BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Blev igångsatt pga för lite fostervatten. Ligger på förlossningen nu. Fått 3 doser cytotec, kan få 6 st.. inga värkar än.. v. 41+3
Blev igångsatt pga för lite fostervatten. Ligger på förlossningen nu. Fått 3 doser cytotec, kan få 6 st.. inga värkar än.. v. 41+3
25 dagar till bf nu då.
Igår börja jag få SJUKT ont i mitt bäcken typ? Då jag går gör det extremt ont som i själva skelettet, känns som jag typ brutit mitt bäcken eller nåt. Vilket gjort att jag rör mig väldigt långsamt och konstigt.
Sen ikväll då jag gick från bussen med tung packning och sedan stod och låste upp dörren hem då blixtra det till och ja fick så ont ja trodde verkligen att ja inte skulle kunna gå. Men in tog jag mig och upp för trappen.
Men då jag går nu i lägenheten och rör mig så gör det äckligt ont på vänster sida i höften och strålar ner i benet. Någon som känner igen sig i detta? Har det att göra med foglossning tro? Ska det va så här resterande dagar lär ja behöva kryckor :S
Alltså jag tror jag blir galen - onda sammandragningar och mensvärk ikväll igen. Ska det vara såhär i två veckor nu kommer jag seriöst bryta ihop. Idag har jag dessutom ett jäkla tryck neråt samtidigt som bebisen snurrar runt inne i magen, det gör typ ont!
4 doser cytotec och 2 hinnsvepningar..lite värkar..
Jag har ju så stor mage så folk på dagis & grannar har ju frågat "om det inte är dax snart" sen säkert 1månad tillbaka. Nu har jag börjat säga till alla som frågar att efter nästa vecka är bebisen garanterat här. Etta illa tjatande om allt när man är gravid.
I onsdags kväll 21.50 kom vår lilla flicka ut! 4240 gram och 51 cm. Det gick väl ganska bra, bättre än förra gången eftersom det gick så pass mycket fortare, men blev en del komplikationer då moderkakan inte ville komma ut (igen) och navelsträngen gick av så hann blöda en hel del innan läkaren kom, körde upp handen i livmodern och drog ut den manuellt.
Nu är vi hemma och mår väl bra efter omständigheterna. Lillan är hungrig och tuttarna gör ont, men vi ska nog klara oss, hon är fin och frisk förövrigt.
Har det hunnit bli några fler bebisar?
Här är en till som inte kan sova. Det jag fasade mest för har hänt: jag har blivit sjuk. Vaknade med ont i halsen, min sista arbetsdag igår fredag. Under dagen eskalerade det och jag stack till läkaren och tig halsprov, som inte visade något, men så kom jag dit för tidigt för ett säkert resultat, tyckte de. Två v till bf, så jag hoppas så att jag hinner bli frisk. Låter smått hypokondrisk va? Jo. Jag har följt alla rs-virus-, influensa- och kräksjukerapporter slaviskt och undvikt sjuka människor till max, tom skickat hem snoriga och hostiga människor från jobbet. Trodde jag klarat mig, men så sista dan bland folk... Känner mig så himla ledsen och orolig.