Inlägg från: mizzidus |Visa alla inlägg
  • mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vilken vecka är det dags för UL? Det står så olika, kanske är olika i olika landsting?? Det känns som en evighet tills jag får se livet i magen! 

• mizzidus

Jag hoppas att jag får göra ett VUL snart, jag kan väl alltid fråga BM om det på mitt första besök vilket är imorgon. Är nervös faktiskt! 

• mizzidus
    tovemaja skrev 2014-08-10 09:16:20 följande:
    nervös för besöket eller nervös för om bebisen har det bra?
    Jag är nervös för hur bebisen mår liksom men det ska nog gå bra! Får tänka positivt!
  • mizzidus
    tovemaja skrev 2014-08-10 23:17:55 följande:
    kommer säkert gå kanon! Lycka till hos BM imorgon och rapportera! Jag ska på mitt första möte tisdag morgon! Pirrigt!
    Tack så mycket! Jag ska rapportera helt klart!
    Jag håller tummarna för dig också på tisdag :)
  • mizzidus
    hemlig89 skrev 2014-08-11 19:47:32 följande:
    Vilken vecka är du i? :)
    Jag är i vecka 9 ( 8+4)  :) 
    Var på första samtalet idag och ska dit igen om 2 veckor för att ta prover, min inskrivning är tydligen uppdelad på två besök konstigt nog men det är bara att gilla läget :)
  • mizzidus

Mitt första besök med BM gick suveränt, dock så har jag redan gått upp 5 kilo! Sommaren har visserligen lagt sina spår också så det är bara att gilla läget. Ska till BM igen om två veckor för att ta prover plus så ska jag bestämma då om jag vill göra ett KUB-test, är osäker om hur jag vill göra på den fronten faktiskt men det är ju ett tag dit

• mizzidus
    mizzidus skrev 2014-08-11 20:31:24 följande:

Mitt första besök med BM gick suveränt, dock så har jag redan gått upp 5 kilo! Sommaren har visserligen lagt sina spår också så det är bara att gilla läget. Ska till BM igen om två veckor för att ta prover plus så ska jag bestämma då om jag vill göra ett KUB-test, är osäker om hur jag vill göra på den fronten faktiskt men det är ju ett tag dit

Mitt BF är ändrat nu till 18/3 också enligt BM så jag hade räknat fel på några dagar haha aja inte lätt alla gånger :)
  • mizzidus
    Pyret 85 skrev 2014-08-11 19:38:53 följande:

Kraftig molvärk sen ca 15 idag, nu ikväll när jag var på toa kom det blod när jag torkade mig. Ringde och rådfrågade 1177 som tyckte jag skulle ringa gynakuten. Sagt och gjort men dom tyckte jag skulle avvakta och ringa igen om det blev värre. Efter jag gråtit ett tag gick jag på toa igen och då var det rosa knappt synligt. Hoppas det håller sig borta nu.

Jag håller tummarna för dig! Var stark! Kram
  • mizzidus
    Mimipig skrev 2014-08-11 23:35:17 följande:
    Skönt att höra att någon mer än jag också gått upp! Min mage är en spärrballong! Min man tycker jag är så fiiiiin, men han verkar inte koppla att det är tarmar, bajs och gas han hyllar och inte nån bäbis. Det påstås tydligen att magen sväller mer i v 12. Måtte det stämma! (Är v 9 (8+3) nu). Min inskrivning är inte förrän 21/8... Känns sent. Eller?
    Lite sent möjligtvis men jag ska på min andra träff den 25/8 med att ta blodprov osv och det är ju en del av inskrivningen så det blir nog bra det där :)
  • mizzidus
    Storkbo skrev 2014-08-12 00:04:33 följande:

Jag hade min inskrivning i v 10 ett ultraljud i v 11 och nytt ultraljud är nu inplanerat för KUB/NUPP nästa vecka då ja är i v 13.

Ultraljud görs inte här förrän vecka 18, annars får jag boka tid privat och lägga ut den kostnaden har jag nog ingen lust med.. :/
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?