Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag har klarat mig ifrån klappar på magen. Men kommentarerna haglar istället:

- det måste väl vara dags nu

- Är du fortfarande hemma borde inte du åkt in, du måste ju få snart (i v 29)

- Är du säker att det bara är en? Det måste vara flera

- oj vad tjock du blivit

Oftast är det folk jag inte känner så bra heller. Familjerna säger inte så mycket. Svärfar sa lite fint för någon vecka sen att nu har magen växt.

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-01-24 19:12:08 följande:

hm... någon annans slempropp som börjat lossna? Det MÅSTE vara vad som pågår här, även om jag aldrig varit med om detta förr. Jag vet att det inte betyder att förlossningen är nära, men någon som vet om det stämmer att den alltid återbildas om den lossnar "för tidigt"? Vill ju inte att Plutt ska råka ut för infektioner och liknande...

Är i början av v.35...

Med dottern så gick slemproppen 2-3 veckor innan jag blev igångsatt. Och då hade bebisen ingen som helst plan på att komma ut.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-01-24 22:00:43 följande:

Kollade igenom inköpslistan precis och efter den senaste veckans besök på ikea, babyproffsen, en beställning från Apotea och två beställningar från Jollyroom så är vi nästan helt klara med alla inköp. Det som återstår är gördel, blöjor, tvättlappar och bindor.

Känner mig nöjd!! :)

Åh vad skönt att du börjar bli klar. Jag tror att jag har det mesta jag med, förutom amningsinlägg, blöjor och bindor. Syskonvagn har vi inte ännu och maken fattar inte att vi behöver en, vi har ju fyra vagnar tycker han.

Jag har börjat fundera på BB-väskan och om jag ska köpa en ny skötväska, den gamla var svart men har blivit väldigt solblekt.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-01-24 22:13:17 följande:

Jättebra med flera olika vagnar, men en syskonvagn är ju att föredra, ni som har barn tätt. Din man kommer säkert fram till det han också, så småningom :)

Ja han kommer nog på det när han måste ut med båda barnen och hunden så jag får sova.
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2015-01-25 17:18:26 följande:

Vet att det varit uppe i tråden innan men har nån lista produkter från apoteks som kan vara bra att ha hemma redan från start?

Jag kan starkt rekommendera tommee tippee babynecessär som finns på apoteket. I den finns nagelklippare, nagelsax, nagelfil, kam, borste, tandborste, temp och snorsug. Ett superbra kit som dottern på 19 månader fortfarande alltid har med sig när hon sover borta. Andra bra apoteksgrejer är bepanten, babyolja, ev bröstvårtssalva, amningsinlägg, monsterstora bindor (finns något som heter förlossningsbinda, kan vara bra första nätterna) bindor och trosskydd. Alvedon och ibumetin kan vara bra att hemma om du har ont efteråt.
  • LillLouise84
    Smulan 89 skrev 2015-01-25 21:51:55 följande:

Hinner knappt läsa i den här effektiva tråden. Har ni andra fixat några gravidboxar ifrån något apotek eller liknande? Det finn ju flera som har gratis boxar man kan få med lite varuprover, rabatter osv.

Jag har fått från babyland.se, allt för föräldrar och kronans apotek. De andra apoteken finns inte här i närheten tyvärr
  • LillLouise84
    Skumbollen skrev 2015-01-25 22:58:53 följande:

Jag fick lite bristningar när jag väntade sonen, tio dagar innan han kom dök de upp... Det var surt, jag hade liksom redan räknat hem segern

Jag tog också ut segern i förskott förra gången då jag hade någon enstaka bristning en månad innan bf, men innan dottern kom såg min mage ut som en lila zebra. Så om jag har fått bristningar nu eller inte ser jag inte ens då jag redan är helt randig
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-01-26 06:20:57 följande:

Hur gör man för att få de där boxarna? Och vilka är värdelösa?

Babyland.se var inte mycket att ha. Kronan var bra. Allt för föräldrar är inte ens en box utan en tidning med en massa rabatter, det bra där är en kupong på kappahl en på 25% på valfritt plagg och en gratis newbie body.
  • LillLouise84

Ni värmlänningar kanske har planerat att åka på barnmässan i karlstad i mars. Jag var dit förra året med en kompis och gud vad med grejer vi fick. Mössor, vattenmugg, flera paket blöjor, strumpor och mycket mer. Då var ingen av oss ens gravid, de som var gravida fick ännu flera boxar. Plus bra priser på många produkter och föreläsningar och familjerna annorlunda. Det kan jag rekommendera till er som bor i närheten av värmland.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-01-26 10:11:15 följande:

Vad olika det kan vara, vi använder BARA servetterna här hemma, utom vid bad/morgontvätt då vi använder skumtvättlappar istället. När jag väntade första barnet köpte jag inte ens hem tvättservetter för det tänkte jag minsann inte använda på mitt barn. Det höll inte länge innan vi insåg att dom där skumtvättlapparna var skitkrångliga (enligt VÅRT tycke naturligtvis) när man skulle få bort allt bajs. Jag har aldrig fått in snitsen riktigt och det är trots att jag jobbar inom äldrevården och tvingas använda dem dagligen där;) jag får helt enkelt inte rent om jag inte använder en hel förpackning typ.

Dessutom har bägge våra barn blivit skinnflådda vid blöjbyten då det använts något annat än tvättservetterna från ICA lustigt nog. Det var tom så illa att vi fick ta med egna tvättservetter till dagis så dom fick använda på våra barn istället för skumtvättlapparna, annars gick det helt enkelt inte.

Dröjde inte länge förrän hela dagis köpte in och använde BARA icas tvättservetter då dom märkte hur många barn som blev mindre röd av just den sorten:)

Icas egna våtservetter tillverkas i norrland och innehåller inga cancerframkallande ämnen. Kronans, änglamark, barnens hus görs på samma fabrik och är bra. Men däremot så pampers och natusans innehåller cancerframkallande ämnen så de ska man passa sig för.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?