BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Men en kompis till mig upplyste om att Ikea bytt format på sina spjälsängar, så har man en gammal säng och ny madrass (eller tvärt om) kommer det inte passa. Det borde jag kanske kontrollera.
Alltså hjälp vilket otroligt RLS jag fått idag! Barnmorskan sa förra veckan att ja skulle börja med järntabletter nu vilket jag glömt. Hon skulle även ge mig nån viss sort då jag var där men det glömde hon :)
Så ska ta de sista ur en blutsaft flaska ikväll. Men hur fort biter järn på rls? Tycker det är sjukt obehagligt!. Är de nån annan som haft det?
Jag har nästan blivit mer stressad sen jag gick hem i måndags! Känns som att jag vill hinna med så mycket som möjligt under dagen så allt är klart när maken kommer hem (inget krav från honom). Sedan har jag en nyopererad mamma att ta hand om vilket också stressar mig då jag är hos henne vissa dagar.
Hoppas jag snart varvar ner och tar dagen som den kommer!
Gårdagen straffade sig ordentligt inatt
Gick upp och lämnade dottern på förskolan på morgonen och sen åkte jag och gjorde några ärenden och var inte hemma förrän kl 14 och sen gjorde jag mig iordning för vi hade ett jobbevent på kvällen med efterföljande restaurangbesök. Så jag var ovanligt aktiv igår och inatt så fick jag onda sd, massa halsbränna, illamående och kunde således inte sova. Sov inte en blund mellan kl 01 och 04 och efter det någon stackars timme kanske.
Hade vi inte haft hantverkare som skall komma nu kl 8 så hade jag bara försökt att ligga kvar i sängen ett bra tag till men det funkar ju tyvärr inte. Och har en träff på mvc kl 11 så jag kan inte riktigt slappna av sedan heller. Får verkligen se till att gå och lägga mig efter den för imorgon är det helg och då blir det inte alls så mycket chans till vila med en snart 3-åring.
I vårat landsting är det rutin att alla gör en glukosbelastning efter en viss vecka, men det verkar vara olika precis som allt annat :p
Vi pratade också om smärtlindring och förlossning på föräldragruppen i veckan! Kändes sjukt bra och jag är taggad maken har gått med på att sätta sterila kvaddlar på mig när sammandragningarna börjar, innan det är dags att åka in. Så ska höra med vår bm på måndag om vi kan få med oss lite nålar och sådant hem för att prova