Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag var på inskrivning idag - urtrevlig bm! - och ligger nu och funderar på en sak. Hon flyttade mitt bf och för att göra en lång historia kort så innebär detta att jag måste haft äl ca ca 5 dar efter sex-dagen. Betyder det att sannolikheten är större för att få en tjej då? (Enligt modellen pojkspermier är snabbast men dör fort, tjejspermier är långlivade). Vad säger ni om sånt här resonemang? Erfarenheter? Trams?

• Mimipig
    tovemaja skrev 2014-08-25 07:33:32 följande:

ni skriver så flitigt, jag hänger inte med alls!

Vill bara lugna er som oroar er över era magar. Jag är mitt i v.13 nu och har precis börjat få en rundning långt ner (plus att midjan verkar försvinna?). Det är första barnet för mig... innan såg jag mest småfet ut :) Behöver bara dölja min lilla rundning till fredag, har UL fredag morgon och efter det ska jag outa för chefen.

Har dessutom hört att många inte får bebiskula förrän v.18-19 någonting... är glad jag fick min relativt "tidigt" då ändå.

Jag önskar jag var glad, men jag är bara bedrövad över min kropp. Min mage är en spärrballong som gör att jag mår som om jag är konstant proppmätt och utspänd. Ser sån ut också, samt att det kommit fett på ryggen och magen. V 10! Jag är lång och atletiskt byggd, jag skulle ju bli den snygga, slanka gravidkvinnan med ett symmetriskt bowlingklot på mitten. Istället ser jag ut som en bucklig barbamamma korsat med ett trailer trash. Ynk, gnäll, grr, fåfänga.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2014-08-25 18:41:46 följande:

Är det någon som vet om och när den här uppblåstheten ger sig?

Ja, det skulle jag också verkligen vilja veta! V12-14 sa min bm. V12 sa min bästis. Aldrig sa en annan kompis. Jag har ibs - undrar om det bidrar till att tarmarna är i total uppblåst protest?
  • Mimipig
    Teresiat skrev 2014-08-27 15:53:46 följande:

Nu har vi gjort ul. Bm sa att allt såg bra ut och så lyssnade vi på hjärtljudet. Blev flyttad från 13+0 till 12+1.. Antar att det är ganska normalt att få BF framflyttad när man har en cykel på 31-34 dagar. Apparna räknar ju på 28dagars cyklar.. Eller vad tror ni? Gruvar mig att berätta för jobbet. Tänk om det händer något? Då har jag berättat och sabbat för min karriär lite i onödan. Snart är det konferens så känner mig tvungen att berätta innan den då jag inte pallar fejkdricka.

php9iSH8A13655.jpg

Jag tänker EXAKT som du ang jobbet. Är i 9+6 idag och alla tarmar och kroppens fettdepåer verkar ha samlats till fest mitt på mitten av mig på ett högst taskigt vis.

Har kub 17 sept först. Vill inte säga nåt på jobbet innan dess, men frågan är om TARMARNA som leker bäbis kommer att avslöja mig tidigare.

Jobbar som chef, och min vd kommer få rejäla problem om/när jag blir mammaledig, så jag gruvar mig för snacket och vill inte säga nåt i onödan. Dessutom blev jag fast anställd så sent som 1 juli. Känner mig lite som en svikare.
  • Mimipig

Teresiat

Ang fejkdricka: jag har numera tre gömda miniflaskor alkoholfritt vin i mitt skrivbord på jobbet. Det firas ofta med vin och AW på arbetstid (mediebranschen - törstigt släkte) så jag byter innehåll i glaset på toan. Idag fick jag dessutom smussla med en flaska till en kundfest. Känner mig själsligt nära en alkis med fickplunta.

• Mimipig
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-27 21:23:30 följande:

Å jäklar vilken fin kula du fått lejonhierta :)

Här kommer en bild på min hitills; jag är i vecka 11 och förmodligen så är det mest tarmar, men det är lite mysigt ändå :) :)

Hoppas ni inte tycker bilden är "för vågad" haha..

phpLKdBdY73587.jpg

Snygg form!
  • Mimipig
    Lejonhierta skrev 2014-08-28 19:43:34 följande:
    KUB görs fram till slutet av v13, inte efter 12+6 om jag fattat rätt. Rutinultraljud görs i regel i v18-20. Här är vanligast i v. 19. Fvp görs från v 14 vad jag fick till mig. Men vi erbjuds inte Fvp om KUB visar bättre än 1:200 och vi fick ju det bästa man kan få. Och sambon vill i detta läget absolut inte ta risken. Vi har ju redan förlorat den ena i denna grav och kostnaden totalt för oss att få till den här graviditeten är drygt hundratusen kronor då vi gjort ivf privat.
    Hm. Jag ska göra kub i v 14. Undrar om bm har räknat fel då?
  • Mimipig

Jag ska på en gourmetresa med jobbet 11-15 sept, så jag ringde ul och frågade om jag får göra kub före resan. Jag kommer inte kunna fekjdricka i så många dagar, och jag vill inte berätta för chefen förrän jag vet att graviditeten är på banan. Plus att det börjar synas, tror inte jag lan luras mkt längre. Hade tid 17/9, men fick 10/9. Då är jag v 11+6 på kub. Litet tidigt tyckte bm, men bokade in ändå. Tidigt?

• Mimipig

Stödstrumpor säger ni... När är det dags att börja med det? När man känner sig svullen eller innan i förebyggande syfte?

• Mimipig
    JhjärtaK skrev 2014-08-31 20:55:32 följande:

Är det någon mer än jag som kallsvettas på nätterna? Har gjort det två nätter i rad nu och första var jag riktigt dyblöt, andra inte lika farligt.

Ja! Var och varannan natt! Det kanske har avtagit något, men nattlinne, sängkläder, hårbotten och hår är blöta nästan varje morgon.

Har ni fått luktsinne som en spårhund? Jag har precis börjat avsky vissa lukter. Passerade en skål chips som stod och osade idag. Vidrigt plötsligt. Märkligt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?