill inget annat än att det ska ta slut snart. Illamående från dag ett och jag får ont i sidan på magen om jag går längre än en km, så har det varit större delen av graviditeten. Jag är i vanliga fall iväg och tränar upp till fem gånger i veckan om tiden finns, så jag är sur och grinig bara för att jag inte kan dra iväg och åka mina 15 km skidor nu när det äntligen är snö.

Har en bekant som har fått HG under sina graviditeter och hon har inte kunnat förstå hur jag kunnat njuta med mitt illamående och mina magproblem (känns som en lindrigare magsjuka, allt annat än fil/yoghurt och smörgåsar så måste jag rusa på toa).

Jag förstår verkligen att man vill att det ska vara över när man mår skit! Så kände jag sist också när mitt illamående plötsligt dök upp i v26. Var ju säker på att det berodde på graviditeten så jag verkligen räknade ner dagarna tills det skulle vara över. Visade sig ju efter förlossningen att det inte hade med graviditeten att göra och illamåendet fortsatte.

Jag mår ju hundra resor sämre förstås när jag är gravid pga hormonerna men jag vet ju samtidigt att bara för att bebis kommer ut så kommer inte mitt illamående att släppa utan det är ju livslångt. Det gör det lite lättare att försöka njuta nu:)

Men som sagt, jag förstår verkligen att du vill att det ska vara över! Det är inte en dans på rosor att vara gravid alla gånger:)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?