• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2014-12-18 18:11:37 följande:

Var på specmödra idag och kollade hur jag och bebis mår. Bebisen såg ut att ha det bra, ingen tillväxthämmning och alla flöden såg bra ut. Vägde ca 1058 gram :)

Jag verkar också må rätt bra, blodtrycket går åt rätt håll eller i alla fall inte uppåt nu.

Läkaren tyckte inte att det fanns något som tydde på att den inte ska kunna ligga kvar där inne ett bra tag till. Men han sa att jag måste ringa dit direkt om jag skulle börja må dåligt.

Så nu när jag vet att allt är ok såhär långt så känns det konstigt att vara sjukskriven. Men det kan ju vara tack vare vila som blodtrycket håller sig stabilt. Får väl se när jag börjar jobba igen efter nyår hur det går med allt.

Skönt!

Ja du ska nog inte tro att du hade mått lika bra om du hade jobbat. Passa på att njuta av ledigheten nu när du fått så positiva besked :)
  • Kpax
    Madelia skrev 2014-12-18 20:08:29 följande:

Oj, vad mycket många har:) Vi har nästintill ingenting, men det känns ju bara lite kul att börja behöva handla lite nu snart så:)

Är på 28+2 idag och var till bm i förmiddags. Allt såg bra ut, hade 25 cm i sf-mått och pulsen låg på 140.

Hur ser det ut med föräldrautbildningar för er andra? Går ni? Ska ni gå? Jag väntar fortfarande på papprena/inbjudan till den och tänkte iaf ge det en chans. Mycket för att kanske träffa lite annat folk som ska ha barn och därmed vara hemma samtidigt:) men borde det inte dra igång snart tro?

Vi fick först ett papper med drop in tider till föreläsningar i november och december, men sedan fick vi inbjudan till en fast föräldragrupp med tre träffar, och det kändes mycket roligare! Vi som ska ha slutet av februari /början av mars får gå 12, 15 och 22 januari, eller nån dag hit eller dit, jag minns inte exakt.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-12-18 19:27:47 följande:

Nej det är nog så, men man är ju så jäkla plikttrogen så om det bara inte är fara för liv känner man att man borde jobba... :-/

Jag är likadan, och egentligen är det så dumt! Är det någon gång man ska kosta på sig att vara vek och sätta sig själv i främsta rummet så är det väl nu.
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-12-18 22:02:20 följande:

Jag måste bara få visa - jag har precis sytt klart det babylapptäckeprojekt som avstannade mitt i för några månader sen. Jag ska ge det till en kompis som har FB tre dar före mig.

Vad fint! Mina projekt har också stannat av, men ska väl virka lite på filten idag i alla fall.
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2014-12-19 09:05:40 följande:

Var på förlossningskurs igår och det var så mycket fokus på förlossningsrädsla osv. 

Är det någon fler än jag som känner mig såå orädd och lugn inför förlossningen - och snarare ser fram emot det? Längtar tills det drar igång på rikitgt (dock får han mer än gärna ligga kvar där tills det är dags) :)

Jag är endast rädd att något ska gå fel/inte bli som jag tänkt mig.. 

Jag är inte rädd, men det är nog mest för att jag inte hunnit så långt i min rädsla. Jag oroar mig mer för att fostervattnet ska sippra ut och torrlägga bebisen, eller att hon av någon annan anledning ska dö i magen :(

Nu är jag lite öm i magen, antagligen på grund av att den växer, men det sår ett frö av oro.
  • Kpax

V 30 idag, och plus ytterligare ett kilo.

Det känns som magen växt två storlekar på ett par dagar bara, pust och frust.

Jag har fortfarande inte hört något från Försäkringskassan, så jag antar att jag får vänta tills efter helgerna. Då är vi inne i vecka 2, och det är från och med den veckan jag sökt graviditetspenning... Fan också, jag fattar inte hur jag ska orka. Jag har ju inte julledigt heller, utan jobbar istället mer nu.

Men bebisen verkar må bra i alla fall, och det är huvudsaken :)

• Kpax
    LillLouise84 skrev 2014-12-19 20:57:09 följande:

Jag väntar också besked från försäkringskassan. Idag kom ett brev där det stod att normalt har de 30 dagars handläggning men i mitt fall måste de göra en utredning på vilken inkomst de ska basera ersättningen på!?!? Jag tror att det är för att jag nyss varit föräldraledig och nu skickat in nya papper med en högre lön. Men jag har tänkt jobba till och med måndag v 4. Frågan är om jag ens fått något beviljat då?

Åh vad jobbigt det lät. När skickade du in?

Jag skickade in för tre veckor sedan (tror jag), och redan förra veckan fick jag bekräftelse på att de registrerat min inkomst, men resten hade de visst inte tid med... Fan vad dumt att jag inte började böka med det här ännu tidigare!
  • Kpax
    snö 81 skrev 2014-12-19 21:29:51 följande:

Oj, har du redan fått besked att dom registrerat inkomst?!

Jag lämnade mitt papper till lönehandläggaren för flera veckor sedan - undrar just om hon tappat bort det istället för att skicka till FK?!

Ja den biten gick snabbt för mig! Men jag fyllde i allt utom chefens signatur själv, och postade det själv. Annars vet man aldrig hur länge det blir liggande! Du kanske ska höra med henne?
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-12-19 21:38:27 följande:

Min mage har också exploderat i storlek den veckan. Känns som om det tankats på fem liter fostervatten över en natt. Han tar simborgarmärket där inne. Nu börjar det bli lite jobbigt rent fysiskt, magen stramar, spänner och är konstant påtaglig. Jag gissar att det bara är ett smakprov på vad som komma skall...

Ja, enklare lär det inte bli, det är det jag gruvar mig lite för, hur jag ska klara jobbet om fsk dröjer med sitt beslut, eller nekar mig graviditetspenning.
  • Kpax

Hur var det, hade ni alla bestämt er för vagn? Ni som inte har sen ett tidigare barn förstås :)

För mig stod det först mellan Stokke Trailz och Brio go next, men jag hade i princip bestämt mig för Brion. Igår läste jag i en barnvagnsgrupp att nästan alla skulle föredra Stokke, så då blev jag osäker, bara för att pendla tillbaka igen när Stokke återkallar sina Trailz chassin, och nya verkar inte komma förrän februari/mars. Men nu fick jag plötsligt syn på Britax Affinity, en vagn som visserligen känns lite enklare och inte har någon suverän fjädring, men som också bara kostar hälften så mycket som Go Next.

Dessa jäkla beslut!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?