Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

lisenlisen skrev 2014-09-11 13:11:44 följande:

Men hur fick alla reda på hur lång bebisen är? Hon sa inget till mig men satte BF 18 mars. 

Det kan kanske vara olika beroende på vart man går.

Jag var på koll i tisdags, visserligen inte KUB, men jag fick inte veta hur lång bebisen var. Han mätte bara skallen och då fick han fram veckor och dagar som tack och lov stämde exakt med min egen uträkning.
  • snö 81
    Beautyfly skrev 2014-09-12 07:17:27 följande:

Hej hej

Tänkte hoppa in här om jag får. Väntar andra barnet i början/mitten på mars är 26 år och bor i Norrland och har haft en rätt bra graviditet bortsett från att min hormonella migrän kom som ett brev på posten samma dag som jag blev gravid. Ligger i kraftiga migränanfall tre till sex gånger i veckan och har varit sjukskriven sen v 6.

Så tänkte de kunde vara skönt med lite folk som är i "samma sits" att ventilera oro å glädje med ??

Jag har också hormonell migrän i vanliga fall, men jag har turen att graviditet är som medicin för mig.

Jag hoppas verkligen att du inte ska behöva ha migrän hela vägen till förlossningen, det tar bort så mycket av glädjen av att vara gravid om man mår dåligt hela tiden.
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-15 19:52:23 följande:

Hej alla! :) har varit lugnt här över helgen, hoppas ni haft det bra!

Här kommer en magbild i vecka 13

php4j61Qm73354.jpg

Jag tycker det är så svårt att avgöra om det är bäbis som gör min mage så stor och hård eller om det bara är tarmar..

Jag var inte pinnsmal innan men absolut inte så här stor haha!

Någon fler som vägde runt 60kg och var 160 cm? Hur ser era magar ut?

Jag vill även se andras magar, kul tycker jag :) :)

Jag är 160 cm och vägde runt 60 kg innan och såhär ser jag ut. Tror jag lade ut den förra veckan också, men ändå...
  • snö 81

Jag tycker ändå att jag börjar få rätt synlig mage nu och har börjar klä mig i lite mer tajta kläder på jobbet sedan igår, men än har ingen frågat något.

Det är iaf väldigt skönt att vara förbi tältperioden. Jag gillar inte stora bylsiga kläder i vanliga fall och som nygravid med stora kläder ser man ju bara ännu mer plufsig ut :)

• snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-09-17 06:33:21 följande:
    Vi har också kub imorn! Idag och imorn förmiddag kommer att sniiiiigla sig fram känner jag!

Jag har ännu inte kommit in i spökveckorna men längtar lite tills dess faktiskt för det är så tråkigt att må illa och vara trött när det är så fint väder ute och man bara vill vara utomhus och inte ligga inne däckad.
    Ja, spökveckorna är skönt just för att man äntligen får må lite bättre. Men det jobbiga är att man inte känner dig gravid för fem öre... Visserligen känner jag av fladder och kittlingar nån gång varje dag så jag vet ju att det nog är ok ändå.
  • snö 81
    Zandra30plus skrev 2014-09-17 13:46:43 följande:

Någon som har känt av bebisen än? Är i vecka 16+4 och har inte känt något än. Har flera kollegor som säger att de känt så tidigt som jag så man blir ju lite nojig :O

Hur svarar man på någons inlägg? Är så ny på det här...

Jag känner varje dag och har gjorde det 1,5-2 veckor. Jag är i v.13+6 idag, men jag väntar ju andra barnet och vet därmed hur set ska kännas.

Om du sitter eller ligger still kan du känna att det kittlar så det känns som att du vill klia utanpå magen. Man känner även som små fladdrande rörelser, om du föreställer dig att du skulle ha en fjäder eller en liten fisk i magen :)
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-17 22:42:44 följande:

Jag har känt i en vecka eller två nu. Bebisen gör sig påmind när jag gör någon rörelse så att det blir trångt åt magen. Tex igår hängde jag ut genom bildörren för att se vart jag backade med släpvagn, då började det sprattla.

Igår umgicks jag med flera släktingar som alla pratade om bebis hit och bebis dit. Sen var vi ute och käkade och magen blev stor och hård så jag masserade den. Det såg min lilla dotter på 15 månader och hon är som en papegoja just nu, så efter maten idag klappade hon sig på magen och sa "bebbe". Hon förstår ju inte men jag sa säkert det igår och det härmar hon såklart.

Har du också börjar få sammandragningar? Jag känner av det dagligen och tycker egentligen att det är lite tidigt för det redan...
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-18 07:23:30 följande:
    Det var inte riktiga sammandragningar utan som en blandning av sammandragning och att magen liksom blir sprickfärdig när jag ätit. Jag ser höggravid ut redan nu.

Vi har väl bf samma dag? Jag tycker att det känns som min livmoder är uppe vid naveln redan, kan det vara så? I så fall har den växt grymt mycket sista tiden.
    Ja, visst har vi väl samma dag - 18/3?!

Min mage verkar ha gjort en spurt senaste veckan för nu känns den väldigt stor.
  • snö 81
    snö 81 skrev 2014-09-18 10:31:50 följande:
    Ja, visst har vi väl samma dag - 18/3?!

Min mage verkar ha gjort en spurt senaste veckan för nu känns den väldigt stor.
    Och jo, jag känner livmoderkanten ca 1 cm nedanför naveln
  • snö 81
    Ninat skrev 2014-09-18 13:33:02 följande:

Bebis vinkade till mig idag på kub! Vilken magisk känsla att se hen röra på sig <3 siffrorna var bra också! phpFdUNq095175.jpg

Vad roligt! Skönt att du fick bra siffror.

Vilken vecka är du i?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?