Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2014-09-21 12:26:47 följande:
    Äsch då, jag kan som sagt dra in min nästan helt.

Får väl helt enkelt vänta till RUL innan jag får veta om allt är normalt :)
    Men väntar du första?

Jag väntar ju mitt andra så min livmoder har ju vuxit snabbare denna gången.
  • snö 81
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-21 18:37:05 följande:

Är det nån som har en stor bulle mellan naveln och blygdbenet på morgonen? Känns som om jag har en handboll därinne..

Ja, jag har det. Men min sitter precis under naveln.
  • snö 81
    laila88 skrev 2014-09-21 23:45:46 följande:
    Finns ju rätt snygga på asos.com men har ingen aning hur de är i storleken!
    Lindex har några man kan beställa från hemsidan, där står innerbenslängden :)

Men nyheten om korta mamma byxor känns lovande för min del! Hittar aldrig byxor som inte är på tok för långa! :D med mina 157 cm. Så antingen får ja ha "knövvel" längst ner på benen eller sy upp vanligtvis.
    Jag är 159 cm med korta ben och hm's byxor är väldigt långa på mig. Det blir knöl längst ner för jag orkar inte sy upp när det är så kort tid man ska ha kläderna.
  • snö 81

Vägde mig imorse eftersom jag helt plötsligt känner mig sååå FET! Hade inte gått upp ett gram sen sist jag vägde mig för typ 2 veckor sedan. Hur är det möjligt att känna sig så fet fast vågen står still?

Min man sa att jag får inte säga att jag känner mig fet, att jag känner mig gravid - fine, men inte fet :)

• snö 81
    Teresiat skrev 2014-09-22 11:09:47 följande:

Haha snälla snö! Du har ju inte ett hekto för mkt på kroppen! :)

Oj, det var värst :)

Innan jag blev gravid hade jag gått upp några trivselkilon så på mina ynka 159 cm vägde jag ca 62.5 - vilket är några kilo mer än jag borde ha till min korta kroppshydda.

Nu väger jag 63.8 så det är ca 1-1.5 kg plus. När jag väntade dottern gick jag upp 27kilo så jag hoppas på fortsatt sparsam uppgång denna gången. Men min känsla att jag känner mig fet sitter nog i att kroppen ändrad och jag har inte rört på mig sen juni.
  • snö 81
    tovemaja skrev 2014-09-22 13:56:01 följande:

heheh, jag ligger på +5kg i mitten av v.17 men läste att mellan 2 och 5 kg är normalt så jag försöker njuta av livet och livets goda utan att för den sakens skull ha alltför stora utsvävningar. BM tid idag :)

Det är ju verkligen olika det där, om man mår illa eller inte osv.

Min kollega sa idag att hon hade gått upp 8-9 kilo båda sina graviditeter när hon var i samma vecka som mig eftersom hon åt bort illamående :)

Jag minns inte takten på uppgång i början av min förra graviditet, minns bara att jag var +11 kg i v.28 och +27 kg vid fullgången
  • snö 81

Jag ligger på en hård brits på vårdcentralen i två timmar nu på morgonen!!!! Glukosbelastning, jippieee!!

Min mormor hade åldersdiabetes och min mamma har börjat få det nu så då ville BM att jag skulle göra detta nu och sen en gång till i v.34 tror jag. Usch och fy!

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-23 09:03:46 följande:
    Usch det är så äckligt och tråkigt. Jag gjorde det två gånger förra graviditeten för att bm tyckte att jag var så tjock att jag måste ha diabetes, hon tappade hakan när jag inte hade det.
    Men så oförskämd kvinna!

Min förra BM var inte heller så trevlig, hon tyckte jag gick upp för mycket i vikt så jag fick komma på extra vägning flera gånger. Hennes papper sa 7-11 kg uppgång och jag landade på 27, haha.
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-09-23 20:40:46 följande:

Jag vägde mig i morse och har gått upp 5kg. Jahapp, bra där. Lär väl sluta på +30 kg.

Viktminskningstråd till våren? ;)

Haha, jag är på! ;)

Även om jag börjar med sparsam viktuppgång nu har jag inga illusioner om att det ska fortsätta så bra. Blir väl +27 kg som förra gången... :(
  • snö 81
    Kpax skrev 2014-09-24 07:36:21 följande:
    Hoppas jag är tvärt om då, öppnar starkt men sedan planar ut och slutar på +7-8kg. Det hade varit trevligt!
    Ja, det hade varit lagom.

Min syrra har gått upp ca 11 kg med båda sina barn. Några veckor efter förlossning har hon varit tillbaka i vikt och gamla kläder. Jag är sjukt avundsjuk!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?