BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Min tjej vägde 6,8kg och var 67cm lång på 7 månaders kollen för någon vecka sedan. Vi var först ut i vår mammagrupp att få barn och nu har alla passerat henne i storlek förutom en som är två månader yngre... Jag tyckte det var jobbigt förut men försöker inte jämföra längre. Hon är perfekt som hon är och följer sin kurva slaviskt !
Annars försöker jag sluta nattamma men tycker det är svårt då jag tror att hon är hungrig... Om jag ger vatten slukar hon 100ml i ett svep och tror i alla fall jag att hon är hungrig... Annars kör vi en portion gröt på morgonen, BLW eller halv barnmatsburk till lunch och ca 250-300ml hemmagjord välling på kvällen på havremjölk och skrädmjöl. Så vi ammar en hel del fortfarande. Det märks inte minst på att jag slarvar något otroligt med mat och sötsaker och vågen går bara nedåt ändå. Väger nu 4kg mindre än när jag blev gravid och har inte vägt såhär lite sedan tonåren.
Hon sitter och ålar lite runt nu men hon har inte knäck krypkoden ännu... En gång i veckan går vi på babysim och det älskar hon. Vi försöker även gå 5-10km per dag i ur och skur. Vad hittar ni på med era små?
Vaknar 7:15-7:45. Roar oss till 8:30 då han äter frukost. Fortsätter roa och underhålla en alltmer gnällig unge, någon gång mellan 9:30-10:30 går vi o lägger oss o vilar (även jag då jag är dödstrött numer pga graviditeten). Sover allt mellan 30-120 minuter. Sen lunch. Efter lunch åker vi iväg o hälsar på någon eller får besök. Alltid. Hemma kring 15 för att åter vila, ca 30-60 min. Sen laga middag oså kommer sambon hem. Måndag o torsdag tränar sambon i garaget med sina 3 bröder, så iaf någon av svägerskorna (+kusiner) hänger med mig o Bosse. Är det inte träningsdag brukar vi åka o hälsa på någon på kvällen, oftast svärföräldrarna som bor i samma by. Varje dag rullar på på samma sätt.