Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-03-23 12:33:27 följande:

Morgonens övning: sex och champagne på sängen. (Vi orkade inte igår kväll.) Känns som semester, förutom målmedvetenheten i aktiviteterna. Resultat hittills: en droppe råmjölk i den hittills torra bröstvårtan (hurra! Nåt nytt!) samt en del mensvärk och sd. Om det här blir hela resultatet så var det ändå alltid nåt.

Jag blir nog deppig om knäppen hjälper för dig:P Här blir det aldrig nån färdknäpp nu när sambon har ryggskott. Jag kan alltså inte göra annat än försöka vänta ut ungen och det är grymt frustrerande. En del säger ju att springa i trappor är bra, eller byta gardiner och tokstäda. Andra säger att det bara är dumt, att kroppen ändå inte sätter igång något förrän man vilar. Så frågan är vad som är bäst, ska jag försöka städa ut bebis eller ska jag satsa på vila och koncentrera mig på att slappna av?
  • septemberbarn08
    Skumbollen skrev 2015-03-23 13:33:38 följande:

Då var vår lilla Siri här :)

Vilken skillnad det var att föda sitt andra barn! Men sonen kämpade jag på i ca 16 timmar totalt, varav 12 gjordes på förlossningen.

Denna gång gick vattnet vid tretiden när vi var hemma hos mamma och fikade. Kunde inte bli mer perfekt då vi bara kunde lämna sonen där och åka in för en kontroll.

Eftersom jag inte hade några värkar fick vi åka hem, i lugn och ro fick vi packat ihop det sista, städat undan hemma och kollat på en film. Värkarna kom bara sporadiskt.

22.30 började de komma vart tredje minut och göra ganska ont så jag ringde förlossningen ganska omgående.

23.00 parkerade vi på östra, jag kräktes ned blomkrukorna på utsidan och fick skämmas lite ;)

23.15 var det dags för ctg och lustgas. Var öppen 3 cm bara...

Efter ett galet intensivt värkarbete och ett antal svordomar... Kallade till exempel narkosläkaren för en jävla kommunalarbetare som tog sån tid på sig när jag ville ha Eda... Min man fick skämmas lite :)) så var det

01.00 var det dags att krysta, vilken skillnad på att krysta utan Eda! Kroppen vara tog över och det gick lite väl fort, Siri blev lite dålig av det snabba händelseförloppet så jag fick skynda på ännu mer. 01.23 på söndagsmorgonen är hon född!

Gick sönder lite i mellangården, men det måste ju vara det perfekta stället att spricka på, känns inget nu och inga problem med att varken göra nr ett eller två.

Nu ligger vi och väntar på att bli utskrivna och jag skall läsa ikapp i tråden :)

Hoppas det är någon mer av oss med alla falska alarm som fått, och ni som väntar.... Håll ut! :)

GRATTIS! Skönt att det gick bra för dig men usch vad jag gruvar inför att ev behöva kräkas under förlossningen:/ har inte gjort det de andra två gångerna men det är nog min största rädsla inför denna gången.

Ja dessa falska alarm suger all energi ur mig. Tröttsamt att få upp hoppet och sedan blir det inget. Hade du några känningar innan eller var det lugnt fram tills vattnet gick? Jag hoppas ju att nattens och dagens lugn ska vara ett gott tecken men samtidigt har jag en känsla av att det verkligen kommer dra ut på tiden det här:(
  • septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-03-23 12:47:46 följande:

Städa och vila varannan dag? Jag tror bara att sex/trappor/städning/etc kan sätta igång en förlossning bara om man redan är på gränsen. Som en sista liten knuff. Annars gör det nog varken från eller till.

Jag tror precis samma, att det bara hjälper om det ändå redan är på gång. Man blir väl smått desperat bara och känner att jag inte vet vad jag ska göra. Vill inte börja städa och springa runt om det gör att det dröjer ännu längre men samtidigt känns det dumt att ligga på soffan när man läser om folk som städar igång förlossningen. Iofs sa bm jag pratade med igår att det bästa är att försöka vila och verkligen slappna av och att det kanske drar ut på tiden för min del för att jag är igång för mycket och livmodern spänner sig hela tiden.
  • septemberbarn08

Bm-besök imorgon och jag ber till gud att min bm är en som gör hinnsvepningar! Även om det inte är någon garanti för att något sätter igång så kanske det ger mig liiite mer hopp;)

• septemberbarn08
    Astilbe skrev 2015-03-23 20:00:53 följande:

Faen! Blev så optimistisk tidigare i dag när jag insåg att jag ganska snart kommer att gå ner i alla fall en tre-fyra kilo direkt i samband med födseln så nu har jag fullkomligt vräkt i mig en stor blåbärspaj med alldeles för mkt vaniljsås. Alltså detta sötsug...

Är det någon mer som känner mensvärk fast inte i rygg och mage? Jag kan känna den i skinka och höfter. Känns skitskumt.

Nyss stoppat i mig två skålar chokladpudding med vispgrädde.. också väldigt nyttigt:P
  • septemberbarn08
    Astilbe skrev 2015-03-23 20:38:05 följande:

He he! Fast nu kan jag inte sluta tänka på choklad bara för det...

Jag har varit grymt sugen på choklad ett tag, framförallt plopp och japp.. Men jag är ju laktosintolerant så jag får vara utan. Chokladpudding kan jag äta dock så ikväll lyxade jag till det;)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-23 20:20:22 följande:

Vi sitter verkligen i samma båt. Samma bf, mycket känningar som blåser av och bm i morgon.

Mina TRE jävla hinnsvepningar gav inte ett skit. Jag är så jävla less!!!

Jo vi verkar sitta i samma båt:( skönt att ha någon som upplever samma som en själv men jag är livrädd varje gång jag tittar in i tråden att du ska ha fått för DÅ lär jag bannemej bryta ihop. Jag missunnar inte dig att få före mig men då blir jag liksom "ensam". När jag läst att snö81 fått la jag bort mobilen och grät, haha.

Tråkigt att dina hinnsvepningar inte hjälpt:( är rätt säker på att det inte hjälper för mig heller men jag vill ge det ett försök iaf. Hoppas bara bm ställer upp på det!
  • septemberbarn08

Ännu en natt med bra sömn, helt underbart skönt men det är fruktansvärt att vakna på morgonen och inse att ännu en natt gått utan bebis:(

Idag fyller min pappa år och både han och min mamma har trott att det ska bli idag just därför. Jag sa att det aldrig kommer på frågan att jag ska gå över 3 dagar.. Och nu står jag här och kommer inte ens föda idag:(

Drömde inatt att jag fick en liten flicka.. 3060g men hela 66cm lång. Konstigt man drömmer ibland;)

Näpp in i duschen och iväg till bm..

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-24 06:49:39 följande:

Skönt att du fått sova i alla fall.

Själv har jag haft en dålig sömn natt. Uppe sen 5 med småvärkar och en liten blödning. Jag har tid hos bm vid 16 och hoppas slippa den.

Hoppas det blir av för dig idag! Håller tummarna!

Här är det så lugnt som det bara kan bli, precis som igår. Känns som jag går bakåt istället för framåt:( avklarat gråtattack nr1 för dagen redan.
  • septemberbarn08
    Vikkan333 skrev 2015-03-24 06:54:11 följande:

Jag förstår dig.

Jag känner inte ens för att gå utanför dörren för alla bara kommenterar och jag har liksom noll förståelse eller överseende med vad de säger. Uscha! Nä idag tycker jag vi föder lite barn.

Nej jag är inte ett dugg sugen på att fira min pappa idag och träffa en massa folk som ska klappa mig på magen och fråga om det inte blir något snart. Inte på humör för det:(
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?