BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Har nu varit hos min bm och frågade kring kub och ålder och visst sa hon att åldern var EN faktor (vikt, rökning/snusning, etnicitet osv var några andra) och ev så kunde den påverka så att man inte "kunde" få den absolut lägsta sannolikheten men hon tyckte att det lät väldigt konstigt att man erbjöd fvp direkt istället för kub och sen beroende på det resultatet gick vidare med fvp eller mkp. Hon sa att det kunde skilja från landsting till landsting vilka procedurer man hade men i Västra Götaland så erbjöds KUB till alla 35 år eller äldre, inte fvp eller mkp direkt.
Fick inbokat KUB-UL den 18 september och tar blodprovet en dryg vecka innan. Tydligen så skall man numera gärna ha gått förbi v 10+4 när man kollar blodet. Har för mig att jag tog redan någon gång sent under vecka 9 med dottern. Jaja, sådant ändras ju uppenbarligen
Skall på "riktig" inskrivning (eller del två eller vad man skall kalla det) i samband med provtagningen till kub den 9:e september och kommer då vara i vecka 10+5 och vecka 12+0 när UL görs. Då kommer vi att boka in RUL och sen nästa träff i vecka 20. Känns bra att ha UL vid KUB i vecka 13, sedan RUL i ca v 18 så att man har lite "milstolpar" att gå efter