Inlägg från: mizzidus |Visa alla inlägg
  • mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

hemlig89 skrev 2014-08-12 15:25:13 följande:
    Vad kul! Spännande o grattis :)

Fick du gjort vul vid första besök?
    Nej det är inget som görs bara sådär i mitt landsting, det är något jag får boka själv och stå för så jag får vänta tills jag gör ett KUB-test för att se bebisen för första gången :)
  • mizzidus
    Pyret 85 skrev 2014-08-12 17:02:50 följande:

Tack för stödet. Tyvärr slutade det i missfall. Allt kom ut precis innan jag träffade läkaren.

Styrkekramar till dig, så tråkigt att höra! :/ Kramar
  • mizzidus
    mp90 skrev 2014-08-14 13:55:37 följande:

Tidigt ultraljud idag. Hjärtat slog o allt såg fint ut! Skönt! Fick tidigt för att utesluta flerbarnsgraviditet! En liten böna:)!

Blev tillbakaflyttad (som ja visste innan) så nu är jag i v 8:)

Stort grattis! :)
  • mizzidus

Jag har en sån svullen mage, ser ut som om jag är gravid i typ 5:e månaden fast jag bara är i vecka 10 ( 9+1 )
    Tänk om det är två där i??

Eller kommer jag bli en riktig knubbsäl innan ungen poppar ut nästa år??
    Min mamma gick upp hela 30 kilo under sin första graviditet så jag är lite skraj faktiskt...

• mizzidus
    Kpax skrev 2014-08-15 23:32:49 följande:
    Ja, jag är också större, men jag ser inte gravid ut - bara tjock. Jag vet inte när svullnaden ger sig och ersätts med en riktig bebis, men hoppas snart!
    Jag känner mig också tjock, hoppas att det lugnar ner sig lite grann iaf snart.
    Jag har iofs överskottshud kvar på magen efter en GBP-operation men magen såg inte alls ut såhär innan graviditeten. Vi får se vad som händer, bebisen verkar må bra iaf och det är huvudsaken! :)
  • mizzidus
    Kpax skrev 2014-08-16 18:45:08 följande:
    Ja alltså jag tror det är rätt blandat redan, klart du ska hänga kvar. Var antagligen bara TS som valde för att det är hennes första :)
    Det stämmer så bra att det är mitt första och alla är välkomna på denna tråd som ska har BF runt mars 2015 :)
  • mizzidus
    Apricosen skrev 2014-08-20 18:07:19 följande:

Får jag hoppa med hos er med, jag har prel bf 31/3 men bm tror att de kommer månadsskiftet feb/mars

Självklart får du hänga på ! Välkommen! :)
  • mizzidus

Mina ryggsmärtor är inte roliga alls! Vill gärna inte ta värktabletter för det heller, försa om det skulle hjälpa med en värmedyna eller något liknande. Har ni några tips tråden??

Går in i vecka 11 imorgon och ska till mitt andra besök hos BM den 25e och ta blodprover och så inför KUB-testet som jag måste boka också snart.

Dagarna går så sakta tycker jag...

• mizzidus
    Mimipig skrev 2014-08-21 00:16:36 följande:
    Mizzidus - jag går in i v 11 på fre, en dag efter dig alltså. Skumt att ul-läkaren gav mig bf 25/3. Enligt mina uträkningar borde det bli 19/3. Ser i listan att du har 18/3. Well... Vi får väl se vad de säger på inskrivning i morgon. Godnatt nu hoppas jag - grava sömnproblem här på sistone. Nån mer?
    Ja det var det datumet hon sa till mig efter våra beräkningar om när min sista mens var, 12e juni var första dagen på sista mensen och jag hade ägglossning runt 25e juni. Mitt datum kommer nog ändras längre fram.

Jag sover väldigt dåligt jag också och mycket är ju tack vare att jag måste gå på toa stup i kvarten.
  • mizzidus
    JhjärtaK skrev 2014-08-21 11:31:31 följande:
    Har hört att akupunktur kan hjälpa mot foglossning. Skall själv be min bm om att få gå då jag också börjat få ont redan i vecka 8. Vetekudde hjälper lite och undvik att snebelasta höfterna, sitt inte med benen i kors eller för brett heller. Hoppas det blir bättre!
    Akupunktur, ja varför inte. Ska ta upp det med min BM på måndag så får vi se vart det leder. Hoppas att smärtorna blir mildare snart för att jag har ett rätt påfrestande yrke med lyft och så, vill ju kunna jobba så länge jag bara kan. Vetekudde vore något att införskaffa! Tack för tipset! 
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?