Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

fruberg skrev 2015-03-05 15:55:07 följande:

Blev igångsatt pga för lite fostervatten. Ligger på förlossningen nu. Fått 3 doser cytotec, kan få 6 st.. inga värkar än.. v. 41+3

Spännande! Nu händer det!
  • Mimipig
    laila88 skrev 2015-03-05 20:11:42 följande:

25 dagar till bf nu då.

Igår börja jag få SJUKT ont i mitt bäcken typ? Då jag går gör det extremt ont som i själva skelettet, känns som jag typ brutit mitt bäcken eller nåt. Vilket gjort att jag rör mig väldigt långsamt och konstigt.

Sen ikväll då jag gick från bussen med tung packning och sedan stod och låste upp dörren hem då blixtra det till och ja fick så ont ja trodde verkligen att ja inte skulle kunna gå. Men in tog jag mig och upp för trappen.

Men då jag går nu i lägenheten och rör mig så gör det äckligt ont på vänster sida i höften och strålar ner i benet. Någon som känner igen sig i detta? Har det att göra med foglossning tro? Ska det va så här resterande dagar lär ja behöva kryckor :S

Ja, jag känner igen det som överansträngd foglossning. Om jag har gått, stått, burit för tungt, städat eller misskött mig på annat sätt kommer smärtan därefter, men flest någon timme eller så senare. Då får jag hugg som nackspärr eller ryggskott i bäckenet och så får jag svårt/omöjligt att stödja på ett eller båda benen. Det enda som hjälper är vila, brukar bli bättre redan efter en natt. Men jag kan bara gå försiktigt och mkt långsamt i små doser nu över huvud taget. Längtar så efter att bli fri!
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-03-05 20:31:05 följande:

Alltså jag tror jag blir galen - onda sammandragningar och mensvärk ikväll igen. Ska det vara såhär i två veckor nu kommer jag seriöst bryta ihop. Idag har jag dessutom ett jäkla tryck neråt samtidigt som bebisen snurrar runt inne i magen, det gör typ ont!

Jag förstår att det måste vara hemskt frustrerande. Men det måste ju vara ett tecken på att förlossningen inte är alltför långt borta.
  • Mimipig
    fruberg skrev 2015-03-05 19:53:06 följande:

4 doser cytotec och 2 hinnsvepningar..lite värkar..

Spännande!
  • Mimipig
    Misty W skrev 2015-03-06 07:47:15 följande:

Jag har ju så stor mage så folk på dagis & grannar har ju frågat "om det inte är dax snart" sen säkert 1månad tillbaka. Nu har jag börjat säga till alla som frågar att efter nästa vecka är bebisen garanterat här. Etta illa tjatande om allt när man är gravid.

Det är faktiskt inte en enda som frågar mig. Möjligtvis frågar folk hur länge det är kvar, men det är ju en relevant fråga. Men så har jag ju 16 dar till bf också, blir kanske annat ljud i skällan när det närmar sig lite mer.

Vaknade med ont i halsen. Panik! Jag som är så rädd för att bli sjuk till förlossningen och som har klarat mig oskadd genom hela vintern. Nu ska jag köra alla kurer jag kan komma på! Tips?!
  • Mimipig
    JhjärtaK skrev 2015-03-06 09:16:15 följande:
    Jag kan dubbelklicka men hur gör man sen? Finns inget kryss eller så där man kan stänga de senaste ställena man varit på?? Är helt lost uppenbarligen smile1.gif
    Sen swipar du den uppåt så stängs appen.
  • Mimipig
    Lavish skrev 2015-03-06 22:22:51 följande:

I onsdags kväll 21.50 kom vår lilla flicka ut! 4240 gram och 51 cm. Det gick väl ganska bra, bättre än förra gången eftersom det gick så pass mycket fortare, men blev en del komplikationer då moderkakan inte ville komma ut (igen) och navelsträngen gick av så hann blöda en hel del innan läkaren kom, körde upp handen i livmodern och drog ut den manuellt. 

Nu är vi hemma och mår väl bra efter omständigheterna. Lillan är hungrig och tuttarna gör ont, men vi ska nog klara oss, hon är fin och frisk förövrigt. 

Har det hunnit bli några fler bebisar? 

Åh! Stort grattis till att vara på andra sidan. Tråkigt med komplikationerna, men det känns som om alla får någon slags extra överraskning, vet inte om jag hört om någon som "bara har en normal förlossning". Skönt att ni är hemma!
  • Mimipig

Här är en till som inte kan sova. Det jag fasade mest för har hänt: jag har blivit sjuk. Vaknade med ont i halsen, min sista arbetsdag igår fredag. Under dagen eskalerade det och jag stack till läkaren och tig halsprov, som inte visade något, men så kom jag dit för tidigt för ett säkert resultat, tyckte de. Två v till bf, så jag hoppas så att jag hinner bli frisk. Låter smått hypokondrisk va? Jo. Jag har följt alla rs-virus-, influensa- och kräksjukerapporter slaviskt och undvikt sjuka människor till max, tom skickat hem snoriga och hostiga människor från jobbet. Trodde jag klarat mig, men så sista dan bland folk... Känner mig så himla ledsen och orolig.

• Mimipig
    septemberbarn08 skrev 2015-03-06 17:08:59 följande:
    Jag har haft en lugn bebis som dock åt på natten rätt länge. Och sen en bebis som gallskrek sig igenom dagarna men otroligt nog sov hela nätterna från 1månads ålder.

Undrar vad det blir den här gången.. håller tummar och tår för en nöjd bebis som sover som en stock på natten. Bådar ju gott iaf att den alltid är helt stilla från 22 till 7 nu när den ligger i magen;)
    Om bäbisen tar med sig dygnsrytmen från magen till utanförlivet kan jag vänta mig en vaken och livlig tillvaro. Jag har en kvällspigg akrobat i magen som är vaken mest hela tiden, dygnet runt.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-03-07 04:49:24 följande:
    Åh vad tråkigt!

Men hoppas det stämmer det där att man blir frisk när man ska föda, och din kropp har ju faktiskt två veckor på sig. Men inte kul ändå såklart!
    Tack! Ja, jag hoppas verkligen att han inte har bråttom ut, utan fattar att det inte är läge när moderskeppet är dåligt. Lyckades somna vi 5, vaknar varje h sen dess, men inbillar mig att halsen är lite, lite bättre och att förkylningen istället rullat ut mattan för snor och snörvel. Jag tänker att det är positivt med ett snabbt förlopp...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?