• ebe91

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2016-01-02 14:29:14 följande:
    Åh vad lyxigt! Det konstiga hos oss är att han slutade äta på nätterna för ca tre månader sen men vill börja nu igen. Jag misstänker att han äter för lite på dagarna och blir hungrig på nätterna för det.

Hur äter Tage?
    Bosse äter inget på natten längre utan äter;

9 - 1,5port 6-månaders gröt
    12-13 lunch 1 burk
    15 banan
    17-17:30 middag 1 burk
    20 1,5port 6-månaders gröt

Något enstaka rån eller liknande slinker ner under dagen, någon brödsmula från mig.
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2016-01-04 23:55:11 följande:
    Alltså det låter ju sjukt mycket men jag vill minnas att mina andra två åt ungefär sådär mycket när de var i den här åldern så det är nog normalt. Selina är ju istället gaaalet seg på att komma igång med maten. Finns verkligen NOLL intresse! Varje gång jag börjar ge henne något och hon gapar efter sked nr 2 tänker jag "nu jäklar ska jag få i henne allt jag hällt upp i skålen".. och så kniper hon igen munnen efter andra skeden. Suck!

Hennes utslag hänger förresten kvar än. 6 veckor med starkare kortisonsalva nu och nä, det vill inte försvinna. Så nu gissar jag att det blir mjölkproteinfri kost vi måste prova och det vill jag ju inte:( hade varit så mycket enklare att ta bort mjölkprotein om hon ätit något annat än bröstmjölk.. då hade det ju inte påverkat mig (fy vad egoistiskt det lät)
    Bosse är tvärtom, tigger precis som en hund. Direkt någon äter något kryper han dit o klänger i benet och stirrat ut personen. När jag äter sitter han nedanför på golvet och äter upp alla ev smulor... Verkligen bottenlös!

Ska åka till bvc nu, 10-månaders kontroll ink 18-månaders vaccin (eftersom vi ska utomlands). Tror han kommer ligga kring 69-70 cm o 8,5 kg :)
  • ebe91
    ebe91 skrev 2016-01-05 09:40:19 följande:
    Bosse är tvärtom, tigger precis som en hund. Direkt någon äter något kryper han dit o klänger i benet och stirrat ut personen. När jag äter sitter han nedanför på golvet och äter upp alla ev smulor... Verkligen bottenlös!

Ska åka till bvc nu, 10-månaders kontroll ink 18-månaders vaccin (eftersom vi ska utomlands). Tror han kommer ligga kring 69-70 cm o 8,5 kg :)
    Nära var jag iallafall;

8775gram och 70,5cm lång, hans kurva pekar nu lite uppåt :)

Sprutan gick jättebra! Gnällde till i typ 1 sek men behövde inte ens ge nappen (är tydligen en lindrigare spruta än de tidigare). Nu håller vi tummarna att han inte får så mycket biverkningar, men de kommer först 1-2 veckor efteråt isåfall!
  • ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2016-01-05 11:51:24 följande:

Imorse var vi på ultraljud och fick veta att Olle ska få en lillebror, så himla fint och jag är så glad att allt såg bra ut! :) hade moderkakan i framvägg så det förklarar varför jag inte känt något än!

Vad roligt! Behövde lite positiva historier nu, en av mina bästa vänner var på ultraljud idag och det såg inte alls bra ut... Blev inget barn där. Jag har tid för ulj 25 januari, är såklart snornervös nu...
  • ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2016-01-05 13:50:27 följande:
    Åh fy vad jobbigt! Jag håller alla mina tummar att ditt ska gå bra, vilket jag tror också :) känner du av bebisen än?
    Pratade med vännen nyss, var tydligen inte fostret det var "fel" på utan hur den hade fäst i livmodern. Hon har genomgått 3 kejsarsnitt (sista för snart 10 månader sedan) och livmodern klarar inte av en graviditet till, inte just nu iallafall..

Jag har haft positiv inställning hela tiden till typ förra veckan, när jag o sambon sexade fick jag så konstigt tryck i rumpan o sammandragningar så tänkte direkt "jaha, nu är det kört". Haft mer flytningar också så var säker på att det var typ slemproppen... Men inget har ju hänt sen dess så förmodligen bara hjärnspöken. Jag tror att jag känt av den någon gång! Men det har försvunnit lika snabbt som det kommit så svårt att avgöra. Är i v 15+6 nu.
  • ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2016-01-05 19:58:59 följande:
    Gud vad jobbigt! Stackarns din vän :(

Nä man är bra på att få för sig saker, jag var också helt säker på att något var fel ett tag, men nu efter ul ska jag försöka slappna av lite! Hoppas ditt rul ska gå toppenbra! Ska ni ta reda på kön?

Så lustigt för förra gången så kände jag Olle samma dag som vi gjorde rul och nu tycker jag att jag känt bebis flera gånger idag, men med Olle kände jag som ryckningar och nu känns det mer som direkta sparkar!
    Jag vet inte om vi ska tjuvkika! Först var det självklart, men nu börjar jag bli mer o mer tveksam. Skulle vara kul att kunna säga "bosse ska få en lillasyster/lillebror" men samtidigt känns det kul om det blir en överraskning på förlossningen. Vi visste ju inte vad Bosse var heller, vi har alla kläder i stl 50 neutralt redan så... Tål att funderas på ;)
  • ebe91
    Kpax skrev 2016-01-06 10:03:03 följande:
    Oj vad duktig!

Josefin reser sig mot saker och tränar på att släppa, men att resa sig själv eller gå utan stöd känns avlägset :)

Hon fick en gåvagn i julklapp, och den används flitigt!
    Såhär används Bosses gåvagn xD
  • ebe91

Var och köpte en vagn idag, bugaboo donkey (?) tror jag den hette! En syskonvagn iallafall (v 17 idag!). Ett par bekanta skulle sälja den så passade på att köpa en begad. Till min sorg har jag dock lovat sambon att sälja våran brio smile istället, men det blir när vi kommer hem från thailand då den ska följa med oss dit :)

Gissa förresten om jag längtar nå till thailand? Vi har -30 idag... Tack o lov ser det ut att bli lite varmare redan till helgen, är så jobbigt att klä på sig varje gång bosse ska sova o heva sig ut (han sover alltid ute på förmiddagen). Jaja, 3 veckor sen har vi +30 grader istället!

• ebe91
    snö 81 skrev 2016-01-07 07:55:03 följande:
    Jag förstår att Thailand lockar extra mycket nu, -30.3 här nu på morgonkvisten :)
    Ja fyfan, ibland undrar man varför man valt att bo kvar här :D

Jag är så fruktansvärt dålig på att borsta lillemans tänder, vet inte hur jag ska få in det som rutin... Han har inget emot det när jag väl gör det, men det kan gå VECKOR mellan gångerna.
  • ebe91
    snö 81 skrev 2016-01-07 13:13:27 följande:
    Jag har ju bott i södra Sverige i flera år, men valde ändå att flytta hem igen för 7 år sedan :) Men att ha regnrusk på västkusten hela vintern var inte heller så kul
    Jaha, ne nog har jag hellre kalla vintrar är de som regnar bort :)

Och du, vi ska nog inte klaga ;) såg att de hade -46,8 i vittangi :D
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?