BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag gjorde kub idag. Frid och fröjd först - bäbisen vinkade, viftade och sög på tummen. Sen fick vi siffran 1:15. Tårarna rinner, men känslorna är avstängda. Allt gick så fort. Nackspalten var 2,7 mm som störst och det är inte så farligt mkt tror jag. Så det är alltså blodprovet som visar något fel.
Jag får göra moderksksprov imorgon bitti innan jag sätter mig på ett flygplan till Asien på en jobbresa. Ska försöka tänka att det fortfarande är 93,33% chans att allt går bra, och om det inte gör det, så vill jag hellre veta det så snart som möjligt. Plus - visar det provet ett friskt barn så är det svart på vitt friskt, ingen sannolikhetsfråga. Så ska jag tänka strax.
Men det visade dåligt på den andra siffran också 1:18. Ingen kan förklara för mig vad dessa siffror egentligen är, hur man kommer fram till dem. Bäbisen såg ju så frisk och alert ut...
Hoppas mkp går bra idag men skall du verkligen åka iväg till Asien på en jobbresa? Går det att skjuta upp den några dagar iaf? Du måste ju vara i chock och det är väl bra att ta det lugnt efter ett mkp. Jag har själv ett "viktigt" jobb som jag gillar mycket men i den här situationen måste du tänka på dig och inte på ditt jobb. Fast resan kanske blir en bra distraktion samtidigt.
Lycka till igen!