Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2014-08-30 21:20:33 följande:
    Jag äter bara folsyra och det har jag gjort sen vi började fundera på en till så typ halva våren innan graviditeten. Jag står stilla i vikt fast jag fuskar med maten och äter godis.
    Jag har gått upp 3,5 kg, (kan vara mer). Nu stramar allt plötsligt runt rumpa och höft också. En Klänning som var lös för två v sen är ett ormskinn nu. Åh, vad jag bara vill få v 12, kub och chefen överstökad!
  • Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-09-01 13:52:19 följande:
    Nej, är helt normalt att molvärken avtar när man närmar sig eller har gått förbi vecka 12. 12-16 kallas väl också för "spökveckor" tror jag då man oftast inte känner sig lika gravid och magen är inte lika svullen heller (oftast) så man ser kanske inte gravid ut heller innan den "riktiga" magen kommer. Så allt är säkerligen fortfarande toppen!
    De där spökveckorma låter som något helt i min smak! Var på läkarbesök hos bm idag för att prata om Migräntabletter etc. Jag frågade om svullna tarmar och när de ska lugna sig. "Har aldrig hört talas om att tarmarna svullnar så hör tidigt. Kan det vara din magsjuka i somras kanske? Dra ner på kaffet." Sa han - 70-årig man. Tror honom inte. Jag är (väl) knappast ensam om svullen, stenhård mage som är ok på morgonen och sprängis på kvällen?
  • Mimipig
    Tussludd skrev 2014-09-01 10:38:43 följande:
    Haha! Jag har också ett extremt luktsinne just nu. Min stackars man har fått tömma och skura kylskåpet 4 gånger för att försöka bli av med lukten som gör att jag kräks varje morgon när jag ska plocka fram frukostgrejer. :) har en kollega på jobbet som numera stinker svett, hulkar om någon har mycket parfym och kan inte uppehålla mig i köttdisken någon längre stund. Men jag fick lergigan comp förra veckan och det hjälper! Lukten finns kvar, men jag slipper kräkas varje gång.
    Jag bad min man att köpa "luktfritt" snacks till sig själv igår. Vad kommer han hem med? Ost och ölkorv!!! "Hur tänkte du? Jag avskyr ju stanken annars också!" "Jag tänkte att jag kan vända mig bort lite i soffan". Han fick lämna rummet.
  • Mimipig

Jag brukar vara lugnet själv, men även jag har blivit hemskt lättstött och blödig. Allt maken säger upplever jag som pikar och blir arg.

Men det här nya humöret är bra för mig också. Jag har satt ner foten på jobbet mot ett antal personer som borde satts på plats för länge sen.

• Mimipig

Två frågor:

1. Jag har varit pigg hela tiden fram till förra veckan. Någon mer som blivit trött först i v 11-12?

2. När kommer den där utlovade avsvällningen av magen/tarmarna egentligen???

• Mimipig
    LillLouise84 skrev 2014-09-08 21:45:51 följande:

Mina hormoner är i obalans. Humörsvängningar delux, jag blir emellan åt så att jag bara vill gråta. Jag var på ett känslomässigt jobbigt möte på jobbet. Jag var livrädd att jag skulle börja storböla, men då vände hormonerna och när vdn hettade till och skrek så fick jag hålla mig från att skratta istället.

Jag hoppas att mina hormoner kan hjälpa mig lite när jag ska berätta för chefen... Jag har fått kortare tålamod och orkar inte med massa nonsens, så det borde vara bra. Jag behöver tuffa till mig.
  • Mimipig

Jag gjorde kub idag. Frid och fröjd först - bäbisen vinkade, viftade och sög på tummen. Sen fick vi siffran 1:15. Tårarna rinner, men känslorna är avstängda. Allt gick så fort. Nackspalten var 2,7 mm som störst och det är inte så farligt mkt tror jag. Så det är alltså blodprovet som visar något fel.

Jag får göra moderksksprov imorgon bitti innan jag sätter mig på ett flygplan till Asien på en jobbresa. Ska försöka tänka att det fortfarande är 93,33% chans att allt går bra, och om det inte gör det, så vill jag hellre veta det så snart som möjligt. Plus - visar det provet ett friskt barn så är det svart på vitt friskt, ingen sannolikhetsfråga. Så ska jag tänka strax.

Men det visade dåligt på den andra siffran också 1:18. Ingen kan förklara för mig vad dessa siffror egentligen är, hur man kommer fram till dem. Bäbisen såg ju så frisk och alert ut...

• Mimipig

Yllras - en vecka eller om det var 7 arbetsdag ar. Jag minns inte vad läkaren sa riktigt. Usch, det blir svårt att inte grubbla. Blir mer och mer intresserad av att veta hur siffrorna tas fram, vad är det som mäts i blodet tex. Bröt inte ihop när jag var där, men storgrät när det visade sig att jag blivit för tjock för alla sommarkjolar.

• Mimipig

Hej igen alla, jag är tillbaka efter en veckas radioskugga. Efter flera veckans tuffa besked på KUB 1:15 så blev det moderkakasprov morgonen därpå innan jag lastade mig iväg på jobbresa till Bangkok.

"Vid ett friskt provsvar får du besked i posten inom 6-7 dagar. Om provet visar avvikelser ringer vi tidigare än så". Sa läkaren på Ultragyn.

Jag gav mig själv Google & FL-förbud för att överleva och hålla huvudet kallt. Jag har aldrig varit så rädd.

Jag fixade resan och jag har fixat veckan även om jag räknat timmar och minuter, hårdbevakat brevlådan. Varje gång mobilen ringt med okänt nummer har jag fått hjärtsnörp.

Idag, dag 8, utan besked i posten ringde jag labbet. Det visade sig att mitt provsvar legat klart sen i måndags, men det har GLÖMT att skicka det vidare. Det är inte gardiner från ellos, det är livsöden de sölar med!!! Jag gjorde klart för dem vilken plåga denna väntan i ovetskap är. Några min senare ringde de igen och översteg sina befogenheter och gav mig provsvaret över telefon: ett helt normalt prov, jag väntar ETT HELT FRISKT BARN!!!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?