BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Joo det stämmer, jag födde i Lycksele :)
Ikväll blev det jobbigt. Mjölken har inte runnit till, en liten dotter med gaser och kinkig. Grät då exsambon va ute med våran hund för att hon var otröstlig för första gången. Lagom till att han var tillbaka hade hon somnat och jag grät istället för henne. Min mamma klagar på att jag inte fyllt diskmaskinen nog mycket innan den skulle tömts innan ja for på BB, faktum är att det var smutsig disk och jag hade inte fått nog med disk för att fylla en hel maskin men sköljer alltid väl. Så nu har jag massa smutsig disk i skåpen.
Sen tog hela kvällen sin topp då hon skrikit konstant helt otröstlig i natt, slutade med att vi bara skrek på varandra och grät på varsitt håll här hemma och jag ringde BB. Vi fick hämta ersättning där inatt och nu sover hon. Jag känner mig sämst.
Jobbigt för dig att det blir så kämpigt hemma! :( gruvar mig verkligen för vad som komma skall, dvs tredagarsgråten. Ingen positiv upplevelse de andra två gångerna och anar ju att det blir lika hemskt den här gången. Än är jag på VÄLDIGT bra humör och har inte fällt en enda tår trots att jag är så trött att jag somnar ståendes.
Amningen däremot känns väl sådär. Känner absolut inte samma ångest som de andra två gångerna men fy fasen så ont det gör när hon äter. Med första barnet fick jag ju amningsnappen ganska omgående och med andra barnet ammade jag så kort tid att det aldrig hann uppstå någon smärta så jag har ingen aning alls om hur ont som är normalt egentligen. Hon verkar ju få rätt tag iaf för vårtorna blir inte platta men det gör VIDRIGT ont, inte bara när hon suger fast utan under HELA amningen. Är det normalt? Hur länge brukar det vara så innan det blir bättre?