laila88 skrev 2014-08-14 22:42:45 följande:
Hej förresten hoppar in här, för lite drygt en dag sedan var vi på ultraljudet som kunde konstatera att i mig lever nu ett livs levande foster med hjärtslag v 7+5 idag.
Har missfall och ma i bagaget så trodde detta var ännu ett men än så länge verkar allt vara i sin ordning :)
Kan öppna med en lite annorlunda fråga kanske, men tror det var i en gravidapp förut som jag läste att om man haft en blödning tidigt i graviditeten ska man inte ha sex? Är det någon fler som hört det eller nåt i det här ämnet?
Läkaren förklarade att blödningen kunde varit då moderkakan bildas eller något sånt, hon förklarade något lite smått komiskt om armar (på typ det som ska bli moderkaka) som sticks in och det är mycket som händer där inne nu så blödningen är normal och vanlig. Jaja nog negativitet vill mest ansluta mig här och fråga om det :)
Nej, det har jag inte hört något om, men det här är min första graviditet så det är massor jag inte har en aning om!
En relaterad (och kanske dum) fråga: Hur rädd behöver man vara om magen? Tål den allt som inte gör ont? Typ tryck och lättare slag? Eller behöver man vara extra försiktig? Jag har till exempel en stor hund som har en tendens att kasta sig när hon ska lägga sig, och det är gärna extremt nära i soffan.
Haha, jag låter ju väldigt korkad nu, men det bjuder jag på ;)